Pohjeongelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juups eli ollu nyt aika pitkään vaivana tuo oikean jalan pohje, luulin että katois itsestään kävelyn + pienen harjoittelun tuloksena, mutta eipä se mihinkään mene. En ole vielä mitään maksimeita per jalka kokeillut, mutta ero on aika selkeä kun kunnollista varpaillenousua en pysty oikealla jalalla tekemään, kun taas vasemmalla toistojakin menee helposti.

Kummin päin siis matkaan, toistot per jalka vai molemmilla samaan aikaan? Heikomman mukaan tottakai, mutta kohdistuukohan rasitus liikaa vahvalle jalalle jos tekee molemmilla? Vinkkejä tack.

Juups eli ollu nyt aika pitkään vaivana tuo oikean jalan pohje, luulin että katois itsestään kävelyn + pienen harjoittelun tuloksena, mutta eipä se mihinkään mene. En ole vielä mitään maksimeita per jalka kokeillut, mutta ero on aika selkeä kun kunnollista varpaillenousua en pysty oikealla jalalla tekemään, kun taas vasemmalla toistojakin menee helposti.

Kummin päin siis matkaan, toistot per jalka vai molemmilla samaan aikaan? Heikomman mukaan tottakai, mutta kohdistuukohan rasitus liikaa vahvalle jalalle jos tekee molemmilla? Vinkkejä tack.

Itse loukkasin oikeeta nilkkaa ikävästi korismatsissa jokunen vuosi sitten nivelsiteiden repeytyessä ja jalkaholvin romahtaessa sen seurauksena.. Meni monta kuukautta et sillä pystyi kävelemään normaalisti ja about 8kk ennenkuin pystyin sillä pelailemaan taas - Pohjetreenejä oon sit lähtenyt tekemään aika pienillä painoilla supersarjoilla ja välivenytyksillä & -supistuksilla ja aika hyvin jo lähtenyt toimimaan. Eli mahd. laajat liikeradat käyttöön, suhteellisen vaatimattomat painot vastukseksi ja aloitan sarjat äärivenytyksellä, sen jälkeen lasku kymmenen, vien liikkeen vuorostaan äärisupistukseen, lasku kymmeneen, sit 10-12 toistoa, jonka jälkeen taas sama kaava, eli äärivenytys, äärisupistus ja uudet 10-12 toistoa. Sit pieni tauko ja sama setti uusiksi ja poltteen pitäis alkaa tuntua tässä vaiheessa jo aika mukavalta(ikävältä). Tän jälkeen teen yleensä vielä kolmannen setin ja loppuun saatan tehdä vielä yhden sarjan hiukan reilummilla raudoilla mut edelleen liikeratojen ollessa laajoja ja toistojen suht teräviä ja puhtaita. Samaan malliin jos tekee 3-4 liikettä kolmella supersarjalla, niin johan on kumma jos ei ala pohkeissa tuntua. Itse olen tehnyt tuolle oikealle pohkeelle erikseen vielä pari extrasarjaa vaakaprässissä ja pohjeliikettä istuen treenin loppuun poltteiden ollessa aika mahtavat ja tuntuma taattu ainakin mulla..

Tällaista siis kolmena päivänä viikossa. Kokeilepa huviksesi jos vaikka tuntuisi toimivalta systeemiltä :)

Itse oon edennyt samalla systeemillä edelleen kun treenit on tuntuneet menevän perille. Ei muuta kuin lisää progressiota pikkuhiljaa tuntemusten mukaan.. mä ainakin oon tehnyt sellaisen huomion et jos alkaa käyttää kovin suuria painoja pohjeliikkeissä, niin tuntuma häviää ja tekniikka leviää samoin. Kohtuullinen vastus, supersetit, noi välivenytykset ja -supistukset, laajat liikeradat puhtaalla tekniikalla ja loppuun asti viedyillä toistoilla, siinäpä mun resepti pohkeille. Ja kuin muistaa tehdä setit niin loppuun et pakka ei vaan liikahda enää tai sit polte on niin kova ettei pysty jatkamaan.. mukavaa, huh? :)

Kääks, kuulostaa aika kivuliaalta, mutta toisaalta taas tuottoisalta. Koht on taas rahnua ostaa salikortti.. Piru ku ovat niin kalliita :p

Back
Ylös Bottom