Pillereiden takia nesteessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zihuana
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pillereistä on varmaan paljonkin täällä puhuttu, mutta silti pistän kyselyä...
Oon popsinut diane novaa vuoden verran ja tuntuu että kerään nestettä enemmän kuin laki sallii. Pelottaa lopettaa dianet ihon takia, mutta nesteen kertyminen ja 3vko/kk kestävät menkkakivut alkaa käydä kupoliin. Periaatteessa ehkäisyä en kyllä tarvitsisi, ja mieluummin ilman extrahormoneja elelisin, mutta kun se iho ym...

Eli minkälaisia kokemuksia teillä on pillereistä ja nesteen kertymisestä? Onko erityisesti diane novasta loikanneita? Mitä kokemuksia?

Kiitokset etukäteen!

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla on kokemuksena just nimenomaan tuosta Diane Novasta aivan hillitön nesteenkertyminen. Sen lisäks ne myös kuivatti silmiä, aiheuttivat masennusta (ihan vakavissaan-olin kun seuraava junaa odottava itsemurhakandidaatti) sekä tuntuivat jumittavan aineenvaihdunnan jollain erittäin hämärällä tavalla. (?) Et niin mukavia kokemuksia niistä pillereistä.. :rolleyes: Ainut hyvä puoli oli ihon todella hyvänä pysyminen.

Ei noitten vaivojen kanssa kannata jäädä ihmettelemään. Ei tuo diane nova ole ainoa pillerimerkki. Jos joku merkki ei käy, niin kannattaa käydä juttelemassa lääkärin kanssa ja kokeilla jos jonkin toisen merkkiset pillerit kävisi paremmin.

Kiitos vastauksista! Mä olen myös epäillyt tota aineenvaihdunta-asiaa, mutta neste tuntuu olevan se suurin ongelma. Oon käyttänyt aiemmin 2 eri merkkiä, ja kovin herkästi ei vaan tee mieli loikkia pilleristä toiseen, aloittaminen ja lopettaminen aina aika tuskaista, vaikka merkki loppujen lopuksi sopisikin. Oon menossa gynelle muutaman vkon päästä, ja luultavasti menee kyllä dianet vaihtoon/poistoon.
Iho on sitten toinen juttu, mutta tällä hetkelllä se tuntuu pienemmältä pahalta...

naiset & hormonit... = :thumbs:

Onhan huonoon ihoon muitakin lääkkeitä kuin e-pillerit. Kannattaa pistäytyä ihotautilääkärillä jos se huolettaa.

Mä olen syönyt Yasmineja ja mulla ne ei kerää nestettä yhtään. Ennen söin Femodeneja, jotka turvotti ennen menkkoja alavatsan ihan palloksi ja paino nousi jotain 1,5 kg. Yasminet on muutenkin toimineet mulla loistavasti, joskus on pientä päänsärkyä ennen menkkoja, mutta ei sitäkään enää juuri koskaan. Ehkäisyrengastakin tuli välillä kokeiltua (siitä epäonnisesta kokeilusta lisää ehkäisyrengasketjussa :hyper: ), mutta sen jälkeen tuli äkkiä Yasmineita ikävä :)

Oon itsekkin miettinyt tota, että pitäiskö vaihtaa pillerimerkkiä kun Diane Novaa oon just ihon takia syönyt, mutta nyt rupee riittään nä sivuvaikutukset! Ensinnäkin just toi turvotus, mielialan vaihtelut, seksihalut kadonneet yms.:( Ja aikanaan kävin myös ihotautilääkärillä ja sain vaikka mitä rasvaa ja antibioottia, mutta ei ne kyllä auttanut mitään Diane Novaan verrattuna. Eli siinä mielessä pelottaa vaihtaa merkkiä, että jos naama räjähtää ihan hirveeseen kuntoon...en tiiä, ehkä sitä pitäis kuiteskin uskaltaa kokeilla. Ennen söin Harmonetteja ja ne aiheutti vähempi sivuvaikutuksia, mutta ne ei sitten kyllä auta ihoon mitään.

