Pattitilanne..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloitin uuden ketjun kun en näihin vammoihinkaan täältä löytänyt oikein "virallista diagnoosia" tai ketjua..

Eli olen nyt todella huolestunut vammasta, joka on molemmissa kämmenissäni peukalon ja etusormen välisellä alueella. Kipu on ollut sellaista kihelmöivää ja todella hermoja raastavaa. Ja tuntunut että ne kohdat on ollut jotenkin "ärsyyntyneenä". Kämmenet tuntui jotenkin niin kramppaavilta myös, että ei voinut tankoakaan pidellä käsissä. Pidin viikon tauon treenaamisesta ja pidin kädet täydessä levossa (+kylmähoitoa ja voltarenia joka päivä), mutta huomasin että nyt nämä kohdat kämmenissäni ovat alkaneet vielä napsahtelemaan aina eri liikkeitä / nostoja / vääntöjä tehdessä. Samanlainen napsahtelu mitä ihmisillä tuntuu olevan kyynerpäissä useasti (?). Kyllä sitä pystyisi jumppaamaan hammasta purren, mutta en nyt suoraan sanottuna uskalla että ei lopu leikki kokonaan..

Siis onko tässä kyse todennäköisesti jännetuppitulehduksesta? Tiedän että on huono antaa diagnoosia toisten tekstejä lukemalla, mutta jos jollain on kokemuksia tai tietoa niin toivottavasti tunnistatte ja vastaatte.

Pitäisikö tässä nyt pitää joku vuoden tauko? Mitä tapahtuu? Revin kohta viimeisetkin hiukset päästä..

Onko ongelmakohtaan noussut sellaista "putkiloa" ylemmäksi muista kohdista? Saatko kädet nyrkkiin kunnolla ja sattuuko puristaminen? Jos kyllä, niin jännetuppitulehdukselta vaikuttaa. Kannattanee lekurissa käydä, niin saat tulehduskipulääkkeitä (jotka eivät välttämättä paranna edes).

Onko ongelmakohtaan noussut sellaista "putkiloa" ylemmäksi muista kohdista? Saatko kädet nyrkkiin kunnolla ja sattuuko puristaminen? Jos kyllä, niin jännetuppitulehdukselta vaikuttaa. Kannattanee lekurissa käydä, niin saat tulehduskipulääkkeitä (jotka eivät välttämättä paranna edes).

Ei ole mitään putkiloa noussut, eikä tuo nyrkkiin puristaminenkaan satu. Sellaista ärsytystä on havaittavissa. Kummastuttaa niin paljon että mikä tuo prkleen napsahtaminen on aina noissa peukalo / kämmen alueella.. Tuntuu aivan hirveältä.. Ei ole mitään vihvolaa kipua, kaukana sellaisesta. Jotain aivan toisesta ääripäästä..
Tuo napsahtelu tuntuu ja kuuluu melkein kaikissa mahdollisissa liikkeissä.. Rasittavaa kun ei voi tehdä edes soutuliikkeitä kun se ikävän tuntuinen rusto-napsahdus käy molemmissa kämmenissä jatkuvalla syötöllä.. Ja tosiaan nuo peukalon alhaalla olevat lihakset (?) on jotenkin aran tuntuiset.

Kysyin jo yhdeltä lääkäriltä asiasta ja häntä ei näyttänyt kiinnostavan tippaakaan eikä sanonutkaan käytännössä mitään vaan määräsi pillereitä ja lepoa "niin kyllä se siitä".

Villi veikkaus peukalon napsusormi. Muuta ei juuri pysty annettujen tietojen perusteella sanomaan.

Villi veikkaus peukalon napsusormi. Muuta ei juuri pysty annettujen tietojen perusteella sanomaan.

Eikä.. Tuohon napsusormeen kun perehdyin niin nuo kuvailut on käytännössä tismalleen samanlaisia mitä minulla on.. En voi uskoa todeksi..

Onko jollain kokemuksia tästä? Ja loppuiko nyt treenaaminen kokonaan? Luin että tuo peukalon napsusormi voi erityisesti johtaa jänteen katkeamiseen jos sitä ei huomioida.. Jotkut leikkaukset kuullostaa järkyttäviltä noissa alueissa kun on kumminkin aika oleellisella paikalla..

Kiitos villistä veikkauksesta.. Olet ilmeisesti parempi lääkäri kuin aikaisempi kun hän ei maininnut sanaakaan napsusormesta. Tai sitten en kuvaillut hänelle tarpeeksi..

Mulla leikattiin napsusormi alkuvuodesta. 2kk olin kokonaan salilta pois, sen aikaa kesti että sormi alkoi toimia kunnolla.
Tankoa en voinut vielä puristaa joten otin hissukseen vielä 1kk ajan vetoremmeillä.
