Polvien vahvistaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HannaT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä tykkään juosta paljon, pelata sulkapalloa ja tennistä, joskus sählyä, hiihtoa yms.

Salilla teen kanssa jalkoja 1-2 kertaa viikossa.

Polvien kanssa on ongelmia, ne kipuilee välillä kovemman treeniputken jälkeen. Lenkkarit on ihan hyvät ja niissä on oman jalkapohjan mukaan teetetyt pohjalliset. Kyykky on välillä aika tuskaa, onneksi kipu ei tunnu jatkuvana vaan liikettä tehdessä.

Onko liikkeitä jolla polvia voisi vahvistaa? Kai sieltäkin päin kroppaa jotain tukilihaksia löytyy? Vai mitä tässä tekis?

Sama ongelma oli aikanaan kun aloitin salilla käynnin. Kyykkyasennon reilu leventäminen ja neopreenisten polvitukien/-lämmittimien hankkiminen auttoi minulla. Huolellinen lämmittely ja venyttely ei varmasti haittaa sekään. Toinen polvi on ollut hajalla jo vuosia, se kipuili aiemmin melkoisesti juostessa, portaissa jne. Nykyään polvi on paremman ja vahvemman tuntuinen - jotenkin tuntuu että maltillinen kyykkääminen on vahvistanut sitä. Tosin polvi kuulostaa edelleen betonimyllyltä :D

edit: tarkemmin ajateltuna juoksuharrastus on jäänyt aika vähiin viime aikoina, polven kivuttomuus voi johtua siitäkin.

Sanon tän kaikissa polvitredeissä, mutta paljasjalkajuoksu voisi auttaa. Mulla lähti orastavat polvivaivat pois kun sen touhun aloitin

Sanon tän kaikissa polvitredeissä, mutta paljasjalkajuoksu voisi auttaa. Mulla lähti orastavat polvivaivat pois kun sen touhun aloitin

Jahas, tuota en oo aatellutkaan, polvituet on ja lämmittelen hyvin.

Missäs sä paljain jaloin juokset? Vaikea kuvitella et lähtis pururadalle tms ilman kenkiä,sielähän voi olla mitä vaan p*skaa joka rikkoo jalan..kerrohan tarkemmin jos jaksat, voisin kokeilla. Mut tuonne lumihankeen mä kieltäydyn menemästä ilman toppasaappaita :D

Ihan matolla juoksen näin talvella ja tosiaan paljasjalkatossuilla (Vibram). Kyllä paljainkin jaloin voi vaikka asvaltilla juosta, mutta voi hetki mennä ennen kuin jalkapohjat tottuu/kovettuu. Varsinkaan naisihminen ei välttämättä ota sitä tietä. Lisäksi mahdolliset haavat hidastaa menoa joksikin aikaa.

Millään ylipehmeällä alustalla en suosittele aloittamaan, koska askelvirhe ei tunnu silloin niin selvästi. Kattele videoita aiheeseen liittyen ja ala kokeilemaan. Voit yllättyä

Ei taida kyse olla välttämättä ihan paljain jaloin juoksusta kuitenkaan, ainakaan Suomessa /[/url]

Hahaa, no niinpä..ehkä mä olisin itsekin tuon voinut päätellä jos olisin miettinyt edes hetken :nolo:

Mut kiitti Beginner, pitää heti huomenna testata kuinka luonnistuu,tosin tossuja ei ole, katotaas kuinka pelkillä sukilla luonnistuu..

Mut kiitti Beginner, pitää heti huomenna testata kuinka luonnistuu,tosin tossuja ei ole, katotaas kuinka pelkillä sukilla luonnistuu..

Otahan sitten varovasti, 5 minuuttia varmaan riittää jos hölkätä tai juosta aiot. Tekniikka on varmaan hakusessa ja aika varmaan pohkeissa tuntuu

Kyykkääminen on kyllä hyvä liike yleisesti lihasvoiman lisäämiseksi koivessa ja samalla tukevoittamaan polvea. Mulle nuihin polvivaivoihin suositteli fysioterapeutti lisäksi tekemään säännöllisesti reiden ojennusta. Ja erittäin tärkeänä hän piti nimenomaan loppuun asti ojentamista, sillä siinä vaiheessa aktivoituu voimakkaasti vastus medialis -lihas. Se tukee ja vahvistaa polvea.

Polvien kanssa on ongelmia, ne kipuilee välillä kovemman treeniputken jälkeen. Lenkkarit on ihan hyvät ja niissä on oman jalkapohjan mukaan teetetyt pohjalliset. Kyykky on välillä aika tuskaa, onneksi kipu ei tunnu jatkuvana vaan liikettä tehdessä.

Lenkkarit eivät kyllä ole kyykkyä varten. Mieluummin sukkasilteen tai tasapohjaisilla kengillä jalkatreenit. Se lenkkarin (oletan että tarkoitat nyt sellaisia ihan perus lenkkareita) pohja on niin pehmyt, pyöreä ja epätukeva, että eivät sovi jalkatreeniin IMO.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei mulla siis kyykyssä ole lenkkarit jalassa vaan aerobisissa treeneissä, vähän sekavasti kirjoitettu tais olla..kyykyssä on just salikengät käytössä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom