Personal trainerin laatima ruokavalio

Moro!

Olen harkinnut että pyytäisin jotain personal trainerissia laatimaan mulle ruokavalion että tulokset paranisi..

Mutta nyt kiinnostais kuulla että jos sulle on joskus personal ammattilainen laatinut ruokavalion niin millainen se oli ja toimiko? Paraniko tulokset?

Vielä jos kertoisit oliko dietti vai bulkki ruokavalio?
Pituus ja paino?
Vaikuttiko ihan ammattilaiselta vai juuri valimistunut traineri joka laati sulle sen?

Kannattaa valita sellainen personal trainer, jolla on muitakin tyytyväisiä asiakkaita ja joka on suosittu. Kyllä ne hommansa osaavat, kunhan mietit kenelle maksat. Mikäli sinusta tuntuu, että ruokavaliosi ei ole hyvin rakennettu suosittelen kyllä hommaamaan. Kannattaa samalla myös miettiä onko treenit järkevästi rakennettu, yleinsähän on noita paketteja joihin sisältyy sekä treeni- & ruokavalio hieman edullisempaan hintaan.

Ehdottomasti kannattaa haastaa personal traineria kaikin tavoin, kun harkitset asiakkaaksi ryhtymistä. Todellinen ammattilainen osaa perusteella niin teorian kuin käytännön kokemuksen kautta osaamisensa. Samaa mieltä @Konaa kanssa, että suositut personal trainerit todennäköisesti osaavat asiansa.

Mutta ota huomioon sekin, että asiakaskunta muokkaa meistä trainereista tietynlaisia trainereita. Esimerkiksi hierojat erikoistuvat helposti ottamaan asiakkaikseen tietyn tapaisia asiakkaita, ja sitten kun siitä poikkeava asiakas tulee pöydälle, heidän on vaikea suhtautua uudenlaiseen tapaukseen. Esimerkiksi menestynyt urheiluhieroja pitää erikoisena hierottavana sellaista asiakasta, jolla on jumeja vaikkapa hartioiden seudulla. Kun taas hieroja, joka on tottunut työskentelemään keski-ikäisten näyttöpäätetyötä tekevien ihmisten kanssa, voi todeta urheilijan säärivaivojen kohdalla, että pitää tätä täysin terveenä.

Selvitä personal trainer -ehdokkaasi taustoja mahdollisimman laajasti. Muista että sinulla on valta valita. Personal trainerius on kuin villi länsi, koska ammattinimike on suojaamaton koulutusten suhteen.

Jep kannattaa valita tarkkaan.
Mulla on ollut kaks pt:tä, molemmat just tollasia muutaman kerran valmennuspaketteja. Toiselle mun piti pitää ruokapäiväkirjaa, ja sain sen pohjalta parannusehdotuksia, jotka oli ihan toimivia. Toinen taas teki mulle ruokaohjelman, jossa oli kalorit ja makrot imo laskettu ihan päin peetä (70-kiloiselle paljon liikkuvalle nuorelle naiselle 1600-1900kcal päivässä, enkä edes halunnut laihduttaa :eek:). Eli kannattaa kysellä tarkkaan taustoista ja valmennusmetodeista ennen sopimuksen tekemistä.

Viiden pisteen vinkki, älä maksa etukäteen koko valmennusta, esim. kk tai kaks vaan kerrallaan.. Sit jos on paska pt, ni ei menetä tonnia ja tarvitse taistella rahoja takaisin, kun niitä ei yleensä saa.

Selvitä personal trainer -ehdokkaasi taustoja mahdollisimman laajasti. Muista että sinulla on valta valita. Personal trainerius on kuin villi länsi, koska ammattinimike on suojaamaton koulutusten suhteen.

Kylläh! trairilla olisi hyvä olla edes jotain meriittejä omasta lajistaan. Tai ainakin olla nyt vähintään sporttisen/terveen näköinen. Hyvin sanottu toi villi länsi, lähes kuka vaan voi ryhtyä traineriksi ilman edes omaa kovaa treenitaustaa. Joskus 2005 kun kävin kurssin, niin noh, sait sen nimekkeen käytännössä sillä että maksoit sen koulutuksen. Toivottavasti siihen on nykyään tullut ryhtiä koulutukseen ja vaatimuksiin. Vähän kilpailutat paria potenttiaalista niin etköhän löydä sellaisen jonka kanssa kemiat pelaavat, tätä ei voi korostaa liikaa;).

Back
Ylös Bottom