Peukalon lähennys aiheuttaa kipua

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Omituisen käsivaivan takia piti avata uusi tredi. Noin kolme viikkoa toisen käden peukalo on haitannut työntekoa ja muuta elämää. Peukalo kipuilee, jos sitä vastustettuna joutuu liikuttamaan etusormea kohti tai puristamaan lukko-otteella. Kipu tuntuu selvimmin viimeisen puolen sentin matkalla. Kipu tuntuu peukalon "rystysen" kohdalla ext.pollicis longuksen välittömässä läheisyydessä. Olen hoitanut kipukohtaa kylmägeelipussilla ja voltaren-geelillä ja viikon verran söin buranaa. Pientä lieventymistä hoidon seurauksena tapahtui, mutta ei mitään merkittävää. Voikohan tuo mainittu jänne olla jotenkin pois paikaltaan, vai mistä moinen outo vaiva voi johtua? Traumaa ei ole taustalla. Kaikki vinkit ovat tervetulleita.

Tuntuuko, tai onko peukalo löysä? Saatko työnnettyä peukaloa eteenpäin ensimmäisen nivelen kohdalta, varmaankin juuri tämän ext.polliciksen kohdalta. Itellä oli samanlaisia vaivoja molemmissa peukaloissa, syynä nivelten väljyys tms. Molemmat peukalot leikattiin (kiristettiin) ja toimivat vallan mainiosti nyt. Kannattaa käydä jonkun käsikirurgin puheilla. :)

Tuntuuko, tai onko peukalo löysä? Saatko työnnettyä peukaloa eteenpäin ensimmäisen nivelen kohdalta, varmaankin juuri tämän ext.polliciksen kohdalta. Itellä oli samanlaisia vaivoja molemmissa peukaloissa, syynä nivelten väljyys tms. Molemmat peukalot leikattiin (kiristettiin) ja toimivat vallan mainiosti nyt. Kannattaa käydä jonkun käsikirurgin puheilla. :)

Nyt kun testasin, niin tuo oireileva peukalo tuntuu hempulimmalta kuin toinen peukalo. Jos mulla on tuo sama vaiva kuin sulla, niin minkälainen operaatio mahtaa olla kyseessä? Lähinnä tuo toipuminen ja kuntoutus kiinnostaa. Kiitos paljon vastauksesta:kippis1:

Nyt kun testasin, niin tuo oireileva peukalo tuntuu hempulimmalta kuin toinen peukalo. Jos mulla on tuo sama vaiva kuin sulla, niin minkälainen operaatio mahtaa olla kyseessä? Lähinnä tuo toipuminen ja kuntoutus kiinnostaa. Kiitos paljon vastauksesta:kippis1:

Itse operaatio on nopea ja tehtiin paikallispuudutuksella. Sen jälkeen oli kipsi ja lasta yhteensä kuukauden päivät käpälässä. Sen jälkeen kuntoutus on mitä arvata saattaakin, peukalon heiluttelua sinne ja tänne. Taisin myös jotain palloa puristella puristusvoiman saamiseksi. Kuitenkin, noin puoli vuotta kesti että peukalo on taas täydessä iskussa, eikä sen jälkeen ole ollut ollenkaan moittimista. Ei ole kipeet ja toimivat paremmin kuin hyvin.

Eli jos on sama vaiva kun mulla, en voi kun vain suositella. Itseasiassa lääkäri sanoi, että leikkaus on "pakollinen", muuten nivelet olisivat kuluneet niin paljon ettei niitä myöhemmin paljoa liikuteltaisi.

Tänään kävin työterveyslääkärin luona näyttämässä peukaloa. Natiiviröntgenissä ei näkynyt nivelessä olevan mitään vikaa. Viikko pitäisi syödä arcoxia 120mg nimistä lääkettä. Jos ei tuolla parane, niin sitten on mahdollista päästä magneettikuviin ja käsikirurgin juttusille työpaikan laskuun.

Hyvä homma, toivotaan ettei leikkausta tarvitse. Se on aina merkki siitä, että kaikki ei toimi niinkuin pitäisi. :)

Tänään kävin työterveyslääkärin luona näyttämässä peukaloa. Natiiviröntgenissä ei näkynyt nivelessä olevan mitään vikaa. Viikko pitäisi syödä arcoxia 120mg nimistä lääkettä. Jos ei tuolla parane, niin sitten on mahdollista päästä magneettikuviin ja käsikirurgin juttusille työpaikan laskuun.
Moi....oletko satuttanut peukaloasi millään tavalla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom