• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Polvivamman arviointi oireiden perusteella

Mikäli on työttömänä ollu ei sillä työkyvyllä ole tälle yhteiskunnalle mitään merkitystä.
Pitäisihän tuossa tilanteessa saada kaikki mahdolliset hoidot ja kuntoutukset ilman mitään odotteluja.

Kaupunki
Kuopio
Kela ei enää korvaa?

Siellähän on kulukatto minkä jälkeen ei pitäisi tulla enää mitään laskuja itselle?

En ole tuosta kuullutkaan. Mutta ei minulla ole tuo maksukatto täyttynyt. Ajattelin kysyä kuntoutus tukea ja jos se ei onnistu niin harkinnanvaraista toimeentulotukea. Tuleva kuntoutus on 17e päivä ja kestää 2 viikkoa. Ei mitään mahkuja maksaa tuollasia reilun 700e:n sairauspäivärahasta.

Kaupunki
Kuopio
Oisko jotain vinkkejä hermoston herättämiseen ja ärsyttämiseen? Sain tänään kohtalotoverilta vinkkejä että hermostolle kannattaa antaa kovaa ärsykettä. Mainitsi räjähtävät liikkeet. Fyssari keksi lihaksen läpsimisen joka auttoi yhdessä vaiheessa ( kipu reaktio ). Oisko muita kikkoja/liikkeitä/treenitapoja jolla hermosto saadaan järkyttymään? Kylmähoito kävi mielessä.

Kaupunki
Kuopio
Päivitystä tilanteeseen. Pääsin 23.3 kauan odotettuun kuntoutuksen päiväosastolle. Märkä rätti tuli kasvoille. Ohjelmassa esim. "Toiminnallinen harjoittelu" joka koostui lautapeleistä ja maalauksesta. Pällitestejä, ulkoilua sairaalan pihalla, ryhmäkeskusteluja jne. Ainoa järkevä on fysssaria 1h päivässä. Siinäkin opetettiin samat jutut joita olen tehnyt jo elokuusta asti. Ryhmä taitaa olla lähinnä syrjäytyneille ja alkoholisteille. Itse lääkäri sanoi että näkee jalassa potentiaalia kuntoutumiseen. Epäilen vahvasti ainakin noilla metodeilla. Ei uskonut että kropassa on enää vikaa, vaan ongelma on aivo-lihas yhteydessä. Eli käskytys lihaksille ei mene perille. Jumppaliikkeissä pientä edistystä. Polven ojennuksessa pystyn käyttämään 500g lisäpainoa. Ykkönen on ehkä 1.5kg jos väännän väkisin kipua vastaan. Lumpio edelleen kipeä treenatessa mikä outoa. En pysty kävelemään. Kaiken kruunaa se että koko kuntoutus pistettiin poikki koronan takia. Lystiä kesti 4 päivää. Perjantaina lääkäri pohtii pistetäänkö pillit pussiin minun suhteen vai uhrataanko edes fyssari käyntejä. Nyt se on uskottava ettei vamman syytä saada selville ja en voi kun jumpata itse ja toivoa ihmeparantumista.

Kaupunki
Kuopio
Mites kävely ny onnistuu?
Ei mitenkään. Ei kestä jalka alla. Etureisi ja pakara niin heikot eivätkä aktivoidu kunnolla. Sekä polveen tulee kova paine varatessa. Näkisin että kyseisiin lihaksiin pitäisi saada ainakin 5x kovempi voimataso niin kävely olisi teoriassa mahdollista. Sitten kun kävely onnistuisi, luulen että voimaa tarttuisi hyvin nopeasti pelkästään kävelyllä.