Pistävä kipu kantapäässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Orava

Chef
Olisi sitten taas tämmöinen ongelma että vasemman jalan kantapää on kuin lekalla pieksetty, Siihen tulee Sellainen pistävä kipu aina kun astun sen päälle, epäilin luupiikkiä ja kävin arvauskeskuksessa mutta eihän ne muuta kuin röntgen kuvat ja kotiin sitten tuli soitto ja sanoivat että ei näkynyt mitään että lepoa vaan no nyt ollaan levätty jo pitkään (kantapää on ollut kipeänä yli kuukauden)
Elikkä mikä tässä mahtaisi olla ja mitä tälle kannattaisi tehdä?

ps. kellään muulla samantapaisia kokemuksia?:joulu2:

Pentuna kummatkin kantapäät oireili samalla tavalla. Oli jonkinlainen tulehdustila päällä. Meni ohi kun askarreltiin äitin kanssa lenkkareihin sellaiset pehmusteet. Lekuri kyllä tarjosi kortisonia, mutta itku kurkussa kieltäydyin siitä..

Jep, samanlaisia oireita täälläkin! Vasen kantapää välillä niin kipee ettei meinaa pystyy kävelee.. oireillut reippaasti yli puol vuotta jo. Pari kuukautta sitten kävin arvauskeskuksessa flunssan takia (en tietenkään kantapään takia :D ) ja mainitsin asiasta samalla. Lekuri sanoi, että johtuu huonoista kengistä, jostain virheasennosta tai sellasta ja sano, että kunnon pohjalliset vaan kenkään niin pitäis korjaantuu! Pitäsköhän jossain vaiheessa hommata :rolleyes:

Originally posted by Dragon
Sä olet kolauttanut sen jonnekin ja siellä on mustelma tai jokin pikkuinen hiusmurtuma. That's all. Lepoa hyvä mies.

Tämä minullakin mielessä kävi...minä onnistuin hankkimaan hiusmurtuman kämmenluuhun tossa elokuun puolivälissä ja vieläkin vihlasee kun kolhasee jonnekkin ja puntilla on käytettävä rannetukia jottein ranne väänny liikaa (tekee vähän kipeää) ja puolivuotta on normaalia että on kipeä ja jos ois esim. jalkapöytä niin ois kuulemma vuosi kipeenä normaalia..

Että oiskos voinut tulla vaikka hiusmurtuma??

Mul on just tollanen kanssa parhaillaan. Tuli vkloppuna kunnolla kipeeks, ku kävin vetää aamulenkin pitkästä aikaa. Se on oireillut jo pari vkoa muutenkin.

Sain tulehduslääkkeitä (naproxen) ja 3 päivää saigonia :D Kuulemma voi olla pitkäaikainen parantua sanoi lekuri. Mutta ei tää nyt mikään kauheen paha mulla näyttäis olevan.

Sinänsä hauska homma ku samaan aikaan sama vaiva Juha1:sen kanssa

Olen kuullut että tuollasessa paikassa voisi olla joku luupiikkikin.
Eli ilmeisesti joku terävä luu (tiedä sitten mistä tullut?) ottaa vastaan.

JJJ:kippis1:

Ja luupiikki ei kuulemma ollut sanoivat vaan LEPÄÄ!!!
no tässä jos huomenna menisi uudelleen sinne niin eiköhän siitä jotain.

JJJ kerro sitten miten etenee parantuminen

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni oli nuorempana sama ongelma kun harrastin paljon urheilua, sählyä ja lätkää ja kesällä jalkapalloa. Eräs fysioterapeutti neuvoi, että kyseessä luultavasti on yksinkertaisesti pohjelihasten kireys, eli venyttelyllä pitäisi helpottaa, niinkuin helpottikin.

Eli siis kunnolla vaan lihashuoltoa. Ensin pohkeet lämpimiksi, sitten pitkiä, 1-2min venytyksiä, eikä mitään 10sec räkäsyjä.

Kipu kantapäässä:

1) voi olla "luupiikki". Kantakalvon kiristyksestä johtuva "piikki" kantapäässä. Kipu yleensä jalkapohjassa kantapään etupuolella tai hieman sisäänpäin.

2) voi olla "rasvapatjan" repeämä tai tulehdus. Kipu usein jalkapohjassa kantapään reunoilla.

3) voi olla limapussintulehdus akillesjänteen kiinnitys kohdassa. Kipu kantapään takana.

4) voi olla hiertymä tai rakko. Ihon alaista ei aina huomaa helposti.

Mites on JJJ parantuminen? Minulla vielä vaivaa samalla lailla ja lääkäri vain valittaa että jotain mömmöistä ja treenaamisesta.

Taitaa tulla lähtö yksityiselle:jahas:

Itselläni oli nuorempana sama ongelma kun harrastin paljon urheilua, sählyä ja lätkää ja kesällä jalkapalloa. Eräs fysioterapeutti neuvoi, että kyseessä luultavasti on yksinkertaisesti pohjelihasten kireys, eli venyttelyllä pitäisi helpottaa, niinkuin helpottikin.

Eli siis kunnolla vaan lihashuoltoa. Ensin pohkeet lämpimiksi, sitten pitkiä, 1-2min venytyksiä, eikä mitään 10sec räkäsyjä.

Oliskohan mulla sitten pohkeiden kanssa ongelma, kun viikkon verran on ollut niin, että kun kumarrun, niin vihlaisee kantapäistä tosi ilkeesti. Kävelyssä ei mitään ongelmaa.
Vaikuttais just yllä mainitulta, mutta epäilin siksi, kun fysioterapeutti sanoi, että mulla näyttäisi olevan pohjelihakset kaikista venyvimmät.

Mulla on vaihtoehto numero 3. Lekuri sanoi, että sinne on voinu kerääntyä kalkkia (tms?) ja se kannattaa röntgenillä kattoa, sitten jos on tarvetta niin taltalla nakutella pois..

En sitten tajunnu kysyä, että minkälainen toipuminen tommosesta on? Kotihoitovinkkejä se ei oikein osannu sanoa, muuta kun venyttelyn. En vielä varannu ainakaan röntgeniä. Puoli vuotta aikaa kuulemma varata se tuohon käyntiin yhistettynä.

Onhan tuo aikamoinen vaiva, kantapään kun kolauttaa johonkin, niin tuntuu ku puukon tökkäis tuonne kantaluuhun.

Oliskohan mulla sitten pohkeiden kanssa ongelma, kun viikkon verran on ollut niin, että kun kumarrun, niin vihlaisee kantapäistä tosi ilkeesti. Kävelyssä ei mitään ongelmaa.
Vaikuttais just yllä mainitulta, mutta epäilin siksi, kun fysioterapeutti sanoi, että mulla näyttäisi olevan pohjelihakset kaikista venyvimmät.

Kävin kinellä, joka sanoi, että se tulee alaselästä. Sopii kuvaan, kun se on ollut kipeänä ja noidannuolikin oli pari viikkoa sitten.

Olisi sitten taas tämmöinen ongelma että vasemman jalan kantapää on kuin lekalla pieksetty, Siihen tulee Sellainen pistävä kipu aina kun astun sen päälle, epäilin luupiikkiä ja kävin arvauskeskuksessa mutta eihän ne muuta kuin röntgen kuvat ja kotiin sitten tuli soitto ja sanoivat että ei näkynyt mitään että lepoa vaan no nyt ollaan levätty jo pitkään (kantapää on ollut kipeänä yli kuukauden)
Elikkä mikä tässä mahtaisi olla ja mitä tälle kannattaisi tehdä?

ps. kellään muulla samantapaisia kokemuksia?:joulu2:

Pääsin vastaavasta ongelmasta täysin eroon kun kävin urheiluhierojalla, joka hieroi tuosta akillesjänteen ja kantapään seuduilta jumit auki. Tämän lisäksi säännöllistä pohkeiden venyttelyä ja vaiva on pysynyt poissa jo vuosia. Tärkeimpänä venytysliikkeenä nojataan seinään käsillä ja toinen jalka painetaan suorana taakse.

ps. Se hieronta tekee sitten helvetin kipeetä mut auttaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom