Originally posted by latexii
Minulla tuli vastaavanlainen vamma armeijassa, olin jo 6kk palvellut kun yhtenä aamuna heräsin ( edellisenä päivänä oli ollut joku 5km:n täyspakkausmarssi ) niin en saanut jalkaa kunnolla suoristettua, vaan se ns naksahti sitten auki ku vähän kädellä sitä kevyesti kampesin, aina ku olin pisempään liikuttamatta sitä se meni tavallaa jotenki lukkoon. Kävin sitä armeijassa lääkärille näyttämässä, sehän määräsi jotain voltaren tulehduslääkkeitä joista ei kyllä ollut minulle mitään hyötyä, vaiva jatkui... Myöhemmin kävin näyttämässä sitä uudelleen ja se suositteli kortison piikkiä jonka sitten otin, se poisti polvestani sen lukkoisuuden mutta se jotenkin vieläkin tuntui "jäykältä" ja "tahmealta" oikaista. Mutta ihan testimielessä lähin käveleen jonkun pienen kevyen lenkin niin sen jälkeen se taipui melkein normaalisti, ja näin sain pidettyä jalkani jotenkuten kunnossa loput 3kk. Armeijasta päästyäni kävin kuitenkin polveani näyttämässä paikkakunnallani olevalle urheilulääkärille, polveni kuvattiin ja kuvassa ei näkynyt yhtään mitään. Sitten se lääkäri sanoin että sinulla voilla olla siellä polven pinnalla jotain pientä sellaista ylimäärästä rustoa jossain polven sisäpinnalla tjsp en muista tarkalleen mitä se silloin sanoi.. Kun sitten kysäsin että saanko käydä salilla niin hän sanoin että tee sellasia kevyitä liikkeitä polvelle jotka sitä saattaisivat vahvistaa, joten rupesin tekeen aika pitkiä sarjoja esim jalan ojennuksia kevyillä painoilla, välillä vähän vihloikin, sitten tein vajaita kevyitä kyykkyjä. Kun olin jonkun kuukauden treenannut niin se kipu hävisi oikeastaan itsestään pois.. eli nyt pystyin sen jälkeen treenaamaan ihan tosissani, otin kuitenkin jalkatreenit vielä aika kevyesti ihan varmuuden vuoksi, tästä aikaa noin 6 kk. Nyt treenaan ihan tosissani.. Ainakin koitan ;)