Peukalon venähdys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja L_N
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

L_N

Tuossa pari viikkoa sitten sain satutettua peukalon (pyörittely ja ulospäin taivuttaminen sattuu). Ajattelin et kyllä se menee itsekseen ohi, mut eipä se alkanu paranemaan vaan aina kun pyöräytti niin muljahti ikävästi ja alkoi pahemmin kipuilemaan.. No tänään kävin lääkärissä ja laittoi tuen käteen joka jäykistää peukalon tyvinivelen.. 3viikkoa pitäis pitää paketissa ja välttää kaikkea rasitusta.
Lääkäri puhui jotain "hiihtäjän peukalosta", ja että nivelsiteet olis voinu mennä et toivottavasti tällä paranee eikä tarvii leikata..
Onko kokemusta miten nopeesti muilla parantunut? Ja mihin tahtiin vois taas alkaa treenaamaan? Kova kytö olis päästä mahdollisimman pian taas nyrkkeilytreeneihin ja kuntosalille.. Mut nyt ainakin tää 3 viikkoo ilmeisesti vain tyydyttävä lenkkeilyyn, sekä jalka ja keskivartalotreeniin..

hmm itellä taittu lukkopaini treeneissä n. 2kk sitten etusormi, luulin että oli pelkästään venähtäny ja 1,5kk sinnittelin ennenku menin lääkäriin. no tuloksena oli murtuma jänteeseen asti, eikä ollu päässy luutumaan ku "jumppailin" sormea ku luulin että pelkkä venähdys..1kk saikkua tuli ja 2vk päästä kuvataan uusiks. laitto muuten pelkän lastan tuohon sormeen...

Ei kuvannut, mutta sanoi kyllä et ei siinä murtumaa ole. Yksityisellä erikoislääkärillä ihan kävin, joten uskoisin että osaa kyllä asiansa.

Mulla on tämä "hiihtäjän peukalo"-juttu ollut todella usein. Ei siinä muu auta kuin odotella paranemista. Oon kehitellyt olkapäätreeniin vipunostoja täytettyjen vesipullojen avulla :-D

Se menee sitten seuraavat kerrat aina vaan herkemmin. Mulla on mennyt peukalon jänne (vai mikä se nyt onkaan) rikki esimerkiksi kun napitin farkkuja, tai kun otin tukea sohvan selkätuesta. Tai jopa kun kaaduin veteen ja otin kädellä vedestä vastaan, peukalo meni siinä veden voimalla. Että varovaisesti kunnes on parantunut! Kyllä se aikansa kestää, viikkoja nyt ainakin.

Niin olen kuullut et menee tosi helposti uudelleen jos on kerran mennyt :( Lääkäri teki tohon minun käteen sopivan tuen et jos alkaa vaivaamaan uudelleen nii on sit tuki valmiina ja tarvittaessa voi vielä muokata lämmittämällä.
Harmi sinänsä kun just takana 4vk lenkkeilyä ja peruskestävyyttä ja just alottelin yläkropan kestävyys/voimatreeniä niin eipä se sit onnistu.. täytyy vaan jatkaa tota lenkkeilyä kun eipä se auta jäädä 3viikkoo sohvallekaan makoilee.. :hyper: Vai oisko jollain vinkkejä mitä liikkeitä vois tehä yläkropalle ilman et tarvii puristaa kädellä?

Itellä muljahti kanssa peukalo about 1.5v sitten, eipä ole vieläkään kunnossa. Jos esim työnnän raskasta ovea sillä kädellä, niin sattuu tohon peukalolihakseen helvetisti ja etunojapunnerruksia ei pysty tekemään kämmenet lattiassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom