Peroneus hermon vammoista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sephora
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On.

Onko kyseessä aito hermon vaurio? Vai oletus/epäily?

Minulla leikattiin tuo nilkka ja kirurgin mukaan on oireiden perusteella perenous hermosta kyse, tuntuu enempi tuossa jalkapöydällä ja pikkuvarpaiden edessä on tosi kipeä kohta ja ne varpaaat sojottaakin nyt vähän mihin sattuu ja enempi mitä enemmän on pinteessä. Jalka kun turpoilee vielä niin silloin kovempi kipu, mutta meinasi että voi mennä ohitse kun jalan liikkuvuus normaali ja ei enää turpoile. Samoin nilkan ulkosyrjä. Ihon pintahermot tuntuillut myös, mutta alkavat palautua nyt normaaliksi. ENMG ei ole vielä otettu, otetaan sitten jos oireet jatkuilee ja tulee kova jatkuva kipu. Samoin vetää säärestä varpaisiin jos laitan tuon kipeän jalan toisen päälle, että sääri siis toisen jalan päällä
Ajattelin jos jollain on vinkkejä onko jotain liikkeitä joita kannattaa välttää ja jos jollain on ollut, niin onko mennyt ohitse, kauanko kestänyt ym (jos esim. leikkauksessa tullut)? Minulla siis ei jatkuva tuo kipu vaan kovempi tulee sitten turvotessa. Kylmä on auttanut hyvin.
Minulla oli alkuun hyvä fysio, joka tiesi kanssa tästä perenoushermosta, mutta nyt vaihtui ja hänellä ei ole mitään tietoa.

Ajattelin jos jollain on vinkkejä onko jotain liikkeitä joita kannattaa välttää ja jos jollain on ollut, niin onko mennyt ohitse, kauanko kestänyt ym (jos esim. leikkauksessa tullut)? Minulla siis ei jatkuva tuo kipu vaan kovempi tulee sitten turvotessa. Kylmä on auttanut hyvin.
Minulla oli alkuun hyvä fysio, joka tiesi kanssa tästä perenoushermosta, mutta nyt vaihtui ja hänellä ei ole mitään tietoa.

Kineesioteipistä on noissa tiloissa usein hyötyä..

Minä lähtisin lihaskalvojen ja neuraalikuduksen kautta ainakin testaamaan tuollaista jalkaa. Niiden perusteella sitten hoito ja kuntoutus. Eli ilman testaamista ja näkemistä en osaa paremmin ottaa kantaa. Lähde siitä teipistä ja jos ei apua, niin sit noihin kalvoihin käsiks.

Netistä (youtube) ei välttämättä saa sinulle sopivaa teippiohjetta, suosita kääntymään jonkun sellaisen puoleen, joka osaa opettaa juuri sinulle parhaan teippauksen.

Kineesioteipistä on noissa tiloissa usein hyötyä..

Minä lähtisin lihaskalvojen ja neuraalikuduksen kautta ainakin testaamaan tuollaista jalkaa. Niiden perusteella sitten hoito ja kuntoutus. Eli ilman testaamista ja näkemistä en osaa paremmin ottaa kantaa. Lähde siitä teipistä ja jos ei apua, niin sit noihin kalvoihin käsiks.

Netistä (youtube) ei välttämättä saa sinulle sopivaa teippiohjetta, suosita kääntymään jonkun sellaisen puoleen, joka osaa opettaa juuri sinulle parhaan teippauksen.

Ok kiitos! Mitä tuo lihaskalvo ja neuraalikudos tarkoittaa, se ei siis tuohon teippamiseen liity vaan on toinen juttu?

Ok kiitos! Mitä tuo lihaskalvo ja neuraalikudos tarkoittaa, se ei siis tuohon teippamiseen liity vaan on toinen juttu?

No liittyy kyllä teippaamiseenkin, kaikki vaikuttaa kaikkeen.. Sen vuoksi sanoin, ettei kannata ihan kauheasti netistä etsiä teippausmalleja, koska kineesioteippaus pitää aina tehdä yksilöllisesti!

Mutta muuten on ihan eri juttu.. Ei pysty selittämään lyhyesti.. :)

No liittyy kyllä teippaamiseenkin, kaikki vaikuttaa kaikkeen.. Sen vuoksi sanoin, ettei kannata ihan kauheasti netistä etsiä teippausmalleja, koska kineesioteippaus pitää aina tehdä yksilöllisesti!

Mutta muuten on ihan eri juttu.. Ei pysty selittämään lyhyesti.. :)

Ok:) Juu en mä ite ala kyllä teippaamaan, luulen että siitä ei ole mitään hyötyä, parempi kun joku asiansa osaava hoitaa sen! Täytyypä kysyä! Luuletko että fysiot yleensä osaa tuon kineesioteippauksen? Menen maanantaina taas HUSin fysioon, voiskohan hän osata, täytyypä kysyä. Vai onkohan enemmän yksityisen puolen juttuja

Mikä leikkaus sull tehtiin? Murtuman/murtumien korjaus? Missä kohti viilto/viillot on? Ja kuinka kauan leikkauksesta on?

Nilkan nivelsiteiden korjaus (revenneet vuosia sitten ja käytännössä niitä ei enää ollut, joten ne korjattiin ankkureilla pohjeluuhun kiinnitettiin avoleikkauksena, tämä siis pitkä viilto nilkan ulkosyrjällä ja tähystettiin myös nilkan sisäpuoli ja etuosa. Leikkauksesta on nyt rapiat 2 kk

Back
Ylös Bottom