Pistävä kipu jalan kaariholvin sisäreunassa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
susirajalla
Mistähän vois johtua kun viimesen parin kuukauden aikana on ruvennu kävellessä tuntumaan vihlovaa kipua vasemman jalan kaariholvissa, sisäreunalla. Jotkut 5-10min kävelyt vielä onnistuu, mutta sen yli mennessä kipu yltyy melko tuskalliseks kävellessä tai juostessa. Lauantaina viimeks kävelin 6km josta arviolta puolet oli hankalahkoa, sunnuntaina muistutti ittestään heti ku nous sängystä. Sunnuntai-iltana kävin 2km testaamassa ja 1km kohdalla rupes viiltämään hiljalleen, lopussa joutu varaamaan jo jalan ulkosyrjälle...

Kenkiä en ole vaihtanu missään välissä ja ruumiinpainoki on noussu tasasesti viimesen 3v aikana joten ei ole mitää äkillisiä muutoksia alla...Treenatessa ei oireile millään tavalla eli raskaat kyykyt onnistuu ja pohkeita voi treenata kaikista mahdollisista kulmista pitkilläkin sarjoilla, ei tunnu missään. Hoitona oon yrittäny venytellä seinää vasten (päkiä seinää vasten, kantapää maahan ja sitten painaa vaan päkiää&varpaita seinää vasten jollon venytys tuntuu just tuolla jalkapohjassa) sekä rullata jalkapohjaa putkirullauksella, ei mitään vaikutusta huonompaan tai parempaan suuntaan. Kaikki vinkit, "mutuilut" ja hoitovinkit otetaan vastaan :)

Kyllä mä lähtisin ihan alkuun lisäämään venytyksiä pohkeille, sekä gastrolle että soleukselle. Tuo "nilkan vääntely seinää vasten" ei mun makuun ole mikää häävi pohkeen tai edes jalkapohjankalvojen venytys, parempiakin löytyy lukemattomia.

Lueskeleppa ketjuja mitä täältäkin löytyy plantaarifaskiitista. Niistä löytynee lisempää tietoa nuiden jalkapohjankalvojen venyistä ja rasitustilojen hoidoista muutoinkin.

Oli samanlaisia kipuja, paljastui lonkan pallonivelen vaurioksi. Menisin magneettikuvauksiin mahdollisimman pian.

? Siis lonkkaongelma tuntui vain jalkapohjassa?

Itsellä ollut ongelmia Plantaari faskiitin kanssa. Eli se jalkapohajan jänne on tulehtunut. Siellä on myös monenlaisia rasva/limapusseja mitkä voi tulehtua
ja on pitkään kipeitä. Menisin ortopedille kuitenkin. Ne voi antaa kortisonipiikin sinne heti jos tarpeen eikä tarvi odotella uusia aikoja...

Latest posts

Back
Ylös Bottom