Pilates

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mariani
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harrastaako kukaan teistä mmmeistä punttailun ohella pilatesta,jos harrastaa niin tukeeko se kuinka ns.pääharrastusta? Itse käyn 3 kertaa vkossa puntilla ja ajttelin nyt liittää mukaan pilates tunnin 1 krt viikossa ja streching-venyttely tunnin 1 krt vkossa, olen todella huono venyttelemään itekseni.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En varsinaisesti ole "oikealla" pilates-tunnilla käynyt, mutta vastaavasti keskivartalon syvienlihasten treenaukseen keskittyvillä tunneilla olen käynyt säännöllisesti, ja vuosia tehnyt "omalla ajalla" pilatesliikkeitä.
Pilateksesta ei takuulla ole haittaa, ainakin itse olen kokenut sen hyödyllisenä juuri tukilihasten vahvistumisen myötä. Samalla myös taito suorittaa liikeet (salilla, pilateksessa...) ajatuksella ja keskittyen paranee, sillä pilateksessa juuri keskittyminen on oleellista. Liikeiden hallinta ja kontrolli siis paranevat.
Eikä salilla juuri tule niitä syviä lihaksia treenattua erikseen useinkaan.

Venyttely tunti on hyvä lisä varsinkin jos ei oma-aloitteisesti tule venyteltyä riittävästi treenin jälkeen, tai mikäli kaipaa lisää liikkuvuutta. Ainakin omalla salillani streching-tunneilla tehtiin juuri niitä hieman pidempikestoisia venytyksiä, jotka tahtovat jäädä salilla välistä.

Eli tiivistäen: ehdottomasti hyvä lisä, mikäli vain aika ja energia riittävät:D

Minäkään en (vielä) ole käynyt oikeassa pilateksessa, vaan SATS:in versiossa. Siellä alkaa nyt syyskuussa se aito ja alkuperäinen, jota odotan kovasti :)

Voin suositella! En tiedä teenkö mitään oikein, mutta ainakin keskikeho tuntuu vahvistuneen ja näyttää hurjan paljon timmimmältä! Lisäksi lihaskoordinaatio on parantunut ja minulle tuo laji toimii ennen kaikkea sellaisena rauhoittavana ja virkistävänä lisänä ja vaihteluna puntille ja aerobisille, vaikka tekisinkin liikkeitä päin honkia ;)

Minä käyn pilateksessa pari, kolme kertaa viikossa. En tosin käy ollenkaan puntilla, koska en pystyisi panostamaan siihen täysillä opiskelu- ja työkiireiden vuoksi. Pilates tuntuu kyllä hyvältä treeniltä tällaiselle jäykälle istumatyöläiselle, enkä näe mitään syytä, miksi se ei tukisi myös punttiharjoittelua. Oikeanlaisen hengityksen yhdistäminen liikkeeseen auttaa kyllä ihan normaalielämässäkin.

Latest posts

Back
Ylös Bottom