Pelkona rintojen "menetys"

Ajattelin tulla kysymään neuvoa täältä.. Olen vasta aloittanut treenaamisen, tarkoituksena olisi saada kroppaa timmiin kuntoon, en niinkään tavoittele kauhean isoa lihasmassaa. Olen laihduttanut, ja nykyiset mittani ovat 170 cm ja 58 kg, joihin olen ihan tyytyväinen. Harrastan kahvakuulaa ja salilla käyntiä.
Olen aina ollut todella pienirintainen, ja laihtumisen myötä ne ovat pienentyneet jonkin verran lisää. Pelkään kuitenkin, että menetän (muutenkin vähissä) olevaa rasvakudosta rintojen kohdalta. Voiko se "kiinteytyä" salilla käydessä? Tai millaisia liikkeitä kannattaa tehdä tai välttää? Nämä ovat varmaan tyhmiä kysymyksiä, mutta näin aloittelijana olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa..

Lainaan Jutta Gustafsbergin sanoja jotka meni jotenkin näin "rinnat on ainoa kehon osa joita ei salilla voi pienentää tai suurentaa".
Rinnat on rasvaa ja jos rasvaprosentti on pieni, on rinnatkin väkisin pienet. Jonkuilla vähemmän jonkuilla enemmän tietenkin. Jotkut vaan on isorintaisia.
Oma vinkkini tähän olisi, että ei kannata sitten turhaan mitään kummempia miinuskalori diettejä tms laihdutuksia. Pitää kalorit fiksusti itselleen sopivissa määrissä ja harrastaa keskivartalo treeniä ja sen kiinteyttämistä niin silloin rintamuskin näyttää hyvältä. Mutta eipä erilaiset rintalihas liikkeet koskaan huonoja ole.

Kiitos vastauksestasi! Tarkoituksenani ei olekaan laihduttaa enempää, ainoastaan kiinteyttää reisiä, peppua, vyötäröä ja käsivarsia. Sitä olen pelännyt, että voiko rintalihaksia treenaamalla saada rintoja vieläkin pienemmäksi. Mutta vastauksesi huojensi :).

Ymmärrän yskäsi!

Minulla puolestaan on isot rinnat luonnostaan, mutta odotan kauhulla minkälaiset pussukat niistä jää kisadieetin jälkeen jäljelle. Tällä hetkellä ei olisi mitään tarvetta silareille, mutta katsotaan muutanko mieltäni kisojen jälkeen kun nään lopputuloksen. Kyllähän se vaan on niin, että laihduttaessa tissit pienenee, suhteessa tietenkin vähemmän jos niissä alun alkajen ei ole paljon edes mistä ottaa.

Tällä hetkellä ei olisi mitään tarvetta silareille, mutta katsotaan muutanko mieltäni kisojen jälkeen kun nään lopputuloksen. Kyllähän se vaan on niin, että laihduttaessa tissit pienenee, suhteessa tietenkin vähemmän jos niissä alun alkajen ei ole paljon edes mistä ottaa.

Senkö takia niillä ammattilaisilla on aina mielettömät silarit. Tai no kyllä minä sen olen ymmärtänyt että ei sellaisilla enää paljon tissejä ole, mutta miksi ne kaikki hankkivat semmoset luonnottoman isot tankit jotka eivät ole yhtään aidon näköiset. :wtf:

Ymmärrän yskäsi!

Minulla puolestaan on isot rinnat luonnostaan, mutta odotan kauhulla minkälaiset pussukat niistä jää kisadieetin jälkeen jäljelle. Tällä hetkellä ei olisi mitään tarvetta silareille, mutta katsotaan muutanko mieltäni kisojen jälkeen kun nään lopputuloksen. Kyllähän se vaan on niin, että laihduttaessa tissit pienenee, suhteessa tietenkin vähemmän jos niissä alun alkajen ei ole paljon edes mistä ottaa.

Tietysti rinnat pienenevät laihdutettaessa ja etenkin kisadieetin aikana, koska rasva% vedetään tosi alas. Nyt kuitenkin kannattaa muistaa, että kisakunto on vain hetkellinen olotila. Rintoihin tulee taas fylliä ihan varmasti sitä mukaan kun rasvaa kertyy takaisin kehoon kisadieetin jälkeen.

Entäs oletteko huomanneet bodyjojoilun (bulkki-kiristys-bulkki...) vaikuttaneet rintojen ryhtiin? Järki sanoisi, että jos pitää painonvaihtelun maltillisena (ehkä 3-5 kilon sisällä) niin ihon venymistä ja veltostumista ei ainakaan nuorella iällä kauheasti tapahtuisi. Jos tätä kuitenkin harrastaa pidempään ja jatkuvasti rasvat sahaa ylösalas, niin... niin toistan ensimmäisen kysymyksen :D Nimim. kehollinen itsetuntoni nojaa liikaa maitorauhasiin

Kyllä jojoilu rasittaa aika monien rintoja ja pahemman kerran, etenkin jos on kisadieetistä kyse. Rasva ei enää välttämättä palaudu rintoihin samanlailla kuin ennen ja jäljelle voi jäädä löysää ja ryppyistä ihoa. Aika monilla nuorilla treenavilla naisilla on rinnat kuin "koirankorvat", tai löysähköt ruttuiset pussit. Rintaan palautuva ja poistuva rasva lienee kenties hieman erilaista ja rintojen iho menettää helposti elastisuutensa, myös nuorilla jos on kyse alhaisiin rasvoihin vetämisestä.

En silti tuon takia muuttaisi mitään. Jos jotain käy ja harmittaa niin kirurgin veitsi kyllä korjaa asian. Turha murehtia etukäteen :)

Mulla on ollu meleko melonit (D-kuppi) sillon ku imetin. Nyt kun viimeisestä imetyksestä on 2v ja olen reenannut, on A-pussukat jälellä. Täytettä ei juurikaan mutta kuoret on ehkä C. Olen sinut asian kans, koska tissit on luotu vauvan ruokkimiseen. Jos on muuten tyytväinen kroppaansa niin ihan sama nuille tisseille. :)) Paino putosi ulla kyllä muutenki, että siksiki tissit lähti.

Mulla on kyllä tosi tehokkaasti tyhjentyny tissit laihtumisen ja puntin myötä.. Kyllä se kyrsii että parikymppisellä roikkuu ryppyset ketunnokat tossa :curs: vaikka mies väittää että hyvät on niin itteä kyllä ahistaa, mut minkäs teet. onhan se tietysti parempi näin päin kuin olla isotissinen sotanorsu mikä aiemmin olin :rolleyes: mulla ei ylipainoa edes mitenkään massiivisesti ollut, lähtömitat oli 160cm/69kg, nyt on paino 54-55 hujakoilla ja painonpudotus on ollut erittäin hidasta, melkein 2v mennyt aikaa.. vielä haluisin rasvoja tiputella pikkasen että pääsis lihat paremmin oikeuksiinsa :)
ei siis se pieni koko haittaa, haluaisin vaan että ne ois terhakammat!
menkat on kivaa aikaa ku tissit turpoo :D ja onneks on nykyään kaikenmaailman rintsikoita ;)

Mulla on aina ollut rinnoissa aika vähän rasvaa verrattuna muuhun kroppaan. Vaikka muuten olin joskus about 70 kg, niin oli vaan barely B-kuppi. Nyt oon 61 kg ja onhan ne kovan treenamisen myötä pienentyneet, mutta silti omasta mielestäni rinnoista on tullut kauniimman muotoiset, kuppikoko on A-AA:n luokkaa.
Victoria's Secretilla on aivan mahtavia ne Angel's Dream...vai oliks ne Dream Angels push-uppeja. Ne todellakin saa rinnat näyttämään melkein kaks kuppikokoo isommilta ja on tosi ihanan tuntuset päällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom