Pientä säätöä ruokailuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

S225T

Mode
Kaupunki
Helsinki
Viimeksi kun kävin ravintoainelaskurissa keho.netissä, tuli sen päivän ravinnolle n.3100 kcal.
Ravintoainesuhteiksi about 48 hh, 45prot, 7 rasvaa.

Olin kuvitellut syöväni vähän enemmän rasvaa ja totesin että treenin kannalta taitaa olla natulle vähän alhaiset rasvat (ruokavaliossa, ei kropassa:p )

Pientä säätöä on sittemmin tehty ja tän päivän tähänastiset ja suunitellut safkat laskettuna teki:

Proteiineja
279.22 g

Hiilihydraatteja
317.12 g

Rasvoja
80.65 g

Energiaa
3160.94 kcal

ja näin siis suhteet:

protsku 35,9
hh 40,8
rasva 23,3

Sanottakoon, että söin tänään lounaalla vähän turhan rasvaista ruokaa, keskivertopäivän rasvat olisi ehkä vähän alempana, eli
70g pinnassa.

Ravintoainesuhteet on silti aika paljon muuttuneet, treeni kulkee, mutta dieetistä en tiedä vielä, mihin suuntaan tuo menee, koska sain taas aerobisen vasta kunnolla käyntiin lomabreikin jälkeen.

Vaikka syönkin vähän enemmän rasvaa, en silti mitään Immosen Tomin nimityksen mukaan syö-kerran-vuodessa-dieettejä vetele, sillä en usko kehomanin niistä juuri hyötyvän.
Syön siis edelleen 5 ja 7 kerran välillä päivässä.

Paino aamulla 97,5 - tavoite: pitää se siinä ja hävittää rasvaa reilusti. Realistinen tavoite: pitää paino edes lähelle 90 ja hävittää rasvaa reilusti
;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin Katsomassa siellä Kehon sivuilla..laskin mielenkiinnosta omat. *jota en ääneen mainitse* :D
Nyt kysyn että mitkä noissa on sitten suurinpiirtein ne oikeanlaiset prosenttisuhteet toisiinsa? Tietäisi vähän mitä vähentää ja mitä lisätä...
Tänk juu etukäteen. ;)

Jaa pientä! ja minulle se pieni säätäminen on sitä,että iltapala kebab täytyy ahmaista ennen kahdeksaa....:lol1:

Öööö, mihinköhän kyberavaruuteen mun ja monen muun viimeisen tunnin postaukset hävisi... No enivei, tässä yksi takaisin:

Voi herranen aika!!

En ole ikinä jaksanut laskea varsinaisesti kaloreita syömisistäni (paitsi joskus) ja ajattelinpa nyt katsoa mitä kevyt pikku välipalani piti energiaa sisällään. Eli siihen kuului jogurttia 400 gr, 2 palaa leipää, joiden päällä vähän voita, vähän kalkkunaleikkelettä, vähän vähärasvaista juustoa.

Tulos on tyrmistyttävä: yli 700 kaloria.

Ja sitten porukka toitottaa, että syö paljon, syö vitun paljon ja joidenkin vastaus kuuluu, että on jo siinä rajamailla, että miten paljon ihmiseen mahtuu, enempää ei mee.

Itse olen sitä mieltä, että ei tarvitse syödä niinkään paljon, vaan usein. Tollasia rotan annoksia kuin välipalani syömällä 6 kertaa päivässä on jo reippaat 4200 kaloria kasassa, siis pelkästään jogurttileipä-linjalta :eek:

Täten julistan, että tästä lähtien en usko kenenkään huonon kehityksen olevan vähäisestä energiansaannista johtuvaa. :kippis1:

Originally posted by Andy
Öööö, mihinköhän kyberavaruuteen mun ja monen muun viimeisen tunnin postaukset hävisi... No enivei, tässä yksi takaisin:

Voi herranen aika!!

En ole ikinä jaksanut laskea varsinaisesti kaloreita syömisistäni (paitsi joskus) ja ajattelinpa nyt katsoa mitä kevyt pikku välipalani piti energiaa sisällään. Eli siihen kuului jogurttia 400 gr, 2 palaa leipää, joiden päällä vähän voita, vähän kalkkunaleikkelettä, vähän vähärasvaista juustoa.

Tulos on tyrmistyttävä: yli 700 kaloria.

Ja sitten porukka toitottaa, että syö paljon, syö vitun paljon ja joidenkin vastaus kuuluu, että on jo siinä rajamailla, että miten paljon ihmiseen mahtuu, enempää ei mee.

Itse olen sitä mieltä, että ei tarvitse syödä niinkään paljon, vaan usein. Tollasia rotan annoksia kuin välipalani syömällä 6 kertaa päivässä on jo reippaat 4200 kaloria kasassa, siis pelkästään jogurttileipä-linjalta :eek:

Täten julistan, että tästä lähtien en usko kenenkään huonon kehityksen olevan vähäisestä energiansaannista johtuvaa. :kippis1:
Voitko kertoa vähän tarkemmin, esim. mitä jogurttia ja leipää söit ? Ateriasi energiamäärä kuulostaa yläkanttiin lasketulta

Joo just meinasin tulla editoimaan, että mitähän helvetin superjogurttia niillä siellä finelin sivuilla on ku muka 100 kaloria/100gr. Kotiin päästyäni tarkistin oikean luvun ja niinhän se olikin kuin aavistelinkin, että eihän siinä ole kuin 40 kal. Vai olenkohan lukenut vaan päin vi**ua... pitää käydä tarkistaas siellä :confused:

Originally posted by Andy
Joo just meinasin tulla editoimaan, että mitähän helvetin superjogurttia niillä siellä finelin sivuilla on ku muka 100 kaloria/100gr. Kotiin päästyäni tarkistin oikean luvun ja niinhän se olikin kuin aavistelinkin, että eihän siinä ole kuin 40 kal.
Superjogurtista mitään tiedä, mutta tässä suoraan Valion Hedelmäpommin(:hmmm: ) kyljestä:

energiaa/100g: 85 kcal/360 kJ

Eli kyllä siinä yhdessä pikku purkissakin on jo 170 kcal. Rasvattomassa saisi aavistuksen pudotettua tuostakin. Mutta jo pelkästään rasvattomassa maidossa on muistaakseni n. 33 kcal/1dl.

Originally posted by Ozzy
Superjogurtista mitään tiedä, mutta tässä suoraan Valion Hedelmäpommin(:hmmm: ) kyljestä:

energiaa/100g: 85 kcal/360 kJ

Eli kyllä siinä yhdessä pikku purkissakin on jo 170 kcal. Rasvattomassa saisi aavistuksen pudotettua tuostakin. Mutta jo pelkästään rasvattomassa maidossa on muistaakseni n. 33 kcal/1dl.

Siinä hedelmäpommissa on kaloreita siksi että se on myös sokeripommi.
Ainoat yhtään inhimilliset jugget on valion aspartaamia ja hitusen fruktoosia sisältävät jugget, joissa on tuop 40kcal/100g.
Eikä ennen kaikkea sitä sokeria niin perkeleesti. Ei paljon rasvattomuus auta jos saat 50g puhdasta sokeria muutamasta desistä!

Jep, mä oon puottanu noi jogurtit kokonaan ruokavaliostani johtuen siitä että ne joko ovat karmeita hiilaripommeja tai sitten äklömakeita aivosyöpäaspartaamilla makeutettuja. Kun niissä ei tuota protskuakaan ole niin hirveästi.
Ite oon korvannut "jogurttipuutostilan" rahkalla johon sotkee sitten mahdollisesti leseitä, pellavansiemenöljyä ja makeutukseks esim. ananasmurskaa tai valion valmiita marjakiisseleitä, joista löytyy myös vähäkalorisia vaihtoehtoja (9 kcal / 100 g), tosin makeutettu yllätysyllätys tuolla aivosyöpä aspartaamilla. No mutta, elämä on vaarallista... :cool:

Originally posted by S225T

Siinä hedelmäpommissa on kaloreita siksi että se on myös sokeripommi.
Ainoat yhtään inhimilliset jugget on valion aspartaamia ja hitusen fruktoosia sisältävät jugget, joissa on tuop 40kcal/100g.
Eikä ennen kaikkea sitä sokeria niin perkeleesti. Ei paljon rasvattomuus auta jos saat 50g puhdasta sokeria muutamasta desistä!

Puhut vähän mutta asiaa kuomaseni, mutta kun tuo hedelmäpommi on niin pirun hyvää :hmmm: . Itseasiassa noi Valion jugut on meikäläisen oikea intohimo, vaikka ovatkin kaloripommeja. Litran tölkin vetäsee reippaasti yhdellä kerralla alas ja sehän näkyy myös vyötäröllä...

Joo, mulla oli just tota valion rasvatonta juggee, jossa se 40 kaloria. Olin ottanu sen duuniin mukaan himasta, joten en pystyny tarkistaan... Yritin etsiä finelin sivuilta mahdollisimman vastaavan, mitä alkuperäisestä muistin ja vituiksihan se meni.

Pisti kyllä ajatteleen, että olikohan siinä mun jogurtis muka niin paljon kaloreita, kun muija kuiteski tietää minkälaisia ellintarvikkeita meille ostetaan (se hoitaa useimmiten ruokapuolen).

Laitetaan nyt omat syömiset kanssa tähän eli "kevyt" dietti olis päällä tyylin tämä!

1dl kaurahiutaleita
2 kpl ruisherkku
4 siivua keittokinkkuu
1 omena
200g jauhelihaa
100g makaronia
1 rkl kaakaojauhetta
2dl maitoa
1rkl kalanmaksaöljy
1rkl rypsiöljy

Eli näillä olis tarkotus pärjätä ainakin tää viikko, tässä on energiaa n. 1200 kcal, eli maha murisee. Ainoa kyssäri on vedänkö tällä 1 vai 2 viikkoa? Tän jälkeen olis tarkotus heittää kelkka 180 astetta toiseen suuntaan eli perus syklittelyt.

Originally posted by Jesuiitta
Laitetaan nyt omat syömiset kanssa tähän eli "kevyt" dietti olis päällä tyylin tämä!

1dl kaurahiutaleita
2 kpl ruisherkku
4 siivua keittokinkkuu
1 omena
200g jauhelihaa
100g makaronia
1 rkl kaakaojauhetta
2dl maitoa
1rkl kalanmaksaöljy
1rkl rypsiöljy

Eli näillä olis tarkotus pärjätä ainakin tää viikko, tässä on energiaa n. 1200 kcal, eli maha murisee. Ainoa kyssäri on vedänkö tällä 1 vai 2 viikkoa? Tän jälkeen olis tarkotus heittää kelkka 180 astetta toiseen suuntaan eli perus syklittelyt.

Paljonko sä oikein painat?
:confused:
No offense siis onhan toi aika helvetin vähän kaloreita syklitteli tai ei.

Originally posted by Jesuiitta

Viikko 1200 kalorilla??? Taidat jesuiitta nyt trollata.

Juu, kalorit (1200) ois soveliaat n. 50-kg:selle fitnessmuijalle dieetin loppuvaiheessa - jota Jesuiitta ei varmaankaan ole? Vähiin käy eväät, jos noin meinaa syödä...:(

Herrajumala 1200 kcal on päivässäkin ihan naurettavan vähän saati sitten viikko tuolla kalorilla !!

Kyllä se on niin että naiset dieettaa hyvin 1700-2200 kcal ja miehet dieettaa hyvin 2500-3000 kalorilla.

Tuo määrä pätee lähestulkoon kaikkeen (pois luettuna metaboliset ihmeet ja wintikka). Kalorit kun laskee liian alas niin silloin dieetti kusee päin helvettiä. Eli syödä pitää ja liikuntaa lisätä, mutta ei mennä missään nimessä liian alas kaloreissa.

Jos on niin paljon ylipainoa, ettei pääse kävelemään niin sitten on parasta mennä lääkärin vastaanotolle hakemaan apua.

En tiedä teidän harrastuksenne vakavuudesta,mutta itsellä ainakin kasvamiseen ei tunnu vaikuttavan miten on hiilareide/protskun/rasvojen prosenttimäärä,VAAN se että syö PALJON.

No joo taisin kirjottaa vähän epäselvästi....tsore. Siis toi päivässä, tarkotin! No helvetti, täytyy vetää sit se 2500, jos niin sanotte! Paljon sit bulkkiviikoilla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom