SUPERCARB 1kg -40%

Perheenäidin punttiproggis (meille tärkee)

Ikä
59
Vaimon puolesta/kanssa tätä kirjoittelen. Eli, kyse olis alle kolmikymppisestä kaunottaresta joka viimeiset 3 vuotta on ollut raskaana ja imettänyt. Tänä aikana myäs pyöräyttänyt kaksi täydellisyyttä hipovaa tenavaa. Toisin kuin monesti käy, lisäkiloja ei ole tullut. Pikemminkin päinvastoin (150cm/40Kg) Nyt tarttis saada lisää lihaa luitten päälle. Esteenä on aviomies joka tekee töitä liikaa ja yrittää sivussa reeenata, ja tietenkin nuo tenavat (2v ja 7kk) (seuraavaksi mies puhuu...) Itte olen hänelle ajatellut ohjelmaa jossa runkona perusliikkeet kuten kyykky (vain smitti mahdollisuus) tai sitten askelkyykky. maastaveto, penkki, kulmasoutu. Ja lisäksi hauista, ojentajaa, pohjetta, reiden koukistajaa jne.... Ongelma vain on se että, harjoittelu mahdollisuuksia on max 3 kertaa/vko, painottuen viikonloppuihin.
Toinen ongelma on joidenkin salinpitäjien hänelle iskostama ajatus, ettei pidä liikoja painoja käyttää..

Nyt nöyrästi pyydämme punttimimmejä apuun koska tunnetusti, naiset tietää AINA paremmin. Jos jollakin riittää sen verran mielenkiintoa että voisi jonkinlaisen kehyksen kyhätä, olisimme ikuisesti kiitolliset. (pakko pyytää kun muija ei mua usko)

Avaamma lähiaikoina myös tunnarin vaimolle että, pääsee leskustelemaan.....

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Pakko kehua tähän www.stumptuous.com saittia, vaikka mies oonkin (ja koska ei oo vielä punttimimmien vastauksia tullu). Siellä on pirusti asiallista juttua punttireenistä ja nimenomaan naisen naisille kirjoittamaa (kun kerta tunnetusti naiset tietää AINA paremmin;). Kandee jopa tulostaa (jos mahd.) niitä tärkeimpiä juttuja sieltä. Mistress Krista jos kuka vakuuttaa paatuneimmankin "emmä uskalla nostaa kun parin gramman painoja ettei tuu vaaaaltavia lihaksia" -tyypin käyttämään rohkeasti kunnon painoja ja isoja perusliikkeitä vapailla painoilla.

Jopa kahdella reenikerralla viikossa voi saada tuloksia ainakin aluksi. Ite reenasin melkein vuoden silleen, että:

reeni1: pena & maastanosto, niitä niin kovaa kuin jaksoi, jos oli vielä virtaa, niin päälle hauiskääntöö, johonkin väliin (yleensä alkuun tai loppuun) vatsalihasreeniä.

reeni2: leuanveto & kyykky, ja taas niitä täysillä, jos virtaa riitti jotain kumman syystä, niin päälle pystypunnerrusta tai ranskalaisia punnerruksia, ja vatsikset joko alussa tai lopussa. Jos vaimosi ei alussa jaksa leukoja vetää, niin sen voi tietty korvata taljalla.

Tuota vaihtelin vielä silleen, että vaikka noita neljää tein täysillä, niin kumminkin painotin vielä erityisesti esim. parivaljakkoa pena & kyykky TAI maastanosto & leuanveto, vaihtelin oteleveyksiä, kiloja, toistoja yms. jotta oisi saanu vaihtelua. Tein nuo kaksi reeniä viikossa ja lisäksi yhden tai kaksi aerooppista, jokainen reeni siinä tunnin paikkeilla kestoltaan. Hyvin toimi!

Taidanpa tähän laittaalyhyen kannustavan kommenttini kunnon punttitreenin puolesta. Todella tosissaan ja kovaa saa vääntää ilman minkäänlaista pelkoa liian suureksi kasvamisesta. Tuolla toisessa topicissa mimmit kauhistelevat paitojen kireitä hihoja, mutta minulla ei kyllä ole sitäkään ongelmaa huolimatta siitä, että olen ihan varmasti tosissani ja hampaat irvessä repinyt painoja viimeiset neljä vuotta. On siis paljon tietysti ruumiinrakenteesta ja genetiikasta kiinni, minkälaiseksi kroppa muotoutuu (minä olen tosi pitkäraajainen joten kädet näyttävät ruipelolta vaikka hauista olenkin kasvattanut) mutta se on varmaa, että ainoastaan hyvään suuntaan se voi kehittyä kunnon punttitreenillä! Lisäksi ulkonäkö tuskin on monilla punttimimmeillä se ykkösmotivaattori treenin suhteen vaan ainakin minulla motivaatiota pitää yllä voiman lisääntyminen, kehon hallinnan parantuminen ja tietysti se, että treenaaminen on oikeasti kivaa, terapeuttista, rentouttavaa ja oiva tapa purkaa agressioita ;)

Treenijaosta saavat tietävämmät sanoa jotain.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Tsemppiä vaan vaimollesi - salilla jossa käyn on varsin samanmoinen tapaus: mimmi on n. 152cm/42kg ja nyt kuulemma lähtenyt salille lapset tehtyään, lihasta hommaamaan. Hyvät ovat tuloksensa, taisi muistaakseni syssyllä vasta aloittaa, 3x viikko-ohjelmalla. Hänelle teki treeniohjelman salimme osaava ohjaaja, joka sisällytti mukaan juuri noita perusliikkeitä: kyykky, penkki, maastaveto, kulmasoutu - jokaista 2 sarjaa pääliikkeinä, sitten 2-3 sivuliikettä hieman mieltymysten ja laitesopivuuden mukaan vaihdellen (minäkään en ~160cm "pituudellani" yllä joka laitteessa tekemään, kun raajat ovat lyhyet, saati sitten tämä perheenäiti lähes 10cm minua lyhyempänä). Näinkin lyhyessä ajassa olen selvästi havainnut hänen kropassaan muutoksia (hauiksiin&hartioihin muotoa, reisiin lihasta, entuudestaan tiukka vyötärö on saanut erottuvuutta...) eli hyvin on hänellä toiminut!

Luulisin että sinunkin vaimollesi sopisi tuollainen 2-3 krt/vko perusliikkeet pääliikkeinä-ohjelma, johon sitten lisäksi joitain ojentaja/hauis/pohjeliikkeitä "apuliikkeiksi" 2-3 sarjaa. lihasmassaa saa nainenkin samoin konstein kuin mies: kunnon painoilla ja lyhyemmillä sarjoilla - ei niillä vaaleanpunaisilla 0.5kg:n käsipainoilla 50 toiston sarjoja "sinnepäin" huitomalla :D

Tämä on taas niitä "muistan lukeneeni jostain"-juttuja, mutta itselläni ainakin on toiminut kohtuullisen hyvin sellainen, että jos jaksan tehdä 12 toistoa "helposti" (mikä sitten on helposti onkin yksilöllistä... silleen ei veren maku suussa ainakaan ;) ) lisään painoja.
Joskus sitä vaan huomaa arastelevansa sitä painojen lisäämistä. Nyt kun olen pitänyt treenipäiväkirjaa, sinne voi kätevästi lisätä kommenttia siitä, miltä sarja tuntui. Nytkin katsoin viime viikon listasta, että olin merkannut viimeisen sarjan kohdalle kysymysmerkillä kevyt, ja ei kun lisää painoja. Ja 10 toistoa meni raskaammillakin painoilla niin että humahti.

Sellainen juttu joka itselläni on myöskin toiminut on, että pidän lämppärisarjassa painot pieninä, eli ei kannata hinkata niitä voimia kolmeen lämppärisarjaan vaan keskittyä tosissaan niihin kahteen kovaan sarjaan. Tässäkin auttaa se treenipäiväkirja, varsinkin alussa kun ei muista, mistä painoista viimeksi aloittikaan ja mitkä olivat ne kovat painot.

Syöminen on kyllä yhtä tärkeää kuin treenaus, varsinkin massan kasvattamisessa. TArpeeksi suht. vähärasvaista, proteiinipitoista ravintoa vaan ettei mene treenit hukkaan.

