Pitkäkestoiseen suoritukseen valmistautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gaf
  • Aloitettu Aloitettu

gaf

Tarkoitus on siis ajaa 28.6. Tahkolla reilu 60km maastopyörällä kohtuullisen mäkisessä maastossa. Itse suoritus kestänee sen ~4-5h, riippuen tietysti vauhdista. Mielipiteitä ja vinkkejä haetaan lähinnä viimeisen viikon valmistautumiseen. Alustavasti olen suunnitellut seuraavanlaista ohjelmaa:
23. pk, n. 3h (maantie)
24. vk 1.5-2h (maasto)
25. palauttava <1h (maantie)
26. pk/vk 1.5-2h (maasto)
27. lepo

Tuo 26. päivän lenkki hieman arveluttaa, tilalle vois mahdollisesti laittaa lepoa ja 27. päivälle kevyen lenkin? Myös tuo 24. päivän vk-lenkki hieman kyseenalainen. On ohjelmassa mukana lähinnä sen takia, että vk-lenkit on jääny aika vähiin. Sopiiko tuo sitte "kisaviikolle" vai onko enempi haittaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika paljonhan tuossa on ohjelmaa. Viimeisellä viikolla pyritään keräämään voimavaroja ja pitämään ajotuntuma yllä. Kuntoa on ihan turha lähteä enää nostamaan. Se että kuinka hyvin sinulla ajotuntuma pysyy yllä, on henkilökohtainen asia. Itse saattaisin jopa vetää tuollaisen ohjelman vielä viimeiselläkin viikolla, koska omalla kohdalla tuntuma katoaa todella helposti.

Aika paljonhan tuossa on ohjelmaa. Viimeisellä viikolla pyritään keräämään voimavaroja ja pitämään ajotuntuma yllä. Kuntoa on ihan turha lähteä enää nostamaan. Se että kuinka hyvin sinulla ajotuntuma pysyy yllä, on henkilökohtainen asia. Itse saattaisin jopa vetää tuollaisen ohjelman vielä viimeiselläkin viikolla, koska omalla kohdalla tuntuma katoaa todella helposti.

Kuntopuoli tosiaan on tehty (tai ei ole :)) jo aikaisemmin.
Tän päivän treeni meni ohjelman mukaan, huomenna hierontaan ja sitä ennen ehkä kevyt (maantie)lenkki. Eli hieman muutosta tiistaihin. Keskiviikkona haetaan tuntumaa maastoon reilu tunnin verran ja sama torstaina. Sinänsä tuntuma säilyy aika hyvin ja (ala)mäkiä varten on riittävän iso reikä päässä :D

5 tahkon kokemuksella, lepää tämä viimeinen viikko. Syö pastaa, puuroa ja leipää pari-kolme viimeistä päivää niin että napa ruskaa. Keskiviikkona kevyt 40min-1h pyörittely ja pari terävää vetoa niin, että jalat pysyy auki. Perjantaina aikaisin Tahkolle, pyörä kasaan, ruokaa, olut ja unta palloon.

5 tahkon kokemuksella, lepää tämä viimeinen viikko. Syö pastaa, puuroa ja leipää pari-kolme viimeistä päivää niin että napa ruskaa. Keskiviikkona kevyt 40min-1h pyörittely ja pari terävää vetoa niin, että jalat pysyy auki. Perjantaina aikaisin Tahkolle, pyörä kasaan, ruokaa, olut ja unta palloon.

Tankkaus toki hoidetaan hyvin ja suorituksen aikana menee ainakin maltoa, ehkä jokunen geeli. Perjantaiaamuna en pääse tuonne mitenkään, menee lähemmäs kymmentä illalla. Neuvojen myötä voisin keventää viikkoa entisestään, eli torstaille vielä lepoa ja tankkausta :) Tahkon jälkeen on sitten aikaa lepäillä enemmän, jos siltä tuntuu. Vähiin taitaa kuitenkin jäädä näin lomilla, pakko päästä ajamaan :D
Ootko snadi muuten itte tulossa taas ajamaan?

Noniin, nyt on reitti ajettu. 50km meni ihan heittämällä, sen jälkeen iski krampit melko outoon paikkaan, eli sisäreiteen. Siellä olin leveessä haara-asennossa viimosessa mäessä hetken aikaa, mutta noista selvittyä poljin kuitenkin mäen ylös suht kevyesti. Keskiviikkona lipsahti reilu 3,5h lenkki vielä, mutta se ei tuntunut enää lauantain suorituksessa. Mäet oli riittävän pitkiä ylöspäin, alaspäin taas hieman tylsiä, kun joutu jonossa ajelemaan (pl. viimonen mäki jossa menikin eturengas :D). Kesto 4,5h josta 10min renkaanvaihtoa ja ~5min kramppeja. 2x 100g geeli + 0.5l urheilujuomaa ja 2l vettä meni matkan aikana.

120km retkeilin, aikaa paloi käytännössä koko päivä. ei tullut heikko tulos yllätyksenä kun on tuo lenkkeily jäänyt vähän ohuelle..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom