personal trainerista apua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zu_z
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Hei!

Olen harrastanut kuntosalia enemmän tai vähemmän aktiivisesti jo muutamia vuosia. Innostus alkoi, kun entinen poikaystäväni teki minulle treeniohjelman ja jäin täysin salikoukkuun. Pari vuotta meni kurinalaisessa ja säännöllisessä treenissa, mutta viime vuosina salilla käyminen on ollut melko satunnaista. Ongelma on siinä, että epäsäännöllisellä treenillä on vaikea saada hyviä tuloksia aikaiseksi. Motivaatiokin kärsii samalla. Olen kuitenkin vielä suht. hyvässä kunnossa ja voimaakin riittää. Miten saisin taas treenaamiseen jotain järkeä? Olen ajatellut hankkia personal trainerin, onko kokemuksia henk. koht. valmentajista? Onko heistä apua treenaamisessa, motivaation nostattajina? meneekö rahat hukkaan tms...

vastauksista kiitollisena!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuskin menee rahat hukkaan...mutta itellä on motivaatio, tavoitteellisuus ym. lähteny ihan uusiin ulottuvuuksiin kun sain itelleni mahtavan treenikaverin. Toki hyvän ammattilaisen kanssa sulle suunniteltu ohjelma on tärkeä ja varmasti tuo tulosta mut treenikaveri vois olla siihen aika hyvä BONUS ;)

Pakkis itsessään jo lisää ihan älyttömästi motivaatiota treeniin! Varmasti ovat monet tytöt jo pelkästään tääältä saaneet "järkeä treeniin".

Tervetuloa jengiin ja tsemppistä treeniin!

Zone-sarja -42%
Juu ei ole Pakkiksen voittanutta! Mutta itselläni on lisäksi personal trainer, ja olen älyttömän tyytyväinen! Olen saanut roppakaupalla hyviä ohjeita jotka on just mulle räätälöityjä, en olisi kyllä osannut tehdä esimerkiksi näin hyviä treeniohjelmia itse. Ja tulosta on tullut! :lol2: Erityisen tärkeää on se, että PT on tavoitettavissa ja vastaa typeriinkin kysymyksiini ilman että tunnen itseäni ihan idiootiksi. Ja ainakin mun PT on itse ihan loistava esimerkki, jos itse joskus pääsis lähellekään sellaisia tuloksia niin...:worship: Kun valitsee personal traineria, pitää löytää sellainen jonka kanssa on samalla aaltopituudella, muuten homma ei toimi. Hyvä PT saa muokattua tapaamisohjelmasta, tavoitteista ym. juuri sulle sopivan. Itse en ole ihan aloittelija mutta silti treenaaminen lähti ihan uuteen nousuun. Suosittelen ainakin oman kokemukseni perusteella personal trainerin hankintaa! Ei ole ainakaan mun rahat menny hukkaan, päinvastoin!

Itselläki kiinnostas personal traineri, mutta mistä sellaisia löytää? Etelästä varmaan helpommin, ku täältä lapista? olisiko kellään vinkkejä mistä bongaisin pt:n?

Se riippuu vähän personal trainerista. Ottaen huomioon että sellasen pätevyyden voi saada kuka tahansa hankkiutumalla esim. FAF:in koulutukseen. Joka on mielestäni viikonloppukoulutusta (korjatkaa jos olen väärässä). Tämän koulutuksen jälkeen olisi sitten valmis toimimaan PT:nä. Olen lähinnä sitä mieltä että tuollaisen muutaman vkl:n kurssilla ei vielä saavuteta kunnon pätevyyttä (mitä itse pidän pätevyytenä). Itselläni on ollut tuuri ja olen löytänyt jyvän PT:n enkä kadu senttiäkään. Hänellä on koulutuksen lisäksi fyssarin koulutus ja monenmoisen vuoden salitausta. Tää pt homma toimii hänellä yrityksenä eli on hänen päätoiminen ammatti. Mutta tosiaan älä anna kenen tahansa käyttää sinua koekaniinina vaan ota asioista ensin hiukan selvää ja päätä vasta sitten. Ettei mene rahat hukkaan.

Se riippuu vähän personal trainerista. Ottaen huomioon että sellasen pätevyyden voi saada kuka tahansa hankkiutumalla esim. FAF:in koulutukseen. Joka on mielestäni viikonloppukoulutusta (korjatkaa jos olen väärässä). Tämän koulutuksen jälkeen olisi sitten valmis toimimaan PT:nä. Olen lähinnä sitä mieltä että tuollaisen muutaman vkl:n kurssilla ei vielä saavuteta kunnon pätevyyttä (mitä itse pidän pätevyytenä). Itselläni on ollut tuuri ja olen löytänyt jyvän PT:n enkä kadu senttiäkään. Hänellä on koulutuksen lisäksi fyssarin koulutus ja monenmoisen vuoden salitausta. Tää pt homma toimii hänellä yrityksenä eli on hänen päätoiminen ammatti. Mutta tosiaan älä anna kenen tahansa käyttää sinua koekaniinina vaan ota asioista ensin hiukan selvää ja päätä vasta sitten. Ettei mene rahat hukkaan.

Itse olen FAF:in PT ja kävin pohjille urheiluhierojan koulutuksen jotta pääsin kurssille mukaan...ja samalla kurssilla oli fyssareita, liikunnanohjaajia, kuntosaliohjaajia ym. joilla on käsitystä ihmisen anatomiasta ja fysiologista. Sekä työkokemusta omalta alalta. Joten ko. kursseille ei ihan niin vain mennä mukaan!
Meillä lähijaksot olivat 5pv. mittaisia ja opiskelua oli aamusta iltaan. FAF järjestää myös kursseja jotka toteutetaan lähiviikonloppuina. Lisenssikokeet ovat kuitenkin armottomat, niistä ei ihan tavallisen treenaajan tiedoilla mennä läpi!!

Latest posts

Back
Ylös Bottom