Piimää hiivatulehdukseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mira82
  • Aloitettu Aloitettu
Antibioottikuurin aikana saan pidettyä hiivan poissa maitohappobakteereilla sekä ab- tai gefiluspiimällä ihan normaalisti suun kautta nautittuna. Muutoin tulee hiiva 100 %:n varmuudella. Aikamoista sotkemista olis jos pitäis vielä ulkoisestikin ruveta piimää käyttämään...

Toivottavasti löydät itselles parhaan hoidon, ikävä ongelmahan tuo on.

Ninna sanoi:
Antibioottikuurin aikana saan pidettyä hiivan poissa maitohappobakteereilla sekä ab- tai gefiluspiimällä ihan normaalisti suun kautta nautittuna. Muutoin tulee hiiva 100 %:n varmuudella. Aikamoista sotkemista olis jos pitäis vielä ulkoisestikin ruveta piimää käyttämään...

Toivottavasti löydät itselles parhaan hoidon, ikävä ongelmahan tuo on.

Joo tuntu aika jännältä idealta laittaa sitä piimää sinne pimppiin, mutta ehkä joillain toimii, toisaalta ei jaksais lääkäriin lähteä kun siwakin olis tossa lähellä :lol2:

Olen kuullut (tm) että hiivaan auttaisi luonnonjogurtti, mutta sehän on samalla tavalla hapanta kun piimäkin... Mutta ihan heti en kyllä uskaltaisi kokeilla, onneksi moiselta on vielä säästytty.

Itsellä hiiiva tälläkin hetkellä antibioottikuurin seurauksena. :(

Tuppaan saamaan sen helposti muutenkin, joten vaalea vilja ja sokeri pois ruokavaliosta. Gefilus- ym. tuotteet päivittäiseen käyttöön ja tarvittaessa maitohappobakteereita vielä purkista lisää. Enpä usko että tuo piimää pimppiin-homma on välttämättä kokeilemisen arvoinen. Apteekista Canesten yhdistelmäpakkaus tai lääkärin reseptillä suun kautta nautittava kapseli ovat fiksuin hoito tuohon ongelmaan. Ja kuten jo sanoin, jos on taipumusta saada helposti hiivaa niin ruokavaliosta pois pullat, vehnäleivät, sokeriset ym. ym...

Suun kautta nautittavat lääkkeet on aina tehonneet parhaiten mulla, harmi vaan ne ovat reseptillä täällä Suomessa, mikä on suuri vääryys :curs: Esim. Englannissa niitä sai ihan käsikauppatavarana aposta... Lekurille lähteminen pelkän hiivatulehduksen takia tuntuu joskus liialliselta, ja yths:llä monesti laittavat labraankin, mikä on varsinaista resurssien ja potilaan ajan hukkaamista. Canesten-yhdistelmäpakkaus on sitten yleensä auttanut, etenkin jos sen aloittaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Mitään viherpipertäjälääkityksiä en ole kokeillut, ruoka kuuluu laittaa suuhun eikä **lluun ;)

Mullakin on alkanut esiintyä hiivaa vähän turhankin usein ja olen miettinyt syytä siihen... Tälläkin hetkellä on hiiva päällä..:( Mut nyt taisin ymmärtää... Ne munkit ja viinerit kahvitauoilla taitavat olla vähän liikaa :nolo: Lisäksi syön päivittäin karkkeja :eek:

Tästä se syy taitaakin löytyä, eikö..?

Nyt on sitten lihoamisen lisäksi toinenkin syy lopettaa se herkkujen mässäily.
Lisäksi täytyy ailkaa lipittämään piimää jos siitä olisi jotain apua :)

Mitenkäs muuten, kuinka nopeasti sen kapselin ottamisen jälkeen teiltä loppuu oireet?

zeni-86 sanoi:
Nyt on sitten lihoamisen lisäksi toinenkin syy lopettaa se herkkujen mässäily.
Lisäksi täytyy ailkaa lipittämään piimää jos siitä olisi jotain apua :)

Mitenkäs muuten, kuinka nopeasti sen kapselin ottamisen jälkeen teiltä loppuu oireet?

Tarkoitatko siis suun kautta otettavaa kapselia vai emätinpuikkoa? Suun kautta otettava alkaa mielestäni vaikuttaa nopeammin mutta emättimeen laitettavista hoidoista suosittelen canestenin voidetta jos ongelma on pahana. Voidetta käytetään siis myös sisäisesti eikä pelkästään ulkosynnyttimien hiivan hoitoon: kolmena iltana peräkkäin pakkauksen mukana tulevilla asettimilla voidetta sisään, tämä sopii nimenomaan silloin jos emätin on kuiva ja/tai lääkkeen toivotaan imeytyvän nopeasti. Mielestäni varmempikin tapa hoitaa kiusallinen vaiva pois kuin yksi puikko yhtenä iltana. Voiteella varmistaa myös sen, että ulkosynnyttimistäkin tulee tulehdus hoidettua pois. Canestenilla on monenlaisia pakkauksia, yksittäinen puikko, puikko+voide ja pelkkä voide, nämä ainakin. Muitakin hiivalääkkeitä tietysti on mutta itse en ole kokeillut. Onko muuten muilla kokemuksia, jokin muu lääke tehokkaampi?

Zeni, pelkästä piimästä et luultavasti saa toivomaasi apua mutta kokeilepa gefilus-tuotteita kaikenkattavasti: vaihda jugurtit ja tuoremehut ainakin näihin maitohappobakteereilla rikastettuihin tuotteisiin. Itse olen saanut helpotusta ongelmaan juuri käyttämällä näitä ja jättämällä sokerit, hiivalla kohotetut leivonnaiset ja vaaleat leivät yms. pois kokonaan.

MerZi kertoi jo kaiken oleellisen:

SOKERI, VEHNÄ ja HIIVA pois.

HAPANTA eli hapanmaitotuotteita, happamia hedelmiä (greippi, sitruuna) sekä marjoja (puolukka, karpalo, tyrni) tilalle

En ole ikinä itse kärsinyt hiivasta, mutta tämä resepti on tuttu. Auttaa myös moneen muuhun vaivaan (ihottumat/akne, virtsatietulehdukset..) ja edistää hyvinvointianne muutenkin.

Ps. Hiivaton, vehnätön leipä on esim. Vaasan Täysruis. Näkkäreistä löytyy myös.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Niin, nuo ohjeet sokerin ja hiivan välttämiseksi on aivan tosia. Itsellä kans samaa vaivaa, ja äitimuorihan se on mullekki neuvonu tuon maitotuotteen käytön (Bulgarian jogurttia...). Tosin ei ole tullu kokeiltua. Canesten on itsellä ollu paras konsti. Täytynee testata noita maitohappobakteerisapuskoja vielä, tulis harrastettua ennaltaehkäisyäki...

Hendika sanoi:
Canesten on itsellä ollu paras konsti. Täytynee testata noita maitohappobakteerisapuskoja vielä, tulis harrastettua ennaltaehkäisyäki...

Mulla ihan sama, canesten kyllä auttaa. Hiivaa on vähän turhankin usein, useimmiten kulkee käsi kädessä stressin kanssa. :curs: Oon huomannu, että maitohappobakteereilla tai asidofiluspiimällä hiivaa saa kyllä siirrettyä, mutta kyllä se sieltä aina päälle iskee eniveis. :jahas: TOSI rasittava vaiva.

SannaK sanoi:
HAPANTA eli hapanmaitotuotteita, happamia hedelmiä (greippi, sitruuna) sekä marjoja (puolukka, karpalo, tyrni) tilalle --- Auttaa myös moneen muuhun vaivaan (ihottumat/akne, virtsatietulehdukset..) ja edistää hyvinvointianne muutenkin.

Tosiaan SannaK täydensi vielä hyvin, sillä nämä marjat unohtuivat minulta. Myös virtsatietulehduksista kärsineenä vannon etenkin (sokeroimattomien) karpalo- ja puolukkamehujen nimeen, myös karpalokapseleita tulee käytettyä tarpeen mukaan.

MerZi sanoi:
Tarkoitatko siis suun kautta otettavaa kapselia vai emätinpuikkoa? Suun kautta otettava alkaa mielestäni vaikuttaa nopeammin mutta emättimeen laitettavista hoidoista suosittelen canestenin voidetta jos ongelma on pahana.

Tarkoitin suun kautta otettavaa kapselia...

Voiko muuten kapselia ja voidetta käyttää yhtä aikaa... Kun mulla on nyt kyllä muuten oireet poissa mut ulkosynnyttimissä on vielä oireita jäljellä... Lähteekö ne itsestään vai täytyykö laittaa voidetta? Ajattekin jos sit ens kerralla ottais kapselin ja laittais voidetta ulkopuolelle yhtä aikaa..? Onnistuuko näin?

zeni-86 sanoi:
Voiko muuten kapselia ja voidetta käyttää yhtä aikaa... Kun mulla on nyt kyllä muuten oireet poissa mut ulkosynnyttimissä on vielä oireita jäljellä... Lähteekö ne itsestään vai täytyykö laittaa voidetta? Ajattekin jos sit ens kerralla ottais kapselin ja laittais voidetta ulkopuolelle yhtä aikaa..? Onnistuuko näin?

Kyllä minun mielestä voi ja pitääkin, koska eihän kapseli välttämättä poista oireita muualta kuin "sisätiloista". :)

:offtopic: Mä nyt jatkan tätä hiivatulehdus-keskustelua uhmaten eräitä Pakkiksen käyttäjiä ja heidän vitutuskynnystään... Kun toisessa ketjussa tällaisesta valiteltiin... Mutta ei anneta häiritä, kyllä täällä mun mielestä saa kysyä, neuvoa ja keskustella asioista aina niin kauan kunnes ylläpidon taholta tulee käskyä lopettaa. :offtopic:

Hei mimmit!

Teininä kärsin maailman hirveimmästä hiivasta. Yritin ruokavaliolla ja citrisidalilla yms. sitä hoitaa, mutta parhaimman avun sain kuitenkin Molkosanista. Yhä edelleen juon joka aamu Molkosania vedellä lantrattuna ja hiiva pysyy poissa. :rock:

Alapesu piimällä on myös ihan hyvä keino. Itse rakastan piimää, mutta välillä purkki ehtii mennä vanhaksi jääkaapissa. Silloin käytän lopun alapesuun ihan vain ennaltaehkäisyksi. Ei kannata aliarvioida vanhoja hyviä keinoja. Kokeilkaa! :thumbs:

terv. Marinaz

EDIT: Molkosania saa siis ihan maitokaupasta. Halvempi vaihtoehto on Finn Molke.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom