Penkkaaminen sattuu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli ongelmana on se että jo pidemmän aikaa penkkaaminen on tuntunut todella v-mäiseltä, syynä tähän on se että ala-asennossa kun tanko on rinnassa kiinni, tuntuu todella rajua kiristystä ja pientä kipua ojentajan alueella juuri kainalon alla, tämä on estänyt aika lahjakkaasti penkkaamisen viimeisen reilun kuukauden aikana, aina välistä olen kokeillut lämmitellä ja todennut 60 kg kohdalla että parempi antaa olla ettei paikat mene oikeasti rikki. Edellämainittu koskee myös kapeata penkkiä. Sama vaiva on ollut ongelmana myös ennen, yleensä mennyt levolla pois mutta ongelmat tulevat takaisin viimeistään 1,5 kk kovan reenin jälkeen.

Normaalisti treenaan 4 jakoisella ja viikon aikana tulee (lämmittelyiden lisäksi) 2 kovaa penkkipunnerrussarjaa (2 x 3-6) pääliikkeenä rintapäivänä lisäksi otan nopeuspenkkiä 100 kg:lla muutaman sarjan lisäksi (tämä esimerkki penkkipäivästä). Olkapää/ojentajapäivänä teen samalla periaatteella lämmittelyt + 2 kovaa kapea penkkisarjaa (2 x 4-8), pystypunnerrusta vapaalla tangolla teen myös useimmiten samana päivänä ja siinä tulee myös tuo lämmittely + 2 kovaa sarjaa (2 x 4-5). Pyrin pitämään ainakin kaksi päivää välissä ennenkuin teen rinnan olkapää/ojentaja päivän jälkeen. Progressiota olen myös koittanut tehdä, eli aina ei lyödä maksimirautoja tankoon, kevyen viikon yritän pitää reilun kuukauden välein.

Punnerrusliikesarjojen määrä ei vissiin pitäisi olla kohtuuton, tuntuu että täällä monet paiskoo moninkertaisia sarjamääriä, onko vaan niin että nämä punnerrukset ei sovi mun fysiikalle ja välityksille? Lihashuoltoa koitan harjoittaa, välistä laiskistuneena unohtuu venyttelyt yms. Nyt olen ajatellut hieroa ainakin muutaman kerran vko:ssa tennispallon ja oman painon avulla tuota ongelma-aluetta (eli pallo lattian ja ojentajan väliin).

Olipas sekavasti selitetty, kaikki vinkit siis tervetulleita..

Sama vika rahikaisella...

Vuosi sitten napsahti olkapää penkkitreenissä, ja vauhtia haettiin magneettikuvasta saakka. Mitään suurempaa vikaa ei loppujen lopuksi löytynyt vaikka kipu oli aluksi infernaalinen. Olkapää parani pikkuhiljaa tulehduskipulääkkeillä ja treenitauolla. Penkki oli kokonaan pannassa kuukauden ja siitä sitten varovaisesti sarjapainoja nostamalla lähdettiin uuteen nousuun. Hyvin menikin kunnes alkoi tulla täsmälleen samalaista vaivaa, mutta penkin lisäksi sama kiristys ja kipu tuntuu kainolon/ojentajan aluella esim. leuanvetotangossa roikkuessa.

Nyt ihan viimeisen parin viikon aikana on kyllä alkanut tuntua paremmalta, kun on kiinnittänyt huomiota olkapään ja ojentajan lisäksi myös latsien kunnolliseen venyttelyyn. Joku viisaampi voisi muuten sanoa onko ylipäätään mahdollista että ongelma johtuisi latsien kireydestä, vai ollaanko tässä nyt ihan hakoteillä. Jatketaan nyt toistaiseksi tehostettua venyttelyä, josko se nyt vaikka auttaisi.

Mutta tosiaan, jos jollakin on ollut samanlaista vaivaa, ja päässyt siitä jollain konstilla eroon, niin kaikki vinkit tervetulleita myös tänne...

Suositut

Back
Ylös Bottom