Pitkät hiukset kamppailulajissa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
pitkistä hiuksistani en halua luopua mutta kamppailulajin(jokin suhteellisen suoraviivainen pystylaji) aloittaminen vähän pyörii mielessä, siinä ongelma. kaipaisinkin nyt neuvoja tai vinkkejä missä lajissa pitkistä hiuksista olisi mahdollisimman vähän haittaa.

matossa pyöriessä aivan varmasti aukeavat nopeesti jolloin ei hommasta tule mitään, mutta onnistuuko esim nyrkkeily pitkien hiusten kanssa ilman sen suurempia ongelmia?

kokemuksia, mutuja, kaverin kaveri juttuja. kaikki info on hyödyksi.

meil on bjj:s muutama tyttö keil on pitkät hiukset, tai ei nyt älyttömän pitkät mut kuitenkin johonkin hartioille kai, huoh kun ei taas muista mitään :D mut jokatapauksessa hyvin ne pysyy pois tieltä kuhan vaan ovat kiinni laitettu jollain.

Vapaaottelun kun aloitin, niin sinnittelin jonkun aikaa normaalin letin (siis pitkän) kanssa. Sitten laitoin cornrow letit, jotka kyllä pysyi kiinni rajummassakin menossa, mutta niiden ongelma on, että eivät pysy siistin näköisenä kuin viikon. Eli olisi pitänyt alkaa kampaamon vakioasiakkaaksi.

Ratkaisin sitten homman ajamalla kaiken pois :)

Painia vaativissa lajeissa homma on tietysti eri, kun puhtaissa pystylajeissa. Omat kokemukset oli, että nyrkkeilyharjotteissa letti pysyy kyllä hyvin kiinni ja jos vielä käyttää päänsuojusta, niin eipä sieltä pitäisi hiusten silmille tulla. Suht hyväksi havaittu kiinnitystapa pitkälle tukalle on normaali letti, joka tehdään tiukaksi ja kiinnitetään 2-3:sta kohtaa.

Heh, tulipas miehekäs olo kun sai paljastaa Pakkiksella hiustenlaiton saloja :D

meil on bjj:s muutama tyttö keil on pitkät hiukset, tai ei nyt älyttömän pitkät mut kuitenkin johonkin hartioille kai, huoh kun ei taas muista mitään :D mut jokatapauksessa hyvin ne pysyy pois tieltä kuhan vaan ovat kiinni laitettu jollain.

Voi luoja :kuola:

Tulis meillekin lukkopainiin naisia =) Tuskin tulisi hommasta enään mitään.

Anyway, pitkät hiukset on hallittavissa vaikkapa uimalakilla =D Mutta kannattaa ottaa huomioon, että painiskilleihin tulee +10 kaljusta. Mikäs siinä jos pitää tukan kiinni ja se myös pysyy kiinni. Se on paska homma jos se rupeaa lehottamaan ja näkökenttää häiritsemään. Ja on se limainen, pitkä letti aika helvetin iljettävä ihan läjikontaktissa, mutta muuten ihan kiva ja o.k!

Thaissa ja lukkopainissa käydessä muija teki yhden tiukan letin ns.ranskalaisen letin.Jos halusin hiukset kokonaan piiloon laitoin huivin päähän ja hiukset alle..

Pitkät hiukset löytyy minultakin. Letillä olen niitä pitänyt ja suht hyvin on pysyneet ihan mattovääntöjenkin aikana. Reenin päätteeksi tukka sojottaa mihin sattuu mutta suurin osa yleensä pysyy kiinni ja ei haittaa hommia.
Lyödessä on ollut suurimmat ongelmat, kun vartalonkierto tapahtuu nopeasti, saattaa letti tulla vauhdilla takaa silmille hiusten tökätessä silmiin ja sitten ei näekkään mitään kun silmiä kirveltää ja vettä valuu.:itku:
Joskus on harjoituskaveri sanonut että letistä meinaa tarttua vaistomaisesti kiinni jossain tilanteessa. Ihan hyvä jos välillä tarttuukin niin tulee sitääkin jonkinlaista kokemusta.
Jos kilpailisin niin kyllä kalju olisi harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.:)
Jonkunlaiselle rullallekin kai voisi hiukset kääräistä niskan taakse.
Tukka kuitenkin pysyy näillä näkymin pitkänä.

Kyl todellisella fighterillä pitää kalju olla. Mut kyl semmonen pieni irokeesikin käy. Pitkät hiukset on hippejä varten.

Kyl todellisella fighterillä pitää kalju olla. Mut kyl semmonen pieni irokeesikin käy. Pitkät hiukset on hippejä varten.
Jotenkin arvasin, että pian tulee kommenttia. Oisit nyt laittanu ees hymiön.

Mikäs matsi se olikaan aikoinaan UFC:eessä jossa kummallakin ottelijalla oli hiukset sen verran pitkät, että olivat poninhännällä? Olivat sopineet ennen matsia, että tukasta ei sitten vedetä.:D

En tiiä miten oikein treenaan, koska mulla ei pitkät hiukset kestäneet. Ensimmäisen vuoden jälkeen hiukseni olivat katkenneet ja todella huonossa kunnossa. Pidin yleensä kahta ranskalaista lettiä päässä, treenin ajan. Treenin jälkeen oli vaikea sanoa minkälainen kampaus oli ollut, sen verran oli hiukset irronneet leteistä. Ratkaisuna oli hiukset niin lyhyiksi ettei tartte kiinni laittaa tai lajin vaihto. Valitsin hiukset lyhyiksi..:) Laji on tietty: SW/BJJ. :rock:

Unohdin sanoa että, pitkät hiukset varsinkin painissa on huono yhdistelmä (huom. oma mielipiteeni). Painitessa hiukset lähtee irti, irtonaiset hiukset liimautuu ympäri omaa ja kaverin kehoa, suu on täynnä hiuksia jne. Lyhyet on omasta mielestäni kätevämmät ja kaveriystävällisemmät..:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Unohdin sanoa että, pitkät hiukset varsinkin painissa on huono yhdistelmä (huom. oma mielipiteeni). Painitessa hiukset lähtee irti, irtonaiset hiukset liimautuu ympäri omaa ja kaverin kehoa, suu on täynnä hiuksia jne. Lyhyet on omasta mielestäni kätevämmät ja kaveriystävällisemmät..:)

Juurikin näin! Niitä pitkiä hiuksia tunkeutuu kyllä sitte joka reikään (tai no, ehkä nyt ei kumminskaan sinne :D ) ja niitä löytää kotona vielä treenienki jälkeen vaikka kuinka paljon. Riippuu tietysti jonkun verran treenityylistä, mutta jos joku on ihan villi (on kokemusta, oli tosin mies) ni sitähän meinaa lähtee niiltä päänahka välillä ku niitä vastaan ei yksinkertasesti voi painia ottamatta kiinni tukkuun hiuksia.

Voin kyllä näin puol tosissani sanoa että leikkaa vaan ne hiukset, paljon fiksumman näkönen kaveri susta tulee, ja mä tiedän mistä mä puhun koska mulla oli joskus 18 kesäsenä vielä pitkä letti... ja voi jessus ku nauratta vanhat kuvat oikeen urakalla :lol2: No, ei siinä mitään jos aiot ne pitää... onnea vaan.

Ja vielä vastaten alkuperäseen kysymykseen; painilajit ja thaikku ei varmaan sovellu lähikontaktin takia kauheen hyvin tohon, mutta nyrkkeily varmaan olis ihan jees lajivalinta.

PS. Ja mä en ole kalju :D

No ainakin Andrei Arlovskilla on ollut pitkä letti. Onhan se kiva nähdä hipin näköisiäkin ottelijoita ainaisten kaljupäiden sijaan.

ankeuttaja, onhan se tietysti aina piristävä lisä mut rätit päällä nii pysyy homma käsis kyl hyvin. en oo ainakaan meiän reeneis huomannu mitään ongelmaa. yleensä sillon ku aletaan painiin on niin puhki et siin ajattelee et kiva kun voi lepäillä jos painii tytön kanssa. reenaamaanhan sinne mennään :P

eggman, postailetko civfanatics foorumille samalla nickillä vai onkohan eri henkilöstä kyse?

Tää lähtee niksi-pirkkaan.

Leikkaa sukkahousuista sukka-osat pois ja pujota ne päähäsi niin saat kivan painipipon.

Ja on se limainen, pitkä letti aika helvetin iljettävä ihan läjikontaktissa, mutta muuten ihan kiva ja o.k!

Tuon kyllä allekirjoitan täysin.

Sinänsä ei siinä mitään, jos tukka pysyy kiinni ja kuosissa, mutta mieluummin kyllä valitsen sen kaljupään sitten painikaveriksi jos vaihtoehtona on rehottava "ruuhkatukka" ympärihikisenä. Ne tuppaavat sitten hiukset kulkeutumaan reenin jälkeen vaatteissa vielä muuallekin.

nimim. "Silloinen mustistyttökaveri, rokkijäbä parina mattoharjoituksissa -> pitkiä hiuksia mun tavaroissa -> konflikti." :)

P.S. Pitkä tukka miehellä/naisella on ok, no hard feelings anyone!

ankeuttaja, onhan se tietysti aina piristävä lisä mut rätit päällä nii pysyy homma käsis kyl hyvin. en oo ainakaan meiän reeneis huomannu mitään ongelmaa. yleensä sillon ku aletaan painiin on niin puhki et siin ajattelee et kiva kun voi lepäillä jos painii tytön kanssa. reenaamaanhan sinne mennään :P

Ei helvetti niillähän on tissit ja kaikki. En mä vois painia naisen kanssa ongelmitta. Yrittäisin vaan kokoajan jäkittää guardissa, tai päästä backmounttiin. No huh mitä juttua. Mielestäni lukkopaini on niin fyysinen laji, ettei se yksinkertaisesti sovi naisille. Hattua silti nostan jos joku mimmi siellä jaksaa vääntää.

Ei helvetti niillähän on tissit ja kaikki. En mä vois painia naisen kanssa ongelmitta. Yrittäisin vaan kokoajan jäkittää guardissa, tai päästä backmounttiin. No huh mitä juttua. Mielestäni lukkopaini on niin fyysinen laji, ettei se yksinkertaisesti sovi naisille. Hattua silti nostan jos joku mimmi siellä jaksaa vääntää.

No oho... onko joku tyttö vääntäny sut solmuun treeneissä? Vai mikä mättää :david:

Kokemuksia omilta vuosien takaisilta ajoilta erään potkunyrkkeilylajin parissa - olin laittanut pitkän letin geelillä tiukalle ponnarille, ja kun se geelinen ponnari sitten heilahti mun silmään niin kyllä se silmässä tuntui hetken aikaa ja räpytellä sai.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom