Polvet hajos :curs:

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mrbtard
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Katotaan löytyiskö pakkikselta joku joka osais auttaa...

Elikkä onnistuin toissailtana putoamaan koripallokorista roikkuen siten että kaaduin selälleni maahan, mutta jalat jäi taittuneena koko kropan alle (86kg), enkä käytännössä saanut juurikaan vaimennettua iskua ennen kun jalat oli jo kaksinkerroin kantapäät perseessä kiinni.

Aluks tuntu tietty jonkunverran kipua, mutta oikeestaan vaan toisessa polvessa, eikä mitään ihan hirveen pahaa. Turvotuskaan ei alkanu kummemmin nousemaan ja pystyin kävelemään ihan normaalisti vähän ajan päästä. Seuraavana aamuna molemmat polvet olikin sitten semmosessa kunnossa ettei normaali kävely suorin jaloin onnistunut. En saa toista jalkaa suoristettua eteenpäin ollenkaan ja jos yritän seistä jalat suorana väkisin, niin tuntuu siltä kun siellä ei olisi kunnon kiinnityksiä nivelessä vaan se voi luiskahtaa paikaltaa milloin tahansa ja vihlova kipu tulee pienestäkin liikkeestä/pelkästä seisomisestakin kuvaan mukaan. Polvet selvästi koukussa linkuttaen tai levossa kipua ei tunnu lainkaan. Se alunperinkin kipeämpi polvi oireilee enemmän.

Painelemalla en löydä mitään kipukohtia, eikä värimuutoksia ole mutta polven sisällä on hieman nestettä.

Onko kellään heittää arviota siitä voiko kyseessä olla jotain toimenpiteitä vaativaa? Mulla ei oo aikaa käydä lääkärissä ennen keskiviikkoa, joten olis kiva tietää kuinka vaaralliselta tää kuulostaa. Vaikea arvioida kun ei ole juuri mitään kipuja, mutta käytännössä oon silti puolirampa, mikä tuntuu vähintäänkin kuumottavalta...

Kannattaisiko nyt kumminkin etsiä aikaa (jättää hetkeksi vaikka pakkis odottamaan) ja käydä siellä lääkärissä?

Kannattaisiko nyt kumminkin etsiä aikaa (jättää hetkeksi vaikka pakkis odottamaan) ja käydä siellä lääkärissä?

Lääkiksen kokeeseen valmennukset käynnissä eli oon kiinni siellä päivisin kun terveyskeskukseen saa akuutteja aikoja. Oon tietty minimoinu kävelyn ja muun fyysisen rasituksen ja pidän polvet siteissä, kun joudun lähtemään jonnekin. (sillonkin meen autolla)

Nestettä on muuten lumpion viereisessä "kuopassa" ulkoreiden puolella. Vaikee arvioida onko sitä mitenkään merkittävästi, kun ei ole ehjää polvea vertailukohtana, mutta selvästi sen nestetilan tilavuus muuttuu aika-ajoin. Varsinaisesta turvotuksesta nyt en menis puhumaan. Ei mulla kyllä oo ikinä ennenkään turvonnut nivelet pikkuvammoissa tai vähän kivuliaammissa tapaturmissa...

Lääkiksen kokeeseen valmennukset käynnissä eli oon kiinni siellä päivisin kun terveyskeskukseen saa akuutteja aikoja. Oon tietty minimoinu kävelyn ja muun fyysisen rasituksen ja pidän polvet siteissä, kun joudun lähtemään jonnekin. (sillonkin meen autolla)

Kyllä siellä jossakin päivystys on iltaisinkin.

Tuli tossa mieleen että itellä tuli joskus lenkin jälkeen nestettä tai turvotusta(?) tohon vasempaan polveen juuri tohon lumpion ulkopuolelle siihen kuoppaan, enkä vieläkään tiedä syytä.

Kävin vaam parkouraamassa kevyesti ja muuten hyppimässä, hypin betonisten aitojen päälle ja kokeilin kaikkea juoksuhypyistä seinän ylityksiin.

Kotiin tultuani alko polvi turpoamaan vaikkei missään vaiheessa tuntunutkaan että sille olis käynyt mitään, ei ylitaittumista taikka liian kovaa kylmänä repimistä. Lumpion alla tuntu selvästi painetta ja kävellessäkin tuntu inhottavasti sellaselta että kohta polvi muljahtaa väärään suuntaan eikä sillä uskaltanu kävellä kunnolla jalka suorana:eek:

Tota kesti jotain viikon ja sen jälkeen ei oo ollut onneksi ongelmia, ehkä se oli vaan pakkasen syytä kun ei polvet pysy lämpösinä kunnolla :rolleyes:

Multa tulis veikkaus eturistisiteen repeämiselle, mutta olen kyllä ihan normaali tallaaja ilman mitään alan koulutusta, joten lääkäriin vaan. Tuuppa kertomaan jos jotain löytyy polvista?

