Polvikipua juostessa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dety
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli olen kohta vedellety n.3x viikossa kahden viikon ajan n.150-160 sykkeellä pk lenkkejä(kesto yleensä n.60min kerran vedin vähän pitemmän n.70-75min lenkin), tosin saattaa ehkä hiukan mennä vk:n puolelle mutta kai vk:kin kehittää sydämmen pumppu ja veri suonistoa ja keuhkojen hapenotto kykyä mitä pk:kin, ja olen huomannut kipua vasemmassa polvessa maanantaisen lenkin jälkeen kun kävin.Elopainoa löytyy n.87kg.Mikä neuvoksi?Hankinko jonkun siteen polveen.Polvi siis ei estä juoksua, mutta haittaa sitä.

Saattoi olla hieman epäselvää voin kyllä selventääkkin jos joku ei nyt tajunnut.Hankinko jonkun siteen tms.Voi olla kyllä ihan vaan liiallisesta tärähtelystä tulluttakin.

Tässä eräs mahdollisuus

Juoksijan polvi ( iliotibiaalisyndrooma)
"Juoksijan polvi" on kiputila, joka syntyy polvinivelen ulkosivulla usein ja paljon juoksevilla urheilijoilla. Polvinivelen ojennus- ja koukistusliikkeissä vahva jännekimppu (tractus iliotibialis) liukuu säären ulkosivulla ja aiheuttaa paikallisen tulehduksen.

Oireet:

- Kipu, joka alkaa äkillisesti tietyn juoksumatkan jälkeen ja pahenee pakottaen keskeyttämään juoksun. Kipu häviää levättäessä.

- Reisiluun päällä ja sivusiteen kiinnityskohdassa polvinivelen ulkosivulla aristusta

Hoito:
- kivun alkaessa keskeyttää juokseminen
- välttää alamäkijuoksua
- aluksi paikallinen kylmähoito, myöhemmin lämpöhoito
- käyttää polvitukea
- tulehduslääkkeet, lepo, tukipohjalliset ja leikkaus

Onko sulla kunnon lenkkarit? Jos painoo tullu lisää siitä kun viimeksi lenkkeilit, niin kannattaa pitää paripäivää lepoa lenkeistä ja alottaa vähän kevyemmin uudestaan. Mulla ainakin toimi.

Voi olla vaan yksinkertaisesti liikaa massaa. Minullakin 70-75kiloisena pitkilläkään juoksulenkeillä ei ole mitään ongelmaa, mutta massan ollessa n. 90kg:ssa, esiintyy sillointällöin pieniä kipuja. Aluksi arvelin että se on vain totuttelusta kiinni, mutta ilmeisesti noilla nivelillä on vain rajansa mitä massaa ne jaksaa kunnolla kantaa.

Latest posts

Back
Ylös Bottom