Just. Naisille tyrkytetään puoliväkisin hormonihoitoa oli ongelma mikä tahansa ihan niin kuin luonnollinen kuukautiskierto olisi joku sairaus :curs: Söin itsekin Diane Novaa akneen ja iho pysyi aivan yhtä hyvänä lopettamisen jälkeen - tosin sen aknen oli aiheuttanut edellinen pillerimerkki, joka myös lihotti tolkuttomasti. Myös muita pahoja ongelmia on ollut yllin kyllin, ja olen nyt heivannut hormonit lopullisesti, mikä on parantanut elämänlaatuani todella paljon. Vaihtoehtoja ON olemassa, on lääkärien aivan turha päähänpinttymä, että naiset täytyy pitää hormonihoidossa hinnalla millä hyvänsä. Minäkin sain ammattilaisilta vain vastahankaisuutta ja rätkätystä niskaan ihan kuin olisin ollut huono ihminen, koska en kestänyt kauheita sivuoireita enkä jaksanut enää vaihtaa ja vaihtaa tuotemerkistä toiseen :(

Hormoniehkäisyhän myös laskee naisen testosteronitasot, jotka eivät lopettamisen jälkeen välttämättä palaa enää normaaleiksi. Treenaavien naisten kannattaisi vakavasti miettiä tätä, varsinkin jos syövät pillereitä ns. turhaan!

syön Diane Novaa vastaavia halvempia pillereitä (cypretyl tms. on nimi, vastaa kuulemma sisällöllisesti täysin Diane novaa). Olen syönyt pillereitä n. helmikuusta asti ja tuona aikana paino on noussut n. 5 kiloa (suurin osa varmaan nestepöhöä, vatsa turvonnut lähes aina ym..), on ollut paljon erilaisia sivuvuotoja ja mm. kuukauden kestäneet kestomenkat. Rinnat on paisuneet lähemmäs 10 cm (jatkuva pingottaminen). Tuntuu kuin olisi raskaana. Todella ärsyttävää ja ikävää. Housut ei meinaa mennä kiinni ym.. Joko vaihdan merkkiä, kunhan saan aikaiseksi mennä lääkärille tai heivaan pillerit kokonaan pois käytöstä.

Mä käytin joskus kaaaaaaaauan aikaa sitten Diane Novaa, muistaakseni vaan jotain 10 kk. Limakalvot oli varsinkin pillerilevyn loppupuolella TOSI kuivat: piilarit tippuili silmistä, verta tuli nenästä, seksi ei todellakaan tuntunu hyvältä (sattu aika helvetisti :curs: ) ja tätä rataa. Iho pysy hyvässä kunnossa, eipä siinä, ainoa pluspuoli. Lisäksi mieliala heilu aika huolella Diane Nova -aikaan, joten jätin pois, ei toiminu mulla toi merkki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainiin, unohdin tärkeän seikan: menkat. Ilman pillereitä vuodan ihan miten sattuu, ja se ei oloa petraa myöskään. Välillä voi jäädä monta kuukautta väliin, pahimmillaan kerran kesti 9kk tauko. Todella tympee olo fyysisesti, eikä se hermojakaan voitele.

Joku puheli joskus että homeopatiasta olisi saanut apua epäsäännöllisiin menkkoihin...

Alan olee erittäin vakuuttunut, että lopetan nykyisen levyn loputtua nää diane-pillerit. Lääkäreillä tosiaan tuntuu valitettavasti vaan olevan niin yks´oikonen näkemys: hormonit tai nada.

Mutta jotain tarttis silti tehrä.

Zihuana, en tiedä, ootko jo näin tehnyt, mutta kannattaa kysyä muutamankin lääkärin mielipide. Mieluusti vielä niin, että ovat eri lääkärikeskuksissa töissä. Toivottavasti joku hyvä ratkaisu löytyy. :)

minkäkin oon syöny diane novaa pari vuotta.. nyt viim. kuukaudet cypretyliä, mikä on siis ihan vastaava. oon jo aikasemminkin kirjotellu kyl johki e-pilleri threadiin täällä tosta kuinka noi pillerit kerää nesteitä ääärrsyttävästi!! :curs: mutta joo.. tuttua on, tekis mieli lopettaa, mutta en oo viel jaksanu noista muista ehkäsysysteemeistä ottaa selvää ja pillerit on kuitenkin aika helppo juttu..
ja ihoni takia ne mulle kans määrättiin..

Oon tainnut käydä 4:llä eri gynellä...siis piiitkällä aikavälillä. Aina ne about samaa tuputtaa, hormoneja tai asian sietämistä. Täytyy kaiketi jatkaa vaihtoehtojen tutkailua (argh minkä vaihtoehtojen??)... :itku:

Muutaman vuoden tappelun jälkeen olen kyllä tullut siihen tulokseen että ilman pillereitä elämä on _huomattavasti_ helpompaa.. Mulla ei merkin vaihtokaan toiminut (5 eri merkkiä 2 vuoden aikana :( mm. yasmin, mercilon, mikrogynon, diane nova ). Hermothan siinä meni kun kauheeta säätämistä kokoajan ja kauhea turvotus päällä kokoajan ja itketti ja masensi jatkuvasti.

Viime kesänä sitten lopetin kokonaan ja oon ollu kyllä tyytyväinen. Ainoa häiritsevä asia on se, ettei nyt sitten ole menkkoja kuulunu sitten viime kesäkuun :o on mulla aiemminkin ollut epäsäännöllisyyttä, mutta että tällasia vuoden taukoja :o hmmhmm

:rock:

Piti päästä tuulettamaan! Lopetin noi diane nova -pillerit, ja en vois olla tyytyväisempi! Vuoden niitä popsin ja ilmeisesti ne jotain hyvää teki hormonitasapainolle, joten en kadukaan. Vajaan 1kk kuluttua ku olin lopettanut, nesteet lähti mukavasti irtoamaan. Missään muussa en ole huomannut mitään ihmeellistä (ts iho, hiukset ennallaan..). All's fine! :thumbs:
Menkatkin tuli vaan 2vkon viiveellä. Olin ihan ihmeissäni. Aiemmin kun oon lopettanut pillerien kaytön on mennyt 3-9kk että menkat alkaa uudelleen. Olo on nyt kyllä lähellä loistavaa!

:piis:

Tosi mielenkiintoista lukea muiden kokemuksia pillereiden lopettamisen jälkeen. Ite tosiaan lopetin Cypretylin (halvempi versio Diane Novasta) reilu kuukausi sitten ja kropassa tosiaan tuntuu (ja näkyy!) ero entiseen verrattuna :hyper: Olo on tosi paljon "omemman" oloinen, nesteitä on selvästi lähtenyt ja mikä ihaninta, sellua lähtenyt :rolleyes: Kerrankin tuntuu että oma kroppa on ns. "hallussa", ja se on käsittämätön fiilis! Salillakin tuntuu että treeni puree paremmin. Kundikaverikin on huomannu muutoksen :) Nyt kun kroppa tuntuu ja näyttää paremmalta treenaamiseenkin on tullut uutta puhtia, ja se taas sitten lisää sitä hyvääoloa - oikein positiivisten asioiden kierre päällä :lol2:

Ainakin haittapuoli on tää iho jonka takia ne pillerit määrättiin alkujaan. Aluksi ei näkynyt muutosta mutta nyt on kyllä jonkinlainen "kukoistus" taas naamassa :( Voi olla että tää helle ja hikoilukin vaikuttaa mutta ahdistaa kyllä katsoa finnistä naamataulua peilistä. Onko kellään suositella esim. jotain voidetta joka auttais? Tästä huolimatta, en kyllä aloita pillereiden syömistä enää ikinä uudelleen!

Piti vielä lisätä, että pääkoppakin on pillereiden lopettamisen jälkeen ollut kummasti tasapainoisempi.. keväällä vielä oli pahoja masennuskausia (olivat tietysti monen asian summa, mutta nyt uskon että pillereillä oli tähän oma vaikutuksensa).

Kai se Diane Nova nyt aiheuttaaki vähä kertymää ja muutakin kun estrogeeniä on yli 1000 kertaa enemmän kun esimerkiksi Yasminissa. Sillä määrällä nyt ehkäsee vaikka lehmän raskaudet. Sinänsä mun mielestä seksuaalisesti aktiivisen naisen pitää käyttää hormonaalista ehkäisyä mikäli toiveissa ei ole tulla raskaaksi. Kuka tahansa naisen kondomia käyttänyt ymmärtää ettei (miehenkään) kondomi kuulu parisuhteeseen, yhden illan jutut on tietty eri asia jo pelkästään sukupuolitautiriskin vuoksi.

Kai se Diane Nova nyt aiheuttaaki vähä kertymää ja muutakin kun estrogeeniä on yli 1000 kertaa enemmän kun esimerkiksi Yasminissa.
Diane Novassa estrogeenia (etinyyliestradiolia) 35 mikrogrammaa vs. Yasmin 30 mikrogrammaa. Ei ihan tuhatta kertaa enemmän kuitenkaan :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom