Pohkeet ja takareisi kireänä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MT247
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli pidemmän aikaa ollut ongelmana se, että pohkeet ja takareidet on kireänä ja tukkoisen tuntuiset. Varsinkin Niitä treenatessa/venytellessä tulee kipeiksi ja kireän tuntuisiksi. Joskus kävellessä pohkeita saattaa myös ruveta polttelemaan. Olen itse miettinyt, että kyseessä saattaisi olla lantion työntyminen eteen eli anterior pelvis tilt. Pitäisiköhän vain ihan suosiolla käydä fysioterapeutilla?

Lisään vielä, että polvet on molemmissa jaloissa menee noin niinkuin kuvassa vasemmalla.
polvi.jpg

Varsinkin Niitä treenatessa/venytellessä tulee kipeiksi ja kireän tuntuisiksi.

Mitä ilmeisimmin venyttelet väärin (erittäin yleistä) eli lihaksen refleksi ottaa vastaan, jolloin lihas kiristyy. Venyttelystä tulee enemmän staattinen pito kuin lihasta rentouttavaa.

Mitä ilmeisimmin venyttelet väärin (erittäin yleistä) eli lihaksen refleksi ottaa vastaan, jolloin lihas kiristyy. Venyttelystä tulee enemmän staattinen pito kuin lihasta rentouttavaa.

Voi olla, mutta en ole nyt pariin päivään venytellyt takareisiä/pohkeita ollenkaan, kun ei tunnu minkäänlaiset venytykset hyviltä.

Eli pidemmän aikaa ollut ongelmana se, että pohkeet ja takareidet on kireänä ja tukkoisen tuntuiset. Varsinkin Niitä treenatessa/venytellessä tulee kipeiksi ja kireän tuntuisiksi. Joskus kävellessä pohkeita saattaa myös ruveta polttelemaan. Olen itse miettinyt, että kyseessä saattaisi olla lantion työntyminen eteen eli anterior pelvis tilt. Pitäisiköhän vain ihan suosiolla käydä fysioterapeutilla?
Itse kävin alaselkään ja pakaroihin kohdistuneen kivun takia fysioterapeutilla ja sano vain että takaridet niin juntturassa,lisää venyttelyä.. Ja nyt jälkikäteen ajateltuna ni onhan noi reidet ihan tukossa ollut ja ovat kyllä vieläkin. Kaise venyteltävä ja venyteltävä...

Tuossa tilanteessa laitan asiakkaat treenaamaan takareisiä ja pakaroita, sekä pohkeita.
Vähintään yhtä tärkeää on lisätä lantion liikkuvuutta. Takareisien venyttely ei juuri yksinään auta, jos ne ovat jo valmiiksi liian pitkät.
Niinkuin anterior pelvic tiltissä tapahtuu.

Nyt tulee treenattua jo sjmv ja reiden koukistuksia takareisille sekä tietenkin takakyykkyä. Pohkeille tulee tehtyä pohjenousua. Miten tuota lantion liikkuvuutta saisi sitten parannettua?

Venytteletkö kovin pitkäkestoisia venytyksiä? Tuo Kricen ehdottama foam rollaus vois olla koittamisen arvoinen juttu. Samoin hieman lyhytkestoisemmat venytykset, jos venyttelet pitkiä.. Lähinnä pumppaavaa venytystä suosittelen. Noilla saisi aineenvaihduntaa parannettua, jolloin ei niin tukkoon menis paikat. Tietysti aina olis hyvä käydä noi alaraajojen linjaukset käydä tarkistuttamassa ja korjata asentoa. Niillä luonnollisesti voi olla vaikutusta niin moneen asiaan.

Tein pohjenousua tangolla ja taljalla. Nyt pohkeet jo 4:ttä päivää ihan sikakipeet ja kireenä. Kävelykin sattuu. Venyttelyn laiminlöin treenipäivänä mutta nyt yrittäny vähän varovasti venytellä että pääsee edes aamulla sängystä ylös. Voisko sieltä olla menny joku jänne poikki tai joku lihassäie? Vai pystyisinkö edes kävelemään, olisiko kipu niin kova? Lääkärissä en ole vielä käyny hakeen saikkua tai kuvauttamassa mutta jos tää jatkuu viel pari päivää niin pakkohan se on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni oli vielä kuukausi sitten todella kireät pohkeet, jopa siinä määrin että kyykkääminen sattui. Reilu kuukausi sitten aloin aina silloin tällöin iltasella rullailla nuita pohkeita tennispallolla ja vaikka se oli alussa ihan helvetinmoista hommaa, niin kyllä se aika äkkiä alkoi vaikuttamaan. Nyt pohkeissa ei ole oikeastaan minkäänlaisia jumeja, eikä kyykkääminen satu ollenkaan. Suosittelen kokeilemaan, ei maksa kuin vähän vaivaa.

Latest posts

Back
Ylös Bottom