Poliisikoulu

Status
Viestiketju on suljettu.
Kestävyys

* Kuva: Tommi Anttonen1 500 metrin juoksu
* pisteytys 0 - 10
* minimivaatimus: aika miehillä enintään 7.15 minuuttia, naisilla 8.00 minuuttia

Vatsalihastesti

* noustaan selinmakuulta jalat tuettuna istumaan niin, että kyynärpäät koskettavat polvia. Niskan takana miehillä 5 kilon ja naisilla 2,5 kilon paino tai vastus, josta pidetään käsillä kiinni.
* suoritusaika 30 sekuntia
* pisteytys 0 - 10
* minimivaatimus: vähintään 15 hyväksyttyä suoritusta

Seinämän ylitys

* seinämän korkeus miehillä 230 senttimetriä, naisilla 200 senttimetriä
* ponnistetaan ilman vauhdinottoa, vedetään käsillä yläruumis seinämän päälle kädet suoriksi ja viedään sen jälkeen jalat seinämän yli
* ylitystä saa yrittää kolme kertaa
* pisteytys 0, 3, 5, 8, 10
* 10 pisteen suoritus: ylityksessä ei käytetä jalkoja apuna
* 8 pisteen suoritus: otetaan päkiöillä tukea tai kitkaa seinämästä
* 5 pisteen suoritus: viedään jalka seinämän yli ennen hartioita
* 3 pisteen suoritus: kiivetään seinämää pitkin, käytetään jalkapohjia seinämän kiipeämiseen
* hylätty suoritus: hakija ei pääse seinämän yli

Nukenkanto

* noin 80 kilon painoinen nukke on nostettava oikealla nostotavalla ja nukkea kuljetettava 20 metriä
- mennään kyykkyyn nuken selän taakse ja laitetaan nuken kädet ristiin nuken syliin
- pujotetaan omat kädet nuken kainaloiden alta siten, että tartutaan nuken oikeaan ranteeseen vasemmalla kädellä ja vasempaan ranteeseen oikealla kädellä
- noustaan ylös ergonomisesti oikeassa asennossa (nukke ikään kuin sylissä, nuken selkä kokeen suorittajan rintaa vasten)
- raahataan nukkea selkä menosuuntaan päin 20 metriä (nuken jalat laahaavat maata)
- käännytään ja asetetaan nukke maahan: ensin istumaan ja siitä makuulle (ei siis pudoteta)
* pisteytys 0, 3, 5, 8, 10
* minimivaatimus: vähintään 3 pisteen suoritus, jossa nukke on nostettava ylös ja kuljetettava onnistuneesti

Käsinkohonta

* miehet: leuanveto tai ylätalja selkätuella, 100 kilon painolla.
- leuanveto vastaotteella, riiputaan kädet suorina, vedetään leuka tasaisesti tangon yläpuolelle
- ylätaljan suoritusohjeet samat kuin naisilla
* naiset: ylätalja selkätuella, vastaotteella hartioiden leveydeltä, selkä tuettuna suoraksi, vedetään yhtäjaksoisesti 70 prosenttia omasta painosta leuan tasolle
* pisteytys 0 - 10
* minimivaatimus: vähintään 5 hyväksyttyä suoritusta

Penkkipunnerrus

* miehillä 62,5 kilon, naisilla 37,5 kilon paino
* pisteytys 0 - 10
* suoritus: jalat irti lattiasta, takamus penkissä ja suoritus yhtäjaksoinen
* minimivaatimus: vähintään kaksi hyväksyttyä suoritusta

Uinti

* 100 metrin yhtäjaksoinen uinti, ei selkäkelluntaa, altaaseen hypätään. Uintitapaa voi vaihtaa kesken uinnin.
* arviointi hyväksytty/hylätty/keskeytetty
* minimivaatimus: aika enintään 3.00 minuuttia

kokeilepas ensin mitkä noista onnistuu jo nyt.

tuo juoksu ei ole paha, intervallitreenillä vain hapenottokyky paremmaksi ja sitten testailet välillä miten aika parantunut.

uintikin menee vain harjoittelulla.. siitä ei kokemusta

tuo ylätalja ja penkki on varmaan ne salilla treenattavat. muita on vaikeampi suoraan treenata. ota saliohjelma jossa treenaat yhtenä päivänä rinta-olkapäät-ojentajat ja isoilla painoilla tietenki, toisena päivänä selkä-hauis. jalat ja vatsa kolmannelle. ohjelmia löytyy täältä miljoona, katso alottelijan osastosta :)

Kiitos

En näköjään osannut linkittää.

