Pienikokoinen aloittelija kysyy kaikesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sew.
  • Aloitettu Aloitettu
Heippa ja anteeksi, että täytän foorumia typerillä kysymyksillä. Täällä on vain yksinkertaisesti liikaa infoa enkä saa siitä mitään irti.

Elikkä olen hyvin pieni nuori nainen 20-vuotias 147cm ja painan noin 41-43kiloa. Kunto minulla on aika ala-arvoisen surkea, mutta haluaisin päästä ns. kesäkuntoon. Haluaisin esimerkiksi jenkkakahvat, pömppömahan ja reisiläskit veks. En tosiaan ole mikään isokokoinen ja kaipailisin nyt apuja siihen miten kannattaisi aloittaa? Onko kuntosalille meno ehdotonta? Se ei siis ole ongelma, mutta kaikki täytyy kysyä.

Mikä olisi hyvä ohjelma, yritin katsella tuosta "aloittajan oppaasta" noita ohjelmia, mutta en tosiaan ymmärtänyt, kuinka suurilla painoilla pitäisi tehdä ym. Kannattaako minun tässä vaiheessa jo katsoa tarkasti mitä syön? Onko proteeinijauheilla tai muilla mitään merkitystä näin alussa? Mitään järkyttävän kokoisia muskeleita en lähde hakemaan, mutta ilmeisesti ne ei kasvakkaan ihan tuosta noin vain. Tavoitteena olisi päästä "timmiin" kuntoon, lihaksia saa tulla kunhan niitä ei tule liikaa. Syön suhteellisen monipuolisesti mutta juon energiajuomia, limua ja syön suklaata. Käyn joka päivä noin tunnin kävelylenkillä koiran kanssa, mutta siihen se sitten jääkin. Olen istumatyössä joten lihaskuntoni on surkea.

Pähkinänkuoressa:
- Mikä ohjelma (painot, monta kertaa vkossa)
- Mikä ruokavalio (mitä syödä mitä ei)
- Kuinka pitkää saman ohjelman kanssa ja miten sitä kannattaa lähteä muuttamaan

Kiitos vielä ja anteeksi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom