Pituuden vaikutus punttisaliharjoittelussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pole@
  • Aloitettu Aloitettu
Jos kasvaa nopeasti esim mä oon kasvanu 15 cm vuoden aikana ja oon 192 pitkä nyt,vaikuttaako se voimaan? Tarkoitan siis että onko pituudella väliä siihen kuinka paljon nostat esim. penkistä? Jos on niin minkälaista?

Pole@ sanoi:
Jos kasvaa nopeasti esim mä oon kasvanu 15 cm vuoden aikana ja oon 192 pitkä nyt,vaikuttaako se voimaan? Tarkoitan siis että onko pituudella väliä siihen kuinka paljon nostat esim. penkistä? Jos on niin minkälaista?
Jos olet vielä kasvuiässä, niin _hillitön_ määrä energiasta menee pituuskasvuun ja lihas tulee sit vasta perästä. Eli voi olla vaikeaa kasvattaa hirmuisesti lihasta samalla kun kasvaa. Otapa ruokapuoleen periaatteeksi "nälkä ei saa olla"

Pitkät raajat pidentää luonnollisesti liikerataa, eli suurempi työ on tehtävä nostossa. Ja kasvun kannalta vaikeampi saada NÄKYVÄÄ lihaa koska lihas on pidempi.

Pole@ sanoi:

Tästäpä olikin taannoin aikamoinen vääntö pakkiksella.

Lopputulos:

Pitkien mielestä pituudesta on haittaa koska momentit ja nostomatka kasvaa.

Lyhkästen mielestä pituudesta on vaan hyötyä, koska siitä nyt vaan on :rolleyes: :wall:

Pyranha sanoi:
Tästäpä olikin taannoin aikamoinen vääntö pakkiksella.

Lopputulos:

Pitkien mielestä pituudesta on haittaa koska momentit ja nostomatka kasvaa.

Lyhkästen mielestä pituudesta on vaan hyötyä, koska siitä nyt vaan on :rolleyes: :wall:

Eikä sun yhteenvedosta millään arvaa, että oletko pitkä vai lyhyt... ;)

Korpinurmi sanoi:
Pitkät raajat pidentää luonnollisesti liikerataa, eli suurempi työ on tehtävä nostossa. Ja kasvun kannalta vaikeampi saada NÄKYVÄÄ lihaa koska lihas on pidempi.
Pitkät lihakset on helpompi saada paksuksi.

oon kans lueskellu jonkinverran että pitkillä on hieman vaikeampaa saada lihasta johtuen pitkistä lihaksista.

Turha sitä on murehtia että miten se pituus vaikuttaa, sekä pitkät että lyhyet voivat nostaa ihan perkeleesti rautaa ja kasvattaa isot lihakset jos vain haluavat sitä riittävästi. Kasvuikäisenä kannattaa joka tapauksessa panostaa siihen että syö riittävästi tai enemmän ja terveellisesti, sekä treenata monipuolisesti (huolehtii myös kestävyydestä ja nopeudesta eikä pelkästään haban ympärysmitasta).

Rin Tin Tin sanoi:
Turha sitä on murehtia että miten se pituus vaikuttaa, sekä pitkät että lyhyet voivat nostaa ihan perkeleesti rautaa ja kasvattaa isot lihakset jos vain haluavat sitä riittävästi. Kasvuikäisenä kannattaa joka tapauksessa panostaa siihen että syö riittävästi tai enemmän ja terveellisesti, sekä treenata monipuolisesti (huolehtii myös kestävyydestä ja nopeudesta eikä pelkästään haban ympärysmitasta).

Valitettavasti kun käyn salilla pelkkä haba kasvaa :D Vaikka treenaan erittäin monipuolisesti ja liikkeitä jotka aktivoivat isoja lihasryhmiä kerralla,enkä esim.keskitettyä hauiskääntöä.

Vaikka lyhyt olenkin niin silti lihakseni ovat pitkänmalliset. Tällöin esim haba jännittyy koko matkalta olkapäästä kyynerpään kohdalle. Se aiheuttaa sen, että haukkarilla ei ikäänkuin ole korkeinta kohtaa. En osaa sanoa sitten onko lyhyillä lihaksilla enemmän vääntöä. Tai onko lyhyttä lihasta helpompi treenata. Ehkä, ehkä ei..

Artemis sanoi:
Vaikka lyhyt olenkin niin silti lihakseni ovat pitkänmalliset. Tällöin esim haba jännittyy koko matkalta olkapäästä kyynerpään kohdalle. Se aiheuttaa sen, että haukkarilla ei ikäänkuin ole korkeinta kohtaa. En osaa sanoa sitten onko lyhyillä lihaksilla enemmän vääntöä. Tai onko lyhyttä lihasta helpompi treenata. Ehkä, ehkä ei..

Mulla taas vaikka oon pitkä on lyhyt hauis,tai siis kun jännitän sitä ni se on semmonen jyrkkäkumpu ;P Paljon keskitettyy hauiskääntöö oon _tehny_

Itse uskoisin ettei pituudella ole voiman kanssa mitään tekemistä ellei puhuta jostain äärimmäisyyksistä kuten alle 160cm tai yli 200cm. Tietenkin eroja alkaa varmasti nostomatkoissa olemaan jos on 190cm tai 170cm mutta ei niin suuria eroja että niistä kannattaisi välittää...

Ääh, muistatte vaan että: "You have to isolate the muscles, this excersize really isolates the biceps!"

:)

Back
Ylös Bottom