Polven takaosan kipu?

Minulla on 3-4 viikkoa ollut polven takaosa kipeä, enkä muista mitään tilannetta missä se olisi mennyt. Jos venyttelen seisaalteen toisen jalan etureittä jolloin kipeä jalka on suorana, niin silloin kipu tulee esille erityisen hyvin. Jos istun lattialla jalat suorassa ja vedän kipeän jalan koukuun, niin että kantapää pysyy koko ajan lattiassa ja annan lisävastusta painamalla kantapäätä lattiaan samalla, niin kipua esiintyy. Hölkätessä kipua ei yleensä esiinny, mutta kiihdyttäesää sitä esiintyy ja myöskin täydessä vauhdissa. Olen käyttänyt tähän yhden ison täyden purnukan voltaren emulgel ja vähän mobilaattia, mutta se ei auttanut. Miten kannattaa edetä nyt? Ilmeisesti jos varaan julkisesta lääkäri ajan, niin silloin tulee burana kuuri resepti ja ehkä röntgen kuva. Jos nämä ei auta niin sitten en tiedä.

Minulla on 3-4 viikkoa ollut polven takaosa kipeä, enkä muista mitään tilannetta missä se olisi mennyt. Jos venyttelen seisaalteen toisen jalan etureittä jolloin kipeä jalka on suorana, niin silloin kipu tulee esille erityisen hyvin. Jos istun lattialla jalat suorassa ja vedän kipeän jalan koukuun, niin että kantapää pysyy koko ajan lattiassa ja annan lisävastusta painamalla kantapäätä lattiaan samalla, niin kipua esiintyy. Hölkätessä kipua ei yleensä esiinny, mutta kiihdyttäesää sitä esiintyy ja myöskin täydessä vauhdissa. Olen käyttänyt tähän yhden ison täyden purnukan voltaren emulgel ja vähän mobilaattia, mutta se ei auttanut. Miten kannattaa edetä nyt? Ilmeisesti jos varaan julkisesta lääkäri ajan, niin silloin tulee burana kuuri resepti ja ehkä röntgen kuva. Jos nämä ei auta niin sitten en tiedä.

Kuulostais samalta mitä mulla oli. Mitä jos istut ja nostat toisen nilkan polven päälle lepäämään (siis perus rento istuma-asento niin että toinen jalka on poikittain sun edessä), tuleeko kipua polven ulkosyrjään?

Mulla on taipunu pari kertaa yli polvi, ja suht kipeänä oli intin ajan, mutta eipä ole nyt vaivannut ja magneettikuvaukset paljasti ettei polvessa ole mitään vikaa, kierukat ja kaikki neljä nivelsideryhmää on ihan kunnossa.

Ala tekemään hindukyykkyjä kepin kans. Sillälailla on mulla kuntoutunu. Ja etuheilautuksilla kahvakuulan kans :)

ei tunnu kipua erityisemmin kyseisessä asennossa. varasin ajan yksityiseltä lääkäriltä ja tietenkään en kysellyt mitään hinnoista:joulu3::joulu3:

Itselläni on ollut samanlainen oire. Kävin kaksi kertaa lekurilla ---> ei mitään tulosta. Sitten menin aika pätevälle osteopaatille ---> hän uskoi että kyseessä saattaa olla "limapussin tulehdus" joku bursa tai sellanen. Suositteli kortisonipiikkiä polven takaosaan ja päälle kunnon tulehduskipulääkekuuri.
Tein nämä kyseiset jutut ja simsalapim! Oireet katos ja koipi toimii hyvin.
En sitten tiedä että onko sinulla kyseessä sama juttu.

Mikä mahtaa olla diagnoosi?

Kun istun ja ojennan jalan suoraksi tai teen saman liikkeen etureisilaitteella painon avulla, niin kipua ei ole.

Kun seisoessa esim. yhdellä jalalla pyrin pitämään jalan mahdollisimman jopa liioitellun (yliojennus) suorana, niin kipu tuntuu

Jos olen polvillaan lattialla ja nousen siitä (ilman että käytän käsia apuna) ylös tuntuu kipua

Jos juoksee niin erityisesti ylämäessä kipua tuntuu

Näkyykö rasitusvamma magneettikuvissa?

Entä kuinka paljon seuraavanlainen lysti maksaa yksityisellä terveydenhuollossa:

Tärkein tutkimus on lääkärin tekemä huolellinen ns. kliininen tutkimus, jota tarvittaessa täydentää polven röntgentutkimus ja magneettikuvaus.

Back
Ylös Bottom