Potku/thainyrkkeilyn kustannukset

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi,

Ajattelin kysäistä noin suurinpiirtein hintoja mitä nämä lajit vievät vuodessa, peruskurssin jälkeen. Jos on ollut aikaisemminkin puheena niin hakupalvelun käyttöni on heikonlaista. Varmasti on seurakohtaisia eroja, mutta kuinka useissa satasissa liikutaan.

Itse olen ajatellut mennä nyt huhtikuussa peruskurssille ja varmaan siellä selkenis nuo kysymäni jutut, mutta silti etukäteen kysyn.

Moi,

Ajattelin kysäistä noin suurinpiirtein hintoja mitä nämä lajit vievät vuodessa, peruskurssin jälkeen.

Suhteellisen helppoa joten laskeppa itse , välttämättömät varustehankinnat kurssin jälkeen + kk treenimaksut valitsemallasi salilla = koko vuoden kustannukset pelkkään lajiin.

Jokaisen käyttämä rahasumma on yksilöllinen ja riippuu siitä kuinka aktiiviseksi harrastajaksi aiot ryhtyä.

ittellä se ei juurikaan rahaa vie.
Kamat 200e (kestää monenmonta vuotta) + vuosimaksut seuralle, 70e + salilla käynti ilmainen = 270e eka vuos, siitä eteenpäin 70e

No siis toihan riippuu todella paljon missä treenaa. Esim. onko seura salin päävuokralainen jne. Mutta mutta, thainyrkkeily itselläni maksaa niin, että. Kaikki kamat = 200e ja Hinta on jotain 80e/3kk Eli vuodessa puhutaan sellasesta 300e. Ei se mitään kamalan kallista loppujenlopuksi ole.

Ps. Jos mietit alkaa harrastaa jompaa kumpaa noista, niin valitse thainyrkkeily ;)

ainakin omalla kohdalla tuo thaiboxing tuli halvemmaksi kuin kickboxing.. Mutta kuten joku jo mainitsi, paljon riippuu itsestä, paljonko siihen satsaat. Ja tärkein kustannusjuttu on sun asuinpaikka.

Eli kamat maksaa 150-300€ riippuen merkistä ja siitä hankkiiko kypärää, alausojia, rintasuojia ja shortseja/housuja. Joissakin seuroissa on pakko pitää seuran asua. Kaikki naiset eivät käytä treeneissä alasuojia mutta toisaalta rintasuojat tarvitaan ottelemiseen. Hanskat ja säärisuojat saa kyllä hyvinkin halvalla, mutta kuonamerkkeihin ei kannata sekaantua.

Jäsenmaksut vaihtelevat seurasta toiseen hyvinkin paljon. Vuosikustannukset ovat 50-500€ seurasta riippuen, joten se pitää tarkistaa paikan mukaan.

ainakin omalla kohdalla tuo thaiboxing tuli halvemmaksi kuin kickboxing.. Mutta kuten joku jo mainitsi, paljon riippuu itsestä, paljonko siihen satsaat. Ja tärkein kustannusjuttu on sun asuinpaikka.

Voiko kysyä että miksi?
Varustehankinnat on käytännössä samat ja pääkaupunkiseudulla suunnilleen samat.

Niin, vyökoemaksuihinhan potkunyrkkeilyssä uppoaa semmoiset 10-30€ vuodessa suoritusvauhdista riippuen. Kamalaa riistoa.

mä arvasin että tulee sanomista:)
Fakta nyt kuitenkin on, että valitsee sitten kumman tahansa, niin harrastus tulee joko kalliiksi tai halvaksi. Riippuu paljon käy erilaisilla leireillä, eli toisinsanoen paljon siihen satsaa. Varusteet kannattaa heti ostaa hyvät, ettei tarvitse vuoden välein ostaa uusia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin, vyökoemaksuihinhan potkunyrkkeilyssä uppoaa semmoiset 10-30€ vuodessa suoritusvauhdista riippuen. Kamalaa riistoa.

Niin, noinkin huimat summat mikäli edes haluaa hankkia jonkun vyön. Taitaa harvemmassa seurassa olla pakollista minkään vyöarvon yrittäminen jos ei nappaa.

Eri seurojen välillä on tietysti hintaeroja, mutta vyökoemaksut tuskin ovat missään se ratkaiseva tekijä. Erilaisille hinnoille on yleensä myös jotkut syyt. Esim. Mersu ja Ladakaan eivät ole yleensä saman hintaisia. Toki syyt hintaeroille voivat olla muuallakin, kuten salivuokrissa.

Lisäksi hintoja laskiessa kannattaa huomioida myös mahdolliset matkakustannukset, joista tulee jatkuvina helposti suhteellisen iso menoerä vuotta kohti.

No sanotaa nyt et mun mielestä 200-300e reenaat vuoden helposti.

Edit. tietty sit jatkossa halvemmin jos hoidat hanskoja / suojia kunnolla ettei vuosittain tarvii uusia.

Back
Ylös Bottom