Multa tulis veikkaus eturistisiteen repeämiselle, mutta olen kyllä ihan normaali tallaaja ilman mitään alan koulutusta, joten lääkäriin vaan. Tuuppa kertomaan jos jotain löytyy polvista?

Joo tuun kertomaan, mitä tohtori sano. Malmin päivystyksessä meneviin tunteihin mulla ei vaan oo oikeen aikaa joten pakko mennä terveyskeskukseen heti kun se aukee kunhan ehdin.

Muuten vaikuttais toi eturistisiteen repeämä sopivalta, mutta mitään infernaalista kipua ei tullut oikeestaan missään vaiheessa. Toki heti aluks tuli huudettua vittua ja perkelettä, mutta 10-15 min ni pystyin kävelemään seminormaalisti autolle ja ajamaan himaan. Oon tosin vitun paska yleensäkään arvioimaan kipua.

Nestettähän noi keräilee ihan mukavasti mitä nyt oon seuraillut. Riippuen liikkumisesta, asennosta, mielialasta ja kuun asemasta.

Röntgeniin ens viikolla, mikä lähinnä sulkee murtumat pois, ortopedi sitte joskus hamassa tulevaisuudessa ku nivelet on jo ehtiny kuluu paskaks <3

Eiku mars ortopedille! (toiv vakuutukset on kunnossa?) Se osaa OIKEESTI sanoo jotain!

Terkkarin 'yskä-paska-pahaolo' -lekurit ei asiaa juur edistä- hidastaa kylläki..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No

Ristisiteen poikkimenon voi todeta myös lähes kuka tahansa fysioterapeutti

Repeämä on sit vaikeempi mutta toisaalta good luck saada julkinen puoli korjaamaan sellaista kuitenkaan

Ryssin potkiessani nyrkkeilysäkkiä, ja rysähdin kyynärpäälleni, jolle kävi hiukan samalla lailla kun sulle. Nestettä tuli jonkin verran, hankkiuduin röntgeniin, eikä murtumaa todettu. Päivystyksestä kävin hakee kantositeen ja se parani ~3vkossa kun levossa olin koko ajan, viimeisellä viikolla aloin vähän liikutella kättä että sai sen liikeradan kuntoon. Suosittelen röntgeniä & päivystystä!

No

Ristisiteen poikkimenon voi todeta myös lähes kuka tahansa fysioterapeutti

Repeämä on sit vaikeempi mutta toisaalta good luck saada julkinen puoli korjaamaan sellaista kuitenkaan

Joo ei se poikki ole. sehän ois tod näk selvinnyt jo lekurilla. Tällä hetkellä tuo enemmän paskan polven osasethan ei liiku edes sen vertaa mitä normaalisti pitäisi. Johtuen tietty lähinnä ympäröivien lihasten jännityksestä.

Mee hyvä mies yksityiselle ennenku tuhoat polves täysin. Sairaskulu- tai tapaturmavakuutus korvaa käynnin. Jos ei vakuutusta ole niin sitten joutuu toki ite maksamaan.

Miksi kaikilla tämä kauhea kiire? Murtumaa ja polven täydellistä sijoiltaan menoa (ja jotain muita yksittäisiä tapauksia, kuten lumpiojänne katkeamia) lukuunottamatta polven vääntövammalla ei ole kiire yhtään mihinkään, tuoretta polven vääntövammaa ei 95%lla voi edes tutkia luotettavasi alle kahden viikon odottelulla.

Vaikka se eturistisidekkin olisi poikki, niin silläkään ei ole mikään kiire..

Joo ei se poikki ole. sehän ois tod näk selvinnyt jo lekurilla. Tällä hetkellä tuo enemmän paskan polven osasethan ei liiku edes sen vertaa mitä normaalisti pitäisi. Johtuen tietty lähinnä ympäröivien lihasten jännityksestä.
Mun polvea taivutteli viisi lääkäriä (terveyskeskus ja aluesairaala) ennen kuin todettiin eturistisiteen olevan poikki. Vasta yksityisellä puolella saatiin välittömästi varmuus. Mulla oli eturistiside ja ulompi kierukka rikki, ja liikkuvuus oli huono. Jalka ei taittunu kunnolla koukkuun, eikä kummoisesti suoraksikaan. Ja tosiaan niinkuin TJJ tossa jo sanoinkin, että vamman arviointi voi olla tosi vaikeaa aluksi johtuen juuri vaikka turvotuksesta jne.

Lisätään nyt vielä loppuun, että en tietenkään tarkoita, että julkisella ei sitä olisi saatu diagnosoitua, mutta mulla kävi niin.

