Pizzapohja ilman vehnää, ruista tai ohraa. Miten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Eli voiko muista jauhoista, kuten perunajauhoista ym. tehdä pitsapohjaa. Mulla kun on vilja-allergia, niin otsikossa mainituista ainakaan vehnää ja ruista en voi käyttää.

Mutta pitsaa tekis joskus mieli. Jotain Moilasen tai vastaavan gluteenittomia pitsoja on pakastealtaissa. Ei ole viljoja käytetty, mutta pohja on kuin vaneria ja täytteet niukkoja ja pahoja. Ja hintakin on sikamainen.

Osaakohoan joku vielä kertoa mitä jauhoa tai vaikka jotain komboa kannattaa käyttää, ettei tule mitään vaneria.

Ja kaikki gluteenittomat jauhot ei käy koska mulla vilja-allergia (vehnä, ruis, ohra ainakin) jolloin oireita tulee esim. gluteenittomasta leivästä jossa on vaikkapa vehnää tai ruista.

[/QUOTE]oireita tulee esim. gluteenittomasta leivästä jossa on vaikkapa vehnää tai ruista :anssi:
Jotkut leivät voivat sisältää vehnätärkkelystä mikä sulle ei kylläkään käy ku on vilja-allergia , mutta tuon ruiksen vetäsit kylllä päästäs :jahas: tai no jos löyät ruista sisältävää GLUTEENITONTA leipää ni kerropa mulleki leivän nimi :)

Ja jauhoista kysyit ni suosittelen jytte-jauhoa tai sitten semperin luontaisesti gluteenittomia jauhoja , tulee hyviä pitsapohjia :rock:

oireita tulee esim. gluteenittomasta leivästä jossa on vaikkapa vehnää tai ruista :anssi:
Jotkut leivät voivat sisältää vehnätärkkelystä mikä sulle ei kylläkään käy ku on vilja-allergia , mutta tuon ruiksen vetäsit kylllä päästäs :jahas: tai no jos löyät ruista sisältävää GLUTEENITONTA leipää ni kerropa mulleki leivän nimi :)

Ja jauhoista kysyit ni suosittelen jytte-jauhoa tai sitten semperin luontaisesti gluteenittomia jauhoja , tulee hyviä pitsapohjia :rock:[/QUOTE]
Taidan muistaa väärin. Mutta ihan yleensä olen kyllä kokeillut esim täysin vehnätöntä ruisleipää, ja naama turpoaa kuin jutilalla. Ja tietääkseni osalla vilja-allergikoista voi jopa peruna aiheuttaa oireita.

Back
Ylös Bottom