potkunyrkkeily harjotteet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
kukaan ei näköjään nähny mun postausta tossa "kickboxing" threadissa, joten pitää vissiin perustaa uus..

eli kysymys olis kaikille potkunyrkkeilyn harrastajille ja muillekkin jotka asiasta jotakin tietävät.

1. treenaatteko lajireenien ohella mitään muuta(esim. hiittiä, punttia)?
jos reenaatte niin mitä ja minkälaisia sarjoja\toistoja\liikkeitä teette?

2. onko mitään kikkoja miten potkuihin saisi lisää voimaa?

kiitos!!

fighter86 sanoi:
kukaan ei näköjään nähny mun postausta tossa "kickboxing" threadissa, joten pitää vissiin perustaa uus..

eli kysymys olis kaikille potkunyrkkeilyn harrastajille ja muillekkin jotka asiasta jotakin tietävät.

1. treenaatteko lajireenien ohella mitään muuta(esim. hiittiä, punttia)?
jos reenaatte niin mitä ja minkälaisia sarjoja\toistoja\liikkeitä teette?

2. onko mitään kikkoja miten potkuihin saisi lisää voimaa?

kiitos!!

Itse lenkkeilen lajitreenien lisäksi 2-3 krt. viikossa. Kuntosalitreeniä en tee kuin kausiluontoisesti, sen aiheuttaman "jumin" takia.
Lenkit teen kohtuu rauhallisella tahdilla, pointtina on kasvattaa peruskestävyyttä, hapenottokyky yms. korkeasykkeiset harjoitukset tulevat mukavasti lajitreeneissä.

Potkuihin saa lisää voimaa tekemällä riittävästi laadukkaita toistoja, jotta saa koko kropan potkun taakse. Mitään taikatemppuja ei ole olemassa, vain kovaa duunia. Treenimuodoista mielestäni välineharjoittelulla (potkutyynyillä) on paras hakea oikeata tekniikkaa ja kunnon kaatoa potkuihin.

itsellä on toiminut potkuissa voiman tuojana valmentajan huuto läpi vaan potkaise se kaveri poikki no joo, tietenkin kaiken a ja o on tekniikka.Itse löysin hyvän tavan hakea lantio ja voima siihen mukaan että tekee normi sivu potkun tyynyyn ja pysäyttää jalan siihen osuma kohtaan ja yrittää työntää kaveria sen tyynyn kanssa omalla jalalla siinä tulee pakosti lantio mukaan siihen työntöön ja sitä kautta löysin itse ainakin voiman ja lantion siihen potkuun.

Jaloissa lienee ihan riittävästi perusvoimaa, eli tekniikkaa etsimään jos tuntuu, ettei lähde tarpeeksi kovaa. Valmentaja vertasi joskus kunnolla käytettyä jalkaa pesäpallomailaan. Mielestäni oikein tehty potku muistuttaa lähinnä piiskaa (kiertopotkuissa siis).

Käyn puntilla epäsäännöllisesti, 2-3krt/vko. Sunnuntaisin pitkä lenkki, kelien mukaan. Joku järki olisi kyllä kiva löytää punttitreeniin, että saisi jotain tulosta aikaiseksi.

Tää on kyllä aika läpikaluttu kysymys! Mutta ku sen tekniikan saa kuntoon ni kyllä potkuihin tehoa tulee. Toki sitte voi treenata just jotaan kyykkyhyppyjä, jalkoja salilla jne... mutta periaatteessa se o massa ja nopeus yhdistettynä jotka voikuttavat potkun voimaan!

Ja itse yritän käydä 3krt viikossa salilla, mutta ku haukkari kärsii niin pirusti välillä BJJ treeneissä että jää joskus väliin... mutta ihan koko kropan käyn läpi. 12x toistoja 4kpl ja yhden 8x. Ja sarjojen välissä pidän vajaan minuutin tauon. Tosin lueskelin Bas Ruttenin Big book of combattia vähä aikaa sitte, ja Bas sano treenaavansa melkeen kaikkea 25x toistoilla... Mutta ei sitte tiedä, vaikkuttaa kumminski mun mielestä aika pitkiltä sarjoilta...

Lenkillä käyn epäsäännöllisesti. Ei vaan tahdo oikeen jaksaa lähtee lenkille treenien jälkeen. Joskus salin jälkeen on inspiraatiota ja energiaa...

Riippuu ihan treenimäärästä ja siitä kuinka paljon lihaskunto/peruskunto-harjotteita ne treenit pitää sisällään. Mielestäni paras kamppailulajeja tukeva reeni on juuri tuota punttia, 1-3 kertaa viikossa. Koko kroppa kerralla ei mitään bodijakoja. 3-5 perusliikettä ja niissä viitisen sarjaa, toistot 5-12, siinä hyvä perusohje. Tunti treenin jälkeen venyttely niin ei pitäisi jumin iskeä.

Ja kuten aina, ruokapuoli kuntoon, laji- ja punttitreenien jälkeen aina palkkari.

Suositut

Back
Ylös Bottom