Perussuomalainen valtuutettu loikkasi Kokoomukseen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tuc
  • Aloitettu Aloitettu

tuc

Liittynyt
10.10.2007
Viestejä
1 313
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Perussuomalaisten+valtuutettu+loikkasi+Turussa/1135241176852

Turun uudessa valtuustossa tapahtui ensimmäinen puolueloikka jo ennen kuin valtuusto ehti pitää yhtään kokousta.

Perussuomalaisten Maarit Rostedt, 51 kertoi siirtyneensä kokoomukseen viime perjantaina. Loikan seurauksena vaalivoiton saaneen perussuomalaisten kahden valtuutetun ryhmä kutistui yhden valtuutetun ryhmäksi.

"En sanoisi tätä loikaksi, sillä olin jo kesällä menossa kokoomukseen. Minua pyydettiin moneen eri puolueeseen, mutta minulla oli kiireitä ja sanoin jo etten taida ehtiä koko kunnallisvaalitouhuun. Tunnen olevani sydämeltäni perussuomalainen ja lähdin siihen sitten mukaan, kun pyysivät", kertoi Rostedt.

"Perussuomalaiset on kuitenkin niin pieni puolue Turussa, että katsoin pystyväni vaikuttamaan paremmin suuremman puolueen kautta, sillä minulla on sellainen motto, että ajan vain ihmisten asioita, en hankkeita ja turhakkeita", sanoo Rostedt.

Hitto että rouva on kahvilla. :hyper: Lievää äänestäjien pettämistä! :hyvä:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä puolueenvaihto pitäisi olla vaalien välillä kiellettyä. Sikamainen temppu omia äänestäjiään kohtaan. Eduskunnassa sama temppu on mun mielestä kyllä sellanen, etten koskaa äänestäisi ketää joka kesken on loikannut.
 
HS sanoi:
Perussuomalaiset olivat Rostedtin mukaan hänen menestyksestään happamia kuin kettu, joka on syönyt pihlajanmarjoja.

"Nousin siinä porukassa 259 äänelläni voimahahmoksi ja sitä ei katsottu hyvällä. En saanut yhtään tukijaa, kun minut valittiin valtuustoon. Kun meitä oli 39 ehdokasta, niin ainoastaan kolme onnitteli minua valtuustopaikasta."

Toinen perussuomalaisten valtuutettu Maria Lohela ei Rostedtin mielestä ollut yhteistyökykyinen. "Yritin, mutta raaka totuus on, ettei yhteistyöstämme tullut mitään."

Muita persuja tais vituttaa aika paljon tuo Rostedin äänimäärä :D Onneksi ymmärsi vaihtaa puoluetta...
 
Samalla muuten Jiri Keronen tippui pois varavaltuutetun paikalta. Ja PS:n rahalliset ansiot laksevat usealla tuhannella eurolla, kun ottaa huomiooon puolueveron 4 vuoden valtuustopalkkioista ja luottamustoimien kokouspalkkioista.

Vilkaisin vaalitulosten suhdelukuja ja ilman Rostedtin henkilökohtaisia ääniä PS olisi saanut kaksi paikkaa valtuustossa Turussa. Eli siis vaikka kaikki Rostedtin äänestäjät olisivat äänestäneet ensisijaisesti henkilöä eikä puoluetta, eli vaikka Rostedt olisi jokaisen PS:n listoilla saamansa äänen jossain toisessa puolueessa, olisi PS:n vaalitulos Turussa ollut 2 paikkaa.
 
Ei paljon järki päätä pakota, hyvä että tuollaisia ylevät periaatteet omaavia ja äänestäjiä kunnioittavia edustajia saadaan läpi :thumbs: Jos ei pikku-poliitikkojen oma järki riitä erottamaan oikeaa väärästä niin kyllä tohon pitäisi joku laki saada. Varsinkin kun vaalijärjestelmä(jota offtopiccina voisi myös hieman muokata) painottaa puolueen äänestämistä aika rankasti.
 
Back
Ylös Bottom