penkkipaita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mursu^
  • Aloitettu Aloitettu
Mahtokoha ny men oikeelle alueelle mut kuitenkin:

Kaveri aikoo hommata penkkipaidan joskus tossa lähiaikoina ja kyselen sen puolesta onko kellää kokemuksia semmosesta paidasta kun Crains mega power?
Paidan sais aika halvalla ja se on ipf hyväksytty. Mutta kertokaa jos on kokemuksia tosta paidasta. :thumbs:

Crainin paidat on hyviä ns.harjoitus paitoja mutta kisoihin kannattaa ostaa joku muu kuten Titanin. Tai jos ei Titanilta löydä mieleistään, niin sitten vaikka Metalin mutta mun mielestä Titanilla on parhaimmat IPF- hyväksytyt paidat :D

kysyn ny vielä että oisko mun ikäsellä harrastajalla mitään iloa penkkipaidasta reeneissä ku joulu lähestyy.... :D

tällä hetkellä penkki 90kg mut eiköhä kohta mee 100
(teen myös muuta salilla kuin penkkiä ja hauista. Ennen kuin kukaa ehtii huomauttaa :lol2: )

Mursu^ sanoi:
kysyn ny vielä että oisko mun ikäsellä harrastajalla mitään iloa penkkipaidasta reeneissä ku joulu lähestyy.... :D

Eihän siitä treeneissä sinänsä mitään iloa ole, ei se voimia kasvata. Jos aikoo kisata tai haluaa muutenvaan nostaa paidalla, niin mikä jottei tuon ikäisenä voisi paitaa hommata. Siinä pitää sitte olla osaava henkilö avittamassa sen paidan kanssa sählätessä.

Force sanoi:
Eihän siitä treeneissä sinänsä mitään iloa ole, ei se voimia kasvata. Jos aikoo kisata tai haluaa muutenvaan nostaa paidalla, niin mikä jottei tuon ikäisenä voisi paitaa hommata. Siinä pitää sitte olla osaava henkilö avittamassa sen paidan kanssa sählätessä.

Joo, itellekki ku paita väännetää päälle ni tuubi vaseliinia on aika vakiovaruste. Jos ei löydy ketään joka olisi ennen paitoja päälle vedelly niin ei kannata paitaa välttämättä hankkia.

edit. siis tarkotit kai mikä se o vai ku tuolla kyselit mut en huomannu :)
auttaa penkissä, "keventää" painoa, helpottaa nostoa ym...

jos nyt olen koko asian ytimeen päässyt :rolleyes:

Bombac sanoi:
mutta mitä penkki paidalla tekee?

Penkkipaidalla saa yleensäkkin nousemaan enemmän penkistä, mitä ilman.

Eli kisoissa pärjäät paidan kanssa paremmin, koska rautaa nousee enemmän.

Esim.Mies nostaa ilman paitaa 200 kg.Penkkipaidan kanssa hän jaksaa nostaa 230 kg.Tämä on hyvin yksilöllistä kuinka paljon nousee enemmän paidan kannsa, mutta tuommonen paraneminen on hyvin mahdollista.

Tulipahan väännettyä rautalangasta :D

Mursu^ sanoi:
mitäs mahtais olla hintaa..
toi koko ei sano mulle yhtää mitään mutta koitan ottaa selvää :jahas:

Myynti osastolla on ilmotus tästä. sanotaan vaikka 20e ja jos on jonkun mielestä tämä on vielä kallis niin voi tulla ottaa multa suikkiin. :haart:

hernekeppi sanoi:
Esim.Mies nostaa ilman paitaa 200 kg.Penkkipaidan kanssa hän jaksaa nostaa 230 kg.Tämä on hyvin yksilöllistä kuinka paljon nousee enemmän paidan kannsa, mutta tuommonen paraneminen on hyvin mahdollista.

Penkkipaidasta ei välttämättä ole mitään hyötyä jos ei sitä opettele käyttämään oikein ja se voi kestää hyvin kauan. Jos sitä osaa käyttää oikein niin se voi nostaa maksimia 20 aina 80 kiloon saakka riippuen paidasta.

jouko sanoi:
Penkkipaidasta ei välttämättä ole mitään hyötyä jos ei sitä opettele käyttämään oikein ja se voi kestää hyvin kauan. Jos sitä osaa käyttää oikein niin se voi nostaa maksimia 20 aina 80 kiloon saakka riippuen paidasta.

buaah....

eli tuon kaavan mukaan 90 kg raakapenkkaava saa paidalla 110-170 kg :rock:

mitähän mä tätäkin nyt kommentoin... varmaan siksi kun ei ole muuta tekemistä.

pikkupasi sanoi:
buaah....

eli tuon kaavan mukaan 90 kg raakapenkkaava saa paidalla 110-170 kg :rock:

aivan jos on oikean lainen paita ja osaa käyttää sitä paitaa oikein. Omassa tuttava piirissäni on eräs kaveri joka ottaa 130 ilman paitaa ja paidan kanssa 200.
mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että olen vahvempi kuin hän koska otan yli 200 ilman paitaa ja hän ottaa sen 200 paidan kanssa. Juuri siksi en itse ole koskaan käyttänyt paitaa, koska omasta mielestäni siitä ei ole mitään iloa ellei kisaile.

jouko sanoi:
aivan jos on oikean lainen paita ja osaa käyttää sitä paitaa oikein. Omassa tuttava piirissäni on eräs kaveri joka ottaa 130 ilman paitaa ja paidan kanssa 200.
mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että olen vahvempi kuin hän koska otan yli 200 ilman paitaa ja hän ottaa sen 200 paidan kanssa. Juuri siksi en itse ole koskaan käyttänyt paitaa, koska omasta mielestäni siitä ei ole mitään iloa ellei kisaile.

mitenkäs tämä kyseinen kaveri sit reenaa sitä paita nostoa varten? Aika kova hyöty nuin pienissä kiloissa...

Hissi sanoi:
mitenkäs tämä kyseinen kaveri sit reenaa sitä paita nostoa varten? Aika kova hyöty nuin pienissä kiloissa...
Hän nostaa muistaakseni lähes kaikissa maximitreeneissä paidan kanssa ja hän on kyllä kantapään kautta löytänyt oikeanlaisen paidan itselleen. hänellä on kyllä ollut paitoja joista ei ole ollut hyötyä kuin se 10-20kg.

jouko sanoi:

tuota on kyllä hyvin vaikea uskoa..aika kovanluokan apu paidasta :kippis1:

manowar sanoi:
tuota on kyllä hyvin vaikea uskoa..aika kovanluokan apu paidasta :kippis1:
täytyy kylä ottaa huomioon ettei tuo 200 ole mikään kilpailunosto, enkä kyllä tajua minkä takia hän sitä paitaa reeneissä käyttää, koska ei se paita tee miehestä vahvempaa.

Back
Ylös Bottom