Pitkä viikonloppu Euroopassa, mutta missä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
Kokemuksia, mielipiteitä ja ehdotuksia kaivataan. Suunnitelmissa olisi syyskuun loppupuolella viettää pidennetty viikonloppu puolison kanssa jossakin päin Eurooppaa. Varmaankin Pe - Ma. Rooma, Köpis ja Berliini on nähty. Ensisijainen ajatus on viettää kahdenkeskistä laatuaikaa, mutta toki kulttuurisesti merkittävät paikatkin tsekataan, jos sellaisia kohteessa on. Seuraavat käyneet mielessä

- Praha (ilmeisesti aika edullisen hintainen kaupunki syömisen yms. osalta)
- Pariisi (Perinteinen, mielikuva ehkä liiankin imelä?)
- Milano (epäilemättä hieno, mutta ilmeisesti kalleimmasta päästä?)
- Reykjavik (täysi kysymysmerkki)
- Wien
- Amsterdam (kallis?)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisäisin Edinburgin listaan. Todella hieno kaupunki, varmaan hienoin Euroopan kaupunki missä minä olen käynyt. Kelit saattaa olla mitä sattuu tuohon aikaan (oikestaan aikaan kuin aikaan), mutta kun listalla on Reykjavik niin en usko, että haittaa.

Tuonne taisi päästä jollain halpalentoyhtiöllä suoraan Suomesta sopuhintaan?

Hmm.. Reykjavik taitaa tippua laskuista, sopivina ajankohtina ei näytä löytyvän lentoa pikaisella haulla. Lennon täytyy lähteä pe alkuillasta ja paluu ma iltapäivänä.

Riikaa tässä katselin, ja ainakin hintataso on sekä lentojen että hotellien osalta huomattavasti halvempi kuin muut. Onko millainen, ts. onko vaan "uusi tallinna" vai ?

Mä lisäisin vielä Budapestin!!! Ihan huippukiva kaupunki ainakin jos kelit on kivat. :) Ja halpakin se on.

Ja Riika on suunnilleen uus Tallinna. :( Ankein kaupunki jossa oon koskaan käynyt. Enkä ees uskonut kerrasta. Kolme visiittiä takana, enkä vieläkään syttynyt. Toivottavasti jo nyt uskon.

Näissä oon poikennut:
- Praha (on tosiaan edullinen ja on kivasti nähtävää, kivoja ravintoloita, raunioita jne)
- Pariisi (Näkemisen arvoinen kyllä, mutta ei erityisen sykähdyttävä kuitenkaan, sikahirveät jonot nähtävyyksiin yms)
- Milano (toiseksi ankein kaupunki jossa oon käynyt, jotenkin sieluton vaikkakin kyllä oli varmaan "mahtavia" rakennuksia jne)

Edinburghia suosittelen minäkin.

Lontoo myöskin hyvä vaihtoehto, hotellit kylläkin kovin kalliita...

Wienille menee mun ääni. Mahtava paikka, tosin melko kallis. Lentoja ainakin pitäisi saada helpommin kuin osaan näistä jo ehdotetuista.

Prahassakin olen vieraillut ja mitään pahaa sanottavaa paikasta ei ole. Kaunis ja halpa paikka. Kaupunki elää turisteista, ja se näkyy, mutta se ei juurikaan kaupunkia huononna.

Lontoo hanurista. Edinburgh on hieno ja sopivan pieni kaupunki. Talinnaa ei kannata väheksyä. Siellä on muutakin kuin Viru-keskus.

Käväisin paremman puoliskon kanssa viettämässä pitkää viikonlopua Genevejärven ympäristössä. En jaksanut pusata matkarapsaa, blogissa on juttua. Tuota uskaltaa kyllä suositella muillekin.

Ja Prahaan päädyttiin, sai suorat lennot reiluun kuuteen sataan ja erittäin fiksulla aikataululla. Itseasiassa vielä finskiltä, halpalentoyhtiöiltä ei löytynyt sopiviin aikoihin lentoja.

Hotelli on vielä auki, löytyykö Prahassa käyneiltä vinkkejä tai kokemuksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom