Vähän taustaa: viime talvena murtui pohjeluu, joka kuitenkin luutui todella nätisti. Sain kuitenkin sairaalasta näin jälkeenpäin ajatellen ihan p*skat jälkihoito-ohjeet ja nilkka jäi todella jäykäksi kipsihoidon tuloksena. Itse en tätä kuitenkaan huomannut, vaan palasin innolla treenaamaan juoksua ja paha penikkatautihan siitä sitten pamahti melko pian:(. Kesä meni juoksun osalta lepäillessä (kävelykin/duunissa seisoskelu sattui) ja syksyllä menin lääkäriin ja fysioterapiaan. Nyt on syksy venytelty koko jalkoja (olivat kaikinpuolin ihan jumissa, reisistä alkaen) ja palauteltu nilkan liikkuvuutta, korjattu askellusta ja kaikkea mahdollista ja se tuntui tosiaan auttaneen. Kuukausi sitten aloitin juoksemisen 20 minuutista ja viikko sitten lisäsin 30 minuuttiin. Ja nyt se piru oireilee taas! *?#%/(#":curs:. Viime käynnillä ft sitten suositteli pohjallisten hankkimista, koska kaikki muu on tehty. Pohjallisten olisi tarkoitus korjata jalkojen virheasentoa (lättäjalat, liike kiertää ulkosyrjän kautta murtuneessa jalassa).
Vaihtoehdot ovat:
-suht halvat (~50€) urheiluvälineliikkeestä, mutta kuulemma massatuotantoa ja epävarmaa auttavatko
-"hieman" tyyriimmät (170-180€) ortopediset tukipohjalliset
Sen verran tärkeät noi koivet mulle on, että olen valmis panostamaan ton jälkimmäisen hinnan verran. Nyt olisi vaan mielenkiintoista kuulla, onko muilla pohjalliset auttaneet ja kuinka paljon penikkatautiin? Ja jos jollain on kokemuksia kummastakin pohjallisesta, niin antaa tulla vaan!
Alkaa tässä pikkuhiljaa pelko hiipiä persiiseen, kun kuukauden päästä inttiin lähtö ja jalat valmiiksi paskana... Kyllähän sen kivun vielä kestää (Burana 600), mutta jos jotain murtumia alkaa tulla niin se onkin sitten toinen juttu.
Vaihtoehdot ovat:
-suht halvat (~50€) urheiluvälineliikkeestä, mutta kuulemma massatuotantoa ja epävarmaa auttavatko
-"hieman" tyyriimmät (170-180€) ortopediset tukipohjalliset
Sen verran tärkeät noi koivet mulle on, että olen valmis panostamaan ton jälkimmäisen hinnan verran. Nyt olisi vaan mielenkiintoista kuulla, onko muilla pohjalliset auttaneet ja kuinka paljon penikkatautiin? Ja jos jollain on kokemuksia kummastakin pohjallisesta, niin antaa tulla vaan!
Alkaa tässä pikkuhiljaa pelko hiipiä persiiseen, kun kuukauden päästä inttiin lähtö ja jalat valmiiksi paskana... Kyllähän sen kivun vielä kestää (Burana 600), mutta jos jotain murtumia alkaa tulla niin se onkin sitten toinen juttu.