Polvet sökönä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla tulee pitkään istuessa polvet kipeeks aika helposti. liekkö siitä johtuen et tullu muutaman kerran iskuja polviin. jos joku tietää tästä tai on itsellä samoja ongelmia tai on ollut. niin voiko se vaikuttaa esim prässillä työntöön jalkatreenissä?

Eiköhän tuo ole ihan normaali. Itellä ainakin tuntuu polvissa, jos istuu niiden päällä. Nouset seisomaan niin helpottaa hetken päästä. Jos ei prässissä tunnu kipua niin antaa mennä vaan.

Itellä on tänä vuonna tullut ongelmaksi myös tuo sama: eli polvet kipeytyy, jos ne ovat pitkään koukistettuna elikkä käytännössä pitkään istuessa. Tämä vaiva liittyy erittäin todennäköisesti tuohon uuteen harrastukseeni, hapkidoon, jonka aloitin vast'ikään. Olisi kyllä tosi mukavaa tietää, mistä tällainen vaiva mahtaisi tarkalleen johtua.

Nivelrikkohan on melko yleinen sairaus Suomessa (yheltä nettisivulta juuri lukaisin, että miljoonalla suomalaisella olisi se). Mahtaisikohan tämä olla sitten kyseessä...? Tuollaisesta glukosamiini-nimisestä aineesta olen myös lueskellut nyt tässä netistä. Se on monella auttanut nivelvaivoihin. Olisikohan kenelläkään tästä aineesta kokemuksia tällaisessa vaivassa??

Glukosamiini, kreatiinimonohydraatti ja kalaöljy pitävät itsellä nivelvaivat poissa. Polvi ja kyynärpäät eivät ole kipuilleet edes dietillä enää.

Itellä on tänä vuonna tullut ongelmaksi myös tuo sama: eli polvet kipeytyy, jos ne ovat pitkään koukistettuna elikkä käytännössä pitkään istuessa. Tämä vaiva liittyy erittäin todennäköisesti tuohon uuteen harrastukseeni, hapkidoon, jonka aloitin vast'ikään. Olisi kyllä tosi mukavaa tietää, mistä tällainen vaiva mahtaisi tarkalleen johtua.

Nivelrikkohan on melko yleinen sairaus Suomessa (yheltä nettisivulta juuri lukaisin, että miljoonalla suomalaisella olisi se). Mahtaisikohan tämä olla sitten kyseessä...? Tuollaisesta glukosamiini-nimisestä aineesta olen myös lueskellut nyt tässä netistä. Se on monella auttanut nivelvaivoihin. Olisikohan kenelläkään tästä aineesta kokemuksia tällaisessa vaivassa??

Nivelrikko tai ehkä patellan kondromalasia, joka itselläni on diagnosoitu. Yleinen Suomessa (etenkin naisilla) ja perinnöllinen. Ko. taudissahan siis polven rustot pehmenevät (en ole 100 % varma, johtuuko tuo lumpion väärästä liikeradasta, vai onko sekin muuten vain yleinen oire kondromalasiassa) ja polvet kipeytyvät. Ilmenee eri tavoilla, esim. kyykkiessä ja pitkään istuessa. Eri ihmisillä johtaa eri toimenpiteisiin. Kannattaa joka tapauksessa mennä ortopedille, siellähän se vika selviää.

Itse kuulisin mielelläni lisää tästä glukosamiini-mömmöstä, sitä vaikuttavat useat kondromalasiaan käyttävän, mutta itse en ole keskustelupalstojen ulkopuolella siihen törmännyt.

Back
Ylös Bottom