Tsemppiä "rojektiin"!

ps. Mun oma 3.5-vuotias on joskus salilla mukanamme. Katselee mielenkiinnolla kun me treenaamme ja nostelee itsekin parin kilon punttia. Vatsapenkki on myös hyvä liukumäki...

Originally posted by Nate

ps. Mun oma 3.5-vuotias on joskus salilla mukanamme. Katselee mielenkiinnolla kun me treenaamme ja nostelee itsekin parin kilon punttia. Vatsapenkki on myös hyvä liukumäki...

eikös noilla hieman isoimmilla saleilla ole nykyään lastenhoitopaikat?
no, toi minun naikkonen käy alexiumissa(frisk? exel? mikäs se taas nykyään on) ja sinne voi jättää hoitoon jo parinkuukauden ikäisiä...

Onhan niissä lastenhoitopaikat, mutta yleensä ne sellaisia juppipaikkoja joissa on pirusti koneita, aerobick, spinning yms.. systeemejä mutta niin vähän vapaita painoja, ettei esim. kunnon jalkatreenin tekeminen onnistu.

Esimerkiksi Jyväskylän Elixian johtaja sanoi suoraan paikallislehden haastattelussa että "eräs ryhmä jota emme tänne kaipaa ovat kehonrakentajat..."

Tuo onkin hyvä syy kartaa koko ketjua vaikka en ihan kehonrakentaja olekaan...

Pari kertaa on salilla tullut vaaran paikka, kun jonkun pieni taapero on tullut seurustelemaan kun olen ollut tekemässä kyykkyä. Siksipä en pidä omia lapsiani salilla mukana ellei ole leikkipistettä. Helsingin kisahallissa muuten on eikä taatusti ole juppipaikka.

Leikkipaikoista

Joo enemmän kyllä kaivattaisiin ihan tavallisiin, ei-ketju-paikkoihin leikkipaikkoja. Täällä Jyväskylässä ei ole kuin siellä Elixiassa ja sinne en minäkään tunne kiinnostusta mennä. Vaikka olisikin lähellä kotia...

Ihan pientä taaperoa en minäkään salille ottaisi. Turvakaukalossa köllivän vauvan voisin ottaa, mutta siitä seuraava onkin sitten tuollainen väh. yli 3-vuotias, joka ymmärtää kun sanotaan ettei saa tulla liian lähelle ettei tule vahinkoa. Eilen sattui mukavasti salilla kun ei ollut muita kuin meidän perhe. Taisi kaunis ilma karkoittaa muut punttaajat...

Helevetin paljo kiitoksia kaikista neuvoista ja vinkeistä!! Tänään alotetaan seuraavasti. Kyykky 2x10-8, pohkeet 2x10-8, Reiden takaosat 2x10-8, Kulmasoutu 2x8-10, voimapyöräilyn opettelua.

Reeni numero dois: (toisena päivänä): Ylätalja 2x10-8, Penkki 2x10-8, Hauis 2x10-8, Istualta punnerrus (olkapäät) 2x10-8, ojentajat taljalla jos huvittaa ja vatsoja....

Seuraavassa ykkösreenissä maastaveto kyykyn tilalla, muuten sama. Myös ylätalja ja alatalja vaihtelevat.... (terminoloogia hakusassa)

Geneettisesti muija on oivaa riistaa kyseiselle toiminnalle (ex telinevoimistelija) Lihasten erottuvuus on tuollaisena ruipelonakin aika helevetin hyvä. Ainoa mitä toivottaisiin lisää olis kuukuisa "tappamisen meininki"

Jos jollekin tuli vaikutelma että aloittamamme ohjelma on syvältä sieltä ja poikittain. Korjausehdotuksia otamma vastaan nöyrästi....

Oikein hyvältä treeniohjelmasuunnitelmalta kuullostaa! Kertokaahan sitten miten on toiminut....Ei muuta kuin ärri päälle!:D

On siellä vinlantiassa aktiivissa jengiä. Täällä on kello kohta kolome eli siellä siis 9 ja vastauksia tulee. Huomenna olen vaimolle erittäin huono koutsi koska, täällä on to ja pe vapaapäiviä joten nyt Smirnoffia kuluu..... Hyi Hyi mua!!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom