Vastaa viestiketjuun

Kysytääs jos täällä jollain ois näkemystä mun polvivaivaan.

Taustoista sen verran, että molemmista polvista on operoitu eturistisiteet uusiksi. Tästä nyt kipuilevasta oikeasta polvesta 2009 ja vasurista viime keväänä. Eturistisiteet on kestäny ihan ok ja käytännössä kaikkea mahollista on voinu harrastaa taas nyt syksystä. Käyn pari kertaa viikossa salilla, pääasiassa sen vuoksi että nuo polvet pysyy jumpalla paremmassa kunnossa. Sitten salibandya 2-3 kertaa viikossa ja kevyttä lenkkeilyä siihen päälle.

Tein maanantaina normaalin punttireenin ja siinä en huomannut mitään ihmeellistä. Polvet on vähän kipuilleet viime aikoina, mutta en kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota kun noihin pieniin kipuihin on jo vähän tottunut leikkausten myötä. Tiistaina aamusta töihin, eikä normaalia kummempia tuntemuksia kunnes 2-3h palaverissa istumisen aikana oikeaan polveen tuli polttavaa kipua, aikalailla keskelle lumpiota ja hieman sen ulkosyrjälle. Kipu oli sellaista polttavaa, niinkuin joku olisi juustohöylällä vetänyt jännettä vereslihalle. Kipua kesti hetken, sen jälkeen polveen jäi epämääräinen kipu, joka on pääasiassa lumpion etu- ja alapuolella. Polven etuosa tuntuu vähän "paksulta" mutta mitään turvotusta tai kuumotusta siinä ei ole. Painellessa lumpiosta löytyy kipupisteitä. Kipua on ajoittain myös reisilihaksen alaosassa. Jalalla pystyy kävelemään, eikä se tunnu pettävän alta vaikka kipu kävellessä häiritseekin. Yöllä levossa kipua ei ole, mutta aamulla kun lähtee liikkeelle niin epämääräinen kipu palaa.

Etureidet on jumissa, sen vuoksi kävin jo aiemmin hierojalla ja jalat oli reiden alaosasta ja ulkoreunasta todella kipeät ja kireät. Myös säären kalvot on jumissa. Olen koittanut rullailla reisiä auki, ehkä se on vähän auttanut mutta kireyttä ja kipua on edelleen. Voltarenia oon nyt hieronut polveen useasti päivässä, samoin kylmäpussia pitänyt polvessa. Ne tuntuu ainakin hetkeksi auttavan.

Oma arvaus on, että kyse vois olla hyppääjän tai juoksijan polvesta? Mutta se lähinnä mietityttää, että voiko tuommoinen vaiva alkaa yllättäen? En oikein jaksa uskoa, että istuessa polvesta mitään rikkikään menisi :)

Mitä torilla tehdään kun suomalainen voittaa?
Back
Ylös Bottom