Mun polvea taivutteli viisi lääkäriä (terveyskeskus ja aluesairaala) ennen kuin todettiin eturistisiteen olevan poikki. Vasta yksityisellä puolella saatiin välittömästi varmuus. Mulla oli eturistiside ja ulompi kierukka rikki, ja liikkuvuus oli huono. Jalka ei taittunu kunnolla koukkuun, eikä kummoisesti suoraksikaan. Ja tosiaan niinkuin TJJ tossa jo sanoinkin, että vamman arviointi voi olla tosi vaikeaa aluksi johtuen juuri vaikka turvotuksesta jne.

Lisätään nyt vielä loppuun, että en tietenkään tarkoita, että julkisella ei sitä olisi saatu diagnosoitua, mutta mulla kävi niin.

Ja mun kohdalla lääkärit epäilivät magneettikuvan näyttävän väärin, kun polvessa epäiltiin eturistisiteen katkeamista. Leikkaukseen lähdettäessä leikkaava lääkäri vielä kävi sanomassa, että katsotaan onko siellä mitään vialla ja jos on niin varauduttu on korjaukseen. Herättyäni sanoivat, että juu olihan se poikki. Vasta nukkuessani ja puudutuksen vaikutuksen alaisena oli polvi ollut löysä, kun olivat vedelleet sitä.

Mulla nyt on muutenkin aina kauheet epäilyt, ettei lääkärit tiedäkkään oikeaa syytä vaivaan..

Ja mun kohdalla lääkärit epäilivät magneettikuvan näyttävän väärin, kun polvessa epäiltiin eturistisiteen katkeamista. Leikkaukseen lähdettäessä leikkaava lääkäri vielä kävi sanomassa, että katsotaan onko siellä mitään vialla ja jos on niin varauduttu on korjaukseen. Herättyäni sanoivat, että juu olihan se poikki. Vasta nukkuessani ja puudutuksen vaikutuksen alaisena oli polvi ollut löysä, kun olivat vedelleet sitä.

Mulla nyt on muutenkin aina kauheet epäilyt, ettei lääkärit tiedäkkään oikeaa syytä vaivaan..

Ei hyvää päivää... Voin vaan kuvitella, kuinka hyvin tukilihakset pystyy hämäämään noissa tutkimuksissa, kun tässä on 8kk kyykätty perse lattiaan 3krt viikossa 80-90% romut selässä. En kyllä silti jaksa uskoa eturistisiteen katkeamiseen, koska jotenkin tuntuu että mun tuska ei riitä tuon kokoluokan vammaan. :D

Tarttis vaan tapahtua jotain edistystä tän paranemisen kanssa että sais jotain mielenrauhaa. Liikerata on ollut semmonen vajaasta 90asteen polvikulmasta vajaaseen suoraan kulmaan nyt n. viikon ja ääriasennot on kivuliaita. Päivittäistä elämää tää ei haittaa, mutta epävarmuus siitä pystynkö menemään inttiin Heinäkuussa ja milloin koska pääsen taas kyykkyräckille vituttaa. Pitää varmaan kattoa vakuutuspaperit läpi jos sieltä joku porsaanreikä löytyis.

Päivittäistä elämää tää ei haittaa, mutta epävarmuus siitä pystynkö menemään inttiin Heinäkuussa ja milloin koska pääsen taas kyykkyräckille vituttaa. Pitää varmaan kattoa vakuutuspaperit läpi jos sieltä joku porsaanreikä löytyis.
Mene ihmeessä jossain välissä käymään siellä lääkärissä, ainakin ennen inttiä kannattais ottaa selvää mikä siellä vaivaa. Intissä on kuitenkin paljon suurempi riski rikkoa sitä pahemmin verrattaen arkielämään.

Ei hyvää päivää... Voin vaan kuvitella, kuinka hyvin tukilihakset pystyy hämäämään noissa tutkimuksissa, kun tässä on 8kk kyykätty perse lattiaan 3krt viikossa 80-90% romut selässä. En kyllä silti jaksa uskoa eturistisiteen katkeamiseen, koska jotenkin tuntuu että mun tuska ei riitä tuon kokoluokan vammaan. :D

Tarttis vaan tapahtua jotain edistystä tän paranemisen kanssa että sais jotain mielenrauhaa. Liikerata on ollut semmonen vajaasta 90asteen polvikulmasta vajaaseen suoraan kulmaan nyt n. viikon ja ääriasennot on kivuliaita. Päivittäistä elämää tää ei haittaa, mutta epävarmuus siitä pystynkö menemään inttiin Heinäkuussa ja milloin koska pääsen taas kyykkyräckille vituttaa. Pitää varmaan kattoa vakuutuspaperit läpi jos sieltä joku porsaanreikä löytyis.

Voi olla hyvinkin ristisiteitä poikki kun kerran väljyyttä tunnet polvessa. Eikä ne välttämättä kipeitä ole, turvottelu voi olla ihan hyvin ainoa oire repeämästä. Nivelkierukatkin repeilee yleensä samalla. Käyhän siellä ortopedillä todellakin, se osaa tutkia sinut oikein!!!

Suositut

Back
Ylös Bottom