Seinämän ylitys tulee olemaan vaikeaa koska olen 158 senttiä pitkä, juoksua pitää treenata ja nopeutta vatsalihaksissa.. Uskon, että kaikki menee kiitettävästi läpi, mutta seinämää pitää harjoitella.

Eli peruskuntona on, että kaikki menee yksitellen, mutta voi tehdä tiukkaa kun kaikki on yhteen putkeen.

^ja kiitos vielä!

juoksussa suosittelen intervallia, mulla ainaki nousi hyvin kunto sen avulla. ja raskaat jumpat on kans tehokkaita, step ja combat viikottain ja juoksen ekaa kertaa elämässäni yli 2500 coopereita :)

tuo seinämä kyllä kuulostaa pahalta, iteki vain 163cm joten uskon että sulle vaikea myös. ponnistusvoimaa vain jalkoihin ja tekniikka kuntoon, voitko harjoitella tuota jossain?

Jeah

Kyllä mä jotain siihen opetteluun keksin :)

Anteeksi kun kysyn mutta intervalli?

Kyllä se seinämä menee. Ite 159 jotain ja helposti meni reilu 2 metrinen seinämä. Tosin voimaa pitää jo olla jonkin verran.

Kuulostaa ehkä oudolle, mutta voisko tota seinämää treenaa esim. jossain koirapuistossa, missä on niitä kaikenlaisia esteitä. Muistan joskus lapsena kiipeilleeni niissä ja aika jyrkkiä seinämiäkin löytyi.. Ja jalkoihin pomppuvoimaa tulee varmaan niitä pomppuja harjottelemalla ja loikkiakin vois tehdä? Kai tossakin hyvällä tekniikalla on jotain hyötyä..

Vitsi kun itestääkin olisi poliisiksi. Mut taidan olla henkisesti liian herkkis :(
Tsemppiä hienohelma kokeisiin ja treeneihin!

Seinämää kannattaa treenata kaikessa tarpeeksi korkeassa seinämää muistuttavassa esineessä :)

Leikkikentiltä löytyy sopivia seinamiä! Ne tosin on vähän korkeempia, mutta ton kun selvittää, niin se kaksmetrinen on sitten helppo :D Ei siinä hirveesti tartte pompata edes että kiinni saa, yläkropan voimista enemmän sitten kiinni saako ittensä kiskottua yli.

Tossa on tollanen aika pieni mutta idea varmaan tulee selväksi! http://www.muurame.fi/files/liikunta_ja_ulkoilu/leikkipuisto.jpg (siis käsittääkseni se seinämä tarkoittaa juurikin jotain tuollaista, korjatkaa jos ei...)

Varmaan se on tuommoinen seinä.

Se koira juttu oli hyvä idea! Lähellä on agilityrata ja taidan käydä treenaamassa sillä. Se ei ihan seinämä ole mutta kuitenkin.

Kiitos kauhiasti onnesta ja sitä varmastikin tulen tarvitsemaan! Haaveenani on aina toteuttaa ja nyt kun se lähestyy alkaa jännittämään.:hyper:

Kyllä mä jotain siihen opetteluun keksin :)

Anteeksi kun kysyn mutta intervalli?

vuorottelet eri tehoisia hölkkämuotoja, esim 45s kävely 30s hökkä ja 15s täys spurtti jne
tai 45s hölkkä + 15s juoksu
noi on jo aika raskaita intervalleja, kevyempiä, kuten 1min kävely 1min hölkkä tai 2min kävely 5min hölkkä voi tehdä pidempään, noita raskaita aluksi vain 5-10min erissä. (+alku ja loppulämmittely/jäähdyttely).

syke nousee ja pysyy hyvin 160 päällä noilla raskailla ja hapenottokyky parani mulla hirveästi. vuosi sitten cooperista sain jotain 2000 kun en ollu aerobista harjoitellu ikuisuuteen, parani 2400 parissa kuussa. enkä käyny ku 1-2krt viikossa lenkillä tai jumpassa. sitten tasaantu kehitys ja nyt menny puolessa vuodessa vielä 200m lisää vaikken ole erityisemmin yrittäny parantaa edes tulosta.

ite en megapitkistä lenkeistä välitä..

Tyhmä kysymys

Yhtään en tiedä sykkeistä enkä mistään mitään, mutta onko AVG 159 ja max 195 hyvä entä kulutettu kalorimäärä 107 hyvä?

Tämä tuli tuolla helvetin intervallilla johon minulla on tällä hetkellä viharakkaus suhde:curs: treenin pituus oli noin 20min

Yhtään en tiedä sykkeistä enkä mistään mitään, mutta onko AVG 159 ja max 195 hyvä entä kulutettu kalorimäärä 107 hyvä?

Tämä tuli tuolla helvetin intervallilla johon minulla on tällä hetkellä viharakkaus suhde:curs: treenin pituus oli noin 20min

mulla meni viimeksi 196 ja 157 sykkeet eli aika samat on :) otin vain tuohon loppuun 5min kävelyn mikä laski keskisykettä vähän. mut 20min ja 165kcal oli mun kulutus, miten sait noin vähän? peruskulutus vähennetty ainakin vissiin ja jotain muutakin...?

mutta hyvältä siis vaikuttaa, tiedän tuon viha-rakkassuhteen tunteen hyvin, tuskaa se on mutta sen jälkeen olo on ihan loistava, ainaki mulla :dance:

e: ja eihän tuo kalorimäärä vaikuta siihen kunnon kohoamiseen, ihmettelen vain oudon alhaista lukua.

Kulutus johtui varmaan siitä kun mun keuhkot ei kestä kylmässä urheilua joten jouduin olemaan parikertaa lytyssä hengittelemässä :(

Niin ja olen 158/50 ja ikää olisi 19. Niin ja polariksen mittarista sain nuo luvut

no en ole paljoa isompi joten silti vähän kummastelen ku keskisykehän se pitäis eniten kertoa kulutuksesta. tietääkseni?

mut toivottavasti et luovuttanu, tee vähän kevyempiä välillä, kyllä nekin auttaa, tai kaikki melko raskaat juoksu/hölkkäharjoitukset auttaa kyllä juoksukunnon parantamiseen :)

Ai niin juuja tuo polariksen mittari ilmeisesti siirtyi vähän rintsikkani päälle jolloin syke katosi aika pitkäksikin aikaa.. :(

Nojoo lähdin tekemään liian raisulla kun en taas muistanut kuinka inhottavaa juoksu minulle on. No loppuviimeksi tein niin helppoa intervallia kuin voi eli 30sec kävely ja 30sec juoksu :D lol mä oon huono :D

En tiedä moni täällä on käyny pääsykokeissa, mutta omasta kokemuksesta voisin sen verran sanoa, että jos tietää olevansa fyysisesti hyvässä kunnossa (=liikkuu aktiivisesti) niin en pitäis fyysistä testiä pahana, suosittelen todellakin keskittymään myös äidinkielen osioon. Vaikka olisit fyysisesti huippukunnossa, ei se auta siinä vaiheessa jos äidinkielen taidot ei millään riitä. Kova fyysinen harjoittelu tietenkin auttaa silloin, jos hakusessa on täydet pisteet kunto-osuudesta.

Hakemassa

Itellä viimeajat tökkinyt tuo tekulla opiskelu. Ei vain tunnu oikealta(ikuinen istuma työnvihaaja), tarkoitus olisi nyt seuraaviin pääsykokeisiin osallistua. Näin ennalta kiinnostaisi tietää, millainenhan tuo äidinkielenkoe on?
Sinänsä tuon pääsykokeen fyysisen osion suorittaminen ei mahdottomuus ole. Kunhan tästä kuume/flunssa sairastelusta eroon pääsisi. Häviänkö jotain, jos en ensimmäisellä kerralla pääse kouluun sisään?

Tutkiskelua

Lisä lukeminen selvensi tuon uudestaan hakemis seikan. Kertaalleen vuodessa voi näköjään pääsykokeisiin päästä. Tosin herätti kysymyksen tuosta terveyden tilasta. Sen verta selkäänpuukottavia ja ristiriitaisikin näkemyksiä on tullut fysioterapeuteilta. Ilmeisesti se on tapauskohtaisesti katsottava asia, joten lähdetään nyt pääsykokeisiin reenaamaan sillä kaikki tai ei mitään asenteella. Onhan tässä melkein puolivuotta aikaa fyysisiin testeihin..:rolleyes:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom