"Pianokasta" metallia

Vähän samantapaisen threadin ole joskus aikoinaan aloittanut, mutta nyt on tosi kyseessä! :D Eli hyvissä ajoin olen pikkuveljelle jotain joululahjaa hommaamassa. Se soittaa itse pianoa ja olen saanut houkuteltua sitä metallin pariin. Nyt kysynkin teiltä, hyvät pakkometallistit, että heittäkääs jotain bändejä, jotka soittaa ns.kauniimpaa metallia ja sisällyttää biiseihinsä mahdollisimman paljon pianoa, ei mitään syntikan ulinaa, vaan kunnon grand pianoa. Dimmun Stormblåstin muistaakseni 1.,3.,ja 4. biisi sisälsivät sellaista pianon soittoa mistä se diggaili. Samoin ETOS:in Autumn's Grief, River Flows Frozen, Nightwinds lullaby ja Bride of the Crimson Sea. Tristanialla on pirusti hyviä pianojuttuja. Jos tulee hyviä vinkkejä mieleen, niin heitelkää ilmoille. Piano siis tärkeää, ja viulut tuo paljon plussaa!

Oisin heti ehdottanu tuota Alt Lys Er Svunnet Hen:iä. mutta sepä taitaakin olla yksi noista Stormblåstilla olevista biiseistä joita oot jo sillä kuunnelluttanu. Näytä veljelle Youtubesta piano-versioita veisuista, varmaan innostuu ihan hiiteen koko ukko soittelemaan niitä ja sen myötä sujuvasti oppii kuuntelemaan metallia :D Esim tää on ihan kovis

Paitsi eipä tainnu olla tästä paljo joululahja-apua. No elä huoli et ole yksin, Posti on menny jotakin sössimään ja hävitti minun DVD-boksin minkä tilasin hyvissä ajoin joululahjaksi, enkä taida paljo saada sitä nyt ennen aattoa :curs:

Oisin heti ehdottanu tuota Alt Lys Er Svunnet Hen:iä. mutta sepä taitaakin olla yksi noista Stormblåstilla olevista biiseistä joita oot jo sillä kuunnelluttanu. Näytä veljelle Youtubesta piano-versioita veisuista, varmaan innostuu ihan hiiteen koko ukko soittelemaan niitä ja sen myötä sujuvasti oppii kuuntelemaan metallia :D Esim tää on ihan kovis

Paitsi eipä tainnu olla tästä paljo joululahja-apua. No elä huoli et ole yksin, Posti on menny jotakin sössimään ja hävitti minun DVD-boksin minkä tilasin hyvissä ajoin joululahjaksi, enkä taida paljo saada sitä nyt ennen aattoa :curs:

Stormblåstilla on juu :D Hienosti vedetty toi sun postaama video! Siinä mielessä hauskaa, että juurikin tuota Filthin levyä juuri soitin veljelleni eilen :)

Kiitti Mikelle vinkeistä, vaikutti ihan mielenkiintoisilta molemmat...

Ainoa metallibändi, mitä siedän ja mikä käyttää koskettimia on Type O Negative, suosittelen siis sitä. Ja siis tämä on oikeasti extraherkkua, turhaan en niitä kiippareita tässä siedä....

Ja siis My Dying Bride, toki. Ainoa vaan että ne levyt missä on kiippareita on melkoista sontaa, lukuunottamatta Angel and the Dark River lättyä. Wanhemmissa ja paremmissa lätyissä on tunnelmat luotu ihan aidolla viululla.

Nightwishiä ym. olen ite soitellut, sitä kannattaa suositella ja nuotteja löytyy. Janne Wirmanin soittoon en pysty lähellekään, mutta jos veljesi on lahjakas, niin nämä stratovariuksen ja COB:n matskut on hyviä tsekata. Wirmanilta on olemassa myös akustista matskua tietääkseni.

Tähän asiasta kolmanteen, löytyykö näistä pianolle nuotteja? Esim. Dimmua?

Tähän asiasta kolmanteen, löytyykö näistä pianolle nuotteja? Esim. Dimmua?
Toki olis hyvä, jos pianonuotteja löytyis jostain, koskien metallimusaa, itsekin niitä kaipailisin. Mutta Dimmun vanhempien levyjen piano-osuudet on varsin helppoa omaksua korvakuulolta, ovat sen verran yksinkertaisia.

Back
Ylös Bottom