Pienen rintalihaksen venyttely/hieronta omatoimisesti

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli itsellä on toi pectoralis minor mennyt aivan jumiin ja sitä pitäisi saada nyt aukaistua kotihoidolla. Olin hierojalla viime viikolla ja hän sanoi että sitä ei pysty itse venyttämään tms. Nyt pitäisi mennä taas tällä viikolla käymään siellä, mutta eiköhän tuohon joku kikka ole kotonakin tehtäväksi. Toimisikohan esim hieronta vaikka tennispallolla tms jos seisoo vaikka seinää vasten? Ja putkirullailua on kanssa tullut aloteltua eli oiskohan siitä apua jos vaan tietää tarkalleen toimivan liikkeen.

Ongelma on se että kyseinen hieroja vaikuttaa uskomattoman epäammattimaiselta ja ainoastaan olosuhteiden pakosta olen nyt pari kertaa käynyt siellä. Jotenkin tuntuu että se sanoi vaan siksi että pientä rintalihasta ei voi venyttää/käsitellä ite et menisin taas uudestaan sinne. Sen lisäks se totes viimeks et hän ei sitä voi kauheasti edes hieroa koska tulee kipeeks tms ja 45min ajasta käytti tasan 1min molempiin pecseihin jotka oli se syy miks menin sinne... Eli haiskahtaa vähän kusetukselta. :(

kyllähän sitä pystyy ja pitäisikin hieroa. sillä se on kovin monella ihmisellä erittäin jumissa kun aina keskitytään takapuolelle selän kireyksiin. mutta niistäkin suurin osa johtuu juuri pectoralis minorin ja majorin aiheuttamista jumitiloista. kuulostaa ihan puhtaalta kusetukselta, joten vaihda hierojaa ihan suorilta. ja itse sitä on hieman hankala hieroa millään tavalla, mutta venytys kyllä onnistuu. isoa rintalihasta venytetään käsi seinää tj vasten ja omaa kroppaa eteenpäin vääntäen. muista, että tämä lihas on 3osainen eli venytät myös 3. eri kulmassa, yläviisto, keskitaso alaviisto. _o/ _o_ _o\ pieni rintalihas onkin sitten hieman vaikeampi.. laitat käden 90 asteen kulmaan poikittain eteesi, ja tuet sen vaikke seinää tai tankoa vasten ja koitat vetää lapaluuta taaksepäin, et koko kroppaa. se on hieman vaikeaa selittääkkin ja venyttää myös. eli pitäisi pelkän lapaluun liikkua taakse, koska pienen rintalihaksen tehtävät ovat lavan veto taakse ja alas niin tämä liike siis venyttää sitä.

kyllähän sitä pystyy ja pitäisikin hieroa. sillä se on kovin monella ihmisellä erittäin jumissa kun aina keskitytään takapuolelle selän kireyksiin. mutta niistäkin suurin osa johtuu juuri pectoralis minorin ja majorin aiheuttamista jumitiloista. kuulostaa ihan puhtaalta kusetukselta, joten vaihda hierojaa ihan suorilta. ja itse sitä on hieman hankala hieroa millään tavalla, mutta venytys kyllä onnistuu. isoa rintalihasta venytetään käsi seinää tj vasten ja omaa kroppaa eteenpäin vääntäen. muista, että tämä lihas on 3osainen eli venytät myös 3. eri kulmassa, yläviisto, keskitaso alaviisto. _o/ _o_ _o\ pieni rintalihas onkin sitten hieman vaikeampi.. laitat käden 90 asteen kulmaan poikittain eteesi, ja tuet sen vaikke seinää tai tankoa vasten ja koitat vetää lapaluuta taaksepäin, et koko kroppaa. se on hieman vaikeaa selittääkkin ja venyttää myös. eli pitäisi pelkän lapaluun liikkua taakse, koska pienen rintalihaksen tehtävät ovat lavan veto taakse ja alas niin tämä liike siis venyttää sitä.

Okei en kyl saanu mitää koppii tosta 90' kulma jutusta :)

Tällasen venyn löysin http://www.youtube.com/watch?v=tV7ZxNzwdJ joka tuntu ihan taivaalliselta kun tollasen putkenkin vielä omistan. Eli ilmeisen hyvin osuu kohteeseen..

Okei en kyl saanu mitää koppii tosta 90' kulma jutusta :)

Tällasen venyn löysin http://www.youtube.com/watch?v=tV7ZxNzwdJ joka tuntu ihan taivaalliselta kun tollasen putkenkin vielä omistan. Eli ilmeisen hyvin osuu kohteeseen..

Viitsisitkö tarkastaa linkin, tuo ei toimi. Muakin kiinnostaa rintalihasten venyttely, koska pitäs saada ryhtiä paremmaksi ja uskonpa, että rintalihakset on muiden muassa liian kireänä ja vetää olkapäitä eteenpäin.

Et kyllä tunnu tietävän yhtään mitään. Suuri osa kireyksistä ei johdu pectoralis majorista ja minorista. Niitä ihmiset venyttelevät aika hyvin. Kireydet johtuvat kiertäjäkalvosinlihasten heikkoudesta ja kireydestä (ulkokiertäjät heikot ja sisäkiertäjät jumissa). Ei ole mikään kusetus että pectoralis minoria on vaikea venytellä kotona. Hieroa sitä sen sijaan voi kuka vaan kotonakin. Ison rintalihaksen venyttäminen on helppoa kunhan muistaa vaan että kyynärpää ei ole suorassa vaan koukussa. Pienen rintalihaksen tehtävä on vetää lapaa eteen ja alas. Eli venytys on siis ylös ja taakse eli päinvastaiseen suuntaan niin kuin tuossa videossa on neuvottu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sain itse fysioterapeutilta ohjeeksi tehdä rintalihasvenyttely liiketta, joka on vähän samantyylinen kuin linkkisi liike. Kuulemma vaikuttaa juuri niihin pieniin rintalihaksiin.

Mene talon kulmaukseen ja laita toinen käsi toiselle seinälle ja toinen käsi toiselle (kämmenet ovat yli päänkorkeudella). Sitten nojaat kulmaan päin ja jännität vähän vatsalihaksia. Tuntuu aika hyvin rintalihaksissa ja venytys on ihan erilainen kuin perusrintavenytyksessä.

Suurkiitos linkistä, olen miettinytkin että millä helvetillä tuon saa rentoutumaan. Menee kyllä kokeiluun heti tänä iltana.

Kumpaakin olen jo kokeillut, mutta en ole saanut oikein mitään aikaiseksi. Tennispallolla niinkin pystyy rintaa murjomaan, mutta rollerilla se on jotenkin hemmetin vaivalloista.

Latest posts

Back
Ylös Bottom