Pienten "kyläpahasten" salit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Melize
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä tämmösestä aiheesta tällä kertaa jutun juurta! Kiinnostais tietää moniko täällä treenaa jollain pienellä, ehkä ainoalla kylän salilla? Itse nostan käden pystyyn...millaisia paikkoja ne on, missä treenaatte? Onko mielestänne hyvä/kohtalainen/huono varustus ja käykö missä määrin porukkaa? Mahtuuko joukkoon muita yhtä kovaa treenaavia punttimimmejä kuin Sinä? :D

Itse asun siis pienessä kyläpahasessa, olisko täällä abaut 3000 asukasta. Yksi sali löytyy, jolla siis tulee (pakostakin) käytyä. Ihan tyytyväinen olen paikan tasoon, paitsi yksi SUURI miinus kyllä löytyy: ei ole kyykkytelinettä. Muita vehkeitä en ole osannut kaivata, tosin osa laitteista on aika huonossa kunnossa. (Ja luulenpa ettei omistaja paljon viitsi asian eteen tehdä...) Seinillä on 20 vuotta vanhoja repaleisia ohjeita liikkeiden tekemiseen ja pari tosi kulahtanutta julistetta muskelimiehistä. No, eipä siinä paljon seiniä tuijotella kun treenataan, mutta olishan se edes vaihtelua jos joskus viitsisi julisteita edes vaihtaa.

Kävijöitä salilla on minä ja mun mies. :rolleyes: No käy siellä joskus muitakin, mutta eipä ole sattunut yhtään tosissaan treenaavaa samalle kylälle. Naiset, jotka siellä käy, istuvat suurimman osan ajasta reidenlähennysvehkeessä. Kesällä ei tosiaan tarvitse pelätä, että on ruuhkaa. Yleensä ei siis yhtään ketään samaan aikaan. Meilläpäin ei siis tule ongelmaa siitä, että jokin jonottamasi laite/painot olisi varattu...

Lopuksi voisi todeta, että olisi huisaa käydä jonkun ison kaupungin salilla vetämässä treeni. On varmaan hieman eri meininki kuin täällä päin! Noh, olisi kiva kuulla muiden kokemuksia asiasta, vai olenko ainoa mimmi perähikiästä...?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Suunnilleen samankokoisen kyläpahasen salilla minäkin aikoinani treenailin. Kunnan tiloja se kyllä oli, ei mikään yksityinen. Perusvarusteet löytyi, vakiokävijöitä varmaan kymmenen ja niistäkin kolme minulle sukua, ja nurkassa rätisevä radio ketjulla seinässä kiinni. Ikänä en oo juoksumattoja tai cross-trainereita kokeillut tähän päivään mennessäkään. Nytkin vaikka asun kaupungissa niin pienellä kälysellä salilla käyn, yleensä olen siellä aina yksin. Tuollainen meininki sopii mulle oikein hyvin: peruslaitteet riittää, seuraa en kaipaa, haluan treenata itekseni rähjäsissä vaatteissa ja rauhassa ilman ylimääräisiä hörhellyksiä.

Oli kyllä hauska seurata kun isännät tuli mettähommista sunnuntaisin salille äijäilemään :D . Navettavaatteet oli sentään vaihdettu verkkahousuihin. Vaikkei kaupunkien hienoista saleista kokemusta juuri olekaan niin veikkaanpa että hiukan on eri meininki.

Vaikka muulloin asun kaupungissa ja käyn liikutakeskuksessa, niin nyt kesällä oon käynyt taas tosi pienellä kunnan salilla, missä aikanaan aloitinkin salilla käynnin. Vaikka tilat on siellä ahtaat ja ilma ei vaihdu, niin kyllä siellä kaiken tarpeellisen pystyy tekemään. Jotkut laiteet on kyllä niin vanhoja, kuten sellanen iänikuinen soutulaite.. Mitään turhaa ei salilta paljoa löydy, mutta eipä sellaisten hilavitkuttimille paljoa käyttäjiä olisikaan. Kävijöitä salilla on about 10, mutta harvemmin kukaan on mun kanssa samaan aikaan sattunut paikalle. Eipähän oo tarvinnu odotella vuoroaan :)

Mut kyl täytyy sanoa et enemmän innoissani oon menossa salille kaupungissa kuin täällä. Vaikka kaiken tarpeellisen voin tehdä pikkusalillakin, niin kyllä tilan viihtyisyys aika paljon kuitenkin mulla vaikuttaa. Ja onhan se mukavampi ettei ihan yksin ole koko salilla, mutta sit taas aina välillä joutuu odottelemaan vuoroaan..

Asun tämän kesän vanhempieni luona pienellä (7000 asukasta) paikkakunnalla, jossa on auki vain yksi sali. Kuukausimaksu 30 euroa on mielestäni aika paljon. Salilta ei löydy mitään aeroobisia laitteita (rikkinäistä kuntopyörää ei lasketa), jumppapalloa, kyykkytelinettä tai käsipainoja väliltä 10-19 kg. Salilla haisee vuotava öljykattila eikä ilma vaihdu. Suihkussa en ole uskaltanut käydä (näyttää pahalta). Kaikki taljat ovat ruosteessa, eivätkä "liiku" kunnolla. Muutama laite rikki, kaikki vähintään 15 v vanhoja, samoja 10 v vanhoja julisteita löytyy ja joku iän ikuinen Ilta Sanomat. Joka toinen kerta saan treenata ihan yksin, joka toinen kerta siellä on jokunen mies penkkaamassa. Muita naisia näkyy parin viikon välein. Seura on hyvää, silloin kun sitä on. Turvallisuussyistä pelottaa treenata yksin; isoja painoja en uskalla loukkaantumisvaaran vuoksi kokeilla. Odotan innolla takaisin Tampereelle treenaamaan pääsyä (vielä 2 vk kesätöitä...):D !!! On niitä huonompiakin saleja varmaan olemassa, tämä on ainakin riittävän tilava ja peilejä löytyy, mutta paljon olisi parannettavaa.

Itse aloitin saliurani pienessä väestönsuojassa, jonne oli raahattu muutamia kuntosalilaitteita ja irtopainoja. Olihan siellä penkki, prässi, ajoittain toimiva ylätalja, käsipainoja sekä vatsa- ja selkäpenkit. Aktiivikävijoitä alle kymmenen, harvemmin oli ketään samaan aikaan kun isoveljen kanssa treenailin. Eipä sitä osannut siinä iässä oikein muuta kaivata, kun ei ollut paremmista saleista kokemuksia. Kyseessä oli siis kunnan ilmainen sali. Vielä nykyäänkin tulee joskus loma-aikoina käytyä verestämässä muistoja.

Minä treenailen meidän pienehkön kunnan (reilut 5000 asukasta) salilla. Paikka ei ole mikään iso, mutta minun tarpeisiini ihan riittävän varustetason omaava. Lisäksi kävijöitä ei kauheasti ole, joten yleensä ei tarvitse laitteisiin jonotella.

Salillakävijät ovat pääsääntöisesti nuorehkoja miehiä, mutta kyllähän sinne mukaan mahtuu myös porukkaan maanviljelijöistä perheenäiteihin. Muita kovempaa treenaavia naisia en siellä ole tavannut, vaan ne muutamat naiset joita olen nähnyt, ovat ihan sellaisia peruskuntoilijoita.

Hih, mä asuin yhdessä vaiheessa paikassa jossa asui noin 1500 ihmistä. Yllättävää kyllä, urheilutalolta löytyi pieni sali, jossa oli, vielä yllättävämmin tosi hyvät ja ajanmukaiset laitteet. Pieneen tilaan ahdettuna tosin, mutta sitä nyt en hirvittävän oleellisena asiana pitänyt. Ketään muuta en salilla koskaan nähnyt, tuntui melkein kuin olisi omaan kotiin tullut kun sinne meni omalla avaimella :)) typerää tässä on se, että tulijoita olisi luultavasti ollut - mutta kunta antoi salin ainoastaan yritysten käyttöön. Yrityksiä koko kylänraitilla oli ehkä neljä, joista yhdessä olin töissä. Helvetin fiksua virkistystoimintaa, muut paikan asukkaat joutuivat salille halutessaan ajamaan kolmisenkymmentä kilsaa kokonaan toiselle paikkakunnalle.

Mun kotipaikkakunta on juuri tuollainen "pieni kyläpahanen". :) Siellä on tullut saliura aloitettua ja treenailen tuolla edelleen aina kotona ollessani.

Sali on monitoimihallin yhteydessä, melko pieni mutta toimiva. Paljon toki puuttuu ja monesta jutusta on tullut valitettua (esim. aika ajoin rikkonaiset laitteet) mutta kyllä tuolla on monet vuodet treenailtu. Kaikki perusjutut löytyy, käsipainoja ainakin mulle riittävästi, taljat, penkki- ja kyykkypaikat, jalkalaitteet... Perusvarustelun lisäksi riittävä määrä tarpeettomia hilavitkuttimia mm. lähennys- ja loitonnuskoneet of course.

Hyvin tuolla pystyy treenit tekemään. Kiva silti päästä aina sille "nykyään oikealle" kotisalille opiskelupaikkakunnalle. :)

Pienessä kyläpahasessa asuu tämäkin punttimimmi.
Salissa ei muuta valittamista kuin huono ilmastointi, joka hermostuttaa etenkin kesäisin. (ilmeisesti ongelmana monella muullakin salilla?) Mutta kaikki tarvittavat laitteet on ja vielä suhteellisen hyvin ajan hengessä mukana. Sali on melko pieni mutta tykkään silti mutta yritän välttää pahimpia ruuhka-aikoja kuten heti koulun jälkeen (muita koululaisia) tai klo 17.00-19.00 (työikäisiä paljon) jotta säästyisin turhalta jonottelulta.

Itse aloitin saliurani pienessä väestönsuojassa, jonne oli raahattu muutamia kuntosalilaitteita ja irtopainoja. Olihan siellä penkki, prässi, ajoittain toimiva ylätalja, käsipainoja sekä vatsa- ja selkäpenkit.

Täysin tuttu. Paitsi ettei ollut väestönsuoja. Ja nykyisin sinne on tullut lisää: soutulaite ja jotain ojentaja- loitontajajuttuja ja vatsalihaksilla jotain härpäkkeitä. Vieläkin siellä käyn tuossa joulun tienoilla. Samat ihmiset käyvät siellä kun kuin 10 vuotta sitten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse asun n.13 000 asukkaan paikkakunnalla ja täältä löytyy vain yksi sali. Ihmettelen miten naapurikunta Nurmeksessakin on enemmän saleja vaikka pienempi paikkakunta. Hyvä jos täällä riittää kävijöitä edes tuolle yhdelle salille. Vissiin täällä päin porukka tykkää harrastaa vähän muuta. Koulut kun alkaa niin nuoret innostuu taas enempi käymään salilla.

Laitteista löytyy kaikki tarpeellinen. Aerobisissa laitteissa on valinnanvaraa, kun löytyy soutulaite, kuntopyörä ja crosstrainer. Silti on mukava käydä välillä Joensuun salilla, sieltä kun löytyy eri laitteita monipuolisemmin kuin täältä. Hackkia toivoisin Lieksan salille, sitä tuleekin tehtyä juuri Joensuussa.

Ja ainut kovaa treenaava nainen olen meidän salilla, jos ei lasketa vierailevia tähtiä joita silloin tällöin käy salilla. Ja Missukka tulee taas syksyllä kuvioihin! Positiivista kommenttia tulee kovasta treenitavastani. Ja salilla käy melkeinpä ne yhdet ja samat, joten ei se enää aiheuta niin paljon ihmetystäkään.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom