Polvet pettää ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonni
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyykätessä jaksaisi nostaa suurempiakin painoja mutta polvet eivät tunnu kestävän vaikka käyttää polvisiteitäkin.

Olen ajankuluessa huomannut että kyykistyessä lattialle (siis ihan ilman painoja) ja ylös noustessa polvet "rutisevat"...

Olen aika pitkä n. 190 cm ja huomasin alusta asti että kyykkääminen on hankalaa ja ei oikein sovi minulle, mutta sillti kyykky on paljon tehokkaampi liike kuin esim. prässi ja olen sitä silti tehnyt.
"kipu tai tuntemus" tuntuu enimmäkseen harjoitellessa isommilla painoilla lyhyitä sarjoja.

Kannattaisiko jättää koko kyykky ohjelmasta tai olisiko jotakin tehtävissä ihan näin kotikonsteilla, lääkärissä en tosin ole käynyt ko. vaivan takia. Koska asun pienelläpaikkakunnalla ja arvauskeskuksesta ei juuri apua löydy edes flunssaan.

Tee pitempiä sarjoja 10-12 toistoa. Itellä oli jo ennen punttia polvivaivoja mutta meni ohi kun kyykkäämisen aloitin, tai oikeastaan kun opin kyykkäämään oikein :D

Kyykätessä jaksaisi nostaa suurempiakin painoja mutta polvet eivät tunnu kestävän vaikka käyttää polvisiteitäkin.

Olen ajankuluessa huomannut että kyykistyessä lattialle (siis ihan ilman painoja) ja ylös noustessa polvet "rutisevat"...

Olen aika pitkä n. 190 cm ja huomasin alusta asti että kyykkääminen on hankalaa ja ei oikein sovi minulle, mutta sillti kyykky on paljon tehokkaampi liike kuin esim. prässi ja olen sitä silti tehnyt.
"kipu tai tuntemus" tuntuu enimmäkseen harjoitellessa isommilla painoilla lyhyitä sarjoja.

Kannattaisiko jättää koko kyykky ohjelmasta tai olisiko jotakin tehtävissä ihan näin kotikonsteilla, lääkärissä en tosin ole käynyt ko. vaivan takia. Koska asun pienelläpaikkakunnalla ja arvauskeskuksesta ei juuri apua löydy edes flunssaan.
Itsellä noita oireita aiheuttaa:

-pehmentynyt rusto lumpioissa
-väärä tekniikka, joka pahentaa asiaa entisestään

Tiedä sitten paljonko rusto on mennyt pilalle lopulta jo tuon väärän tekniikan takia, vaikka perimäkin ymmärtääkseni vaikuttaa.

Olen nyt muutaman viikon tehnyt max 40 kilon painoilla 3x8 sarjoja ja keskittynyt vain tekniikkaan. Eli pyrkinyt istumaan "jalkojen väliin" kuten täällä neuvottiin.

Toisesta lumpiosta puuttuu rustoakin aikoinaan tähystyksen jälkeen huonosti menneen toipumisen jäljilta, jota fiksuna hoidin vielä sillä paskalla kyykkytekniikalla. Huonoon polveen sattui niin paljon, että ei yli 60 kg painoja voinut käyttää sillä vanhallakaan tekniikalla.

Nyt ei siinä paskassakaan polvessa tunnu paljon kipua treenatessa, eikä treenin jälkeenkään. Uskoisin, että pikkuhiljaa saa painoja lisättyäkin, ainakin sen verran paremmalta treeni tuntuu polvessa paremman tekniikan myötä.

Edit: itsekin luulin, että kyykky ei sovi mulle, koska on yliliikkuvat nivelet ja helvetin pitkät raajat ym. Mutta kyllä se vaan tekniikasta riippuu aika paljon myös.

Meneekö yksiin ?

Toimiiko tämä nyt jos treenaa muuten isommilla painoilla, mutta kyykkää sitten pienemmillä painoilla pitempiä sarjoja ?

Ei jaksa koko kroppaa pienillä painoilla treenata pitempää sarjaa, tai toki välillä sitäkin tekee mutte ei jatkuvasti kyllä jaksa ?

Tapahtuuko kehtystä jos yksi lihas ryhmä tehdään pienemmillä painoilla kun muut ? Käsittääkseni muukaan kroppa ei kehity tiettyä enempää ennen ku jalat tulee perässä ? :dance:

No eiköhän tässä ole kyse vain siitä, että polvet ei ole tarpeeksi jäntevät eli toisinsanoen painot on liian isot. Kannattaa ehkä treenata ilman polvisiteitä, niin homma ei käy liian helpoksi polville. Ja sopivan kokoiset painot, ei liikaa yrittämistä.

Pitääkö toi paikkansa??? :eek:

Riippuu kait vähän mitä tuolla tarkoitetaan. Mutta katsopa vaikka miestelinevoimistelijoiden käsiä: lihaa ja voimaa on aika helvetisti, vaikkei ne jalkoja erityisesti treenaakaan. Lisäksi tiedän muutaman rullatuoliin joutuneen henkilön (jotka siis eivät voi tehdä mitään jalkatreeniä, edes kävelyä) ja heillä on kyllä massiiviset ylävartalon lihakset joita ovat treenanneet.

Mikähän fysiologinen tekijä tuon ylipäätään aiheuttaisi? Mistä se sinun hauiksesi tietää, että sillä on kaverina säälittävät ripakintut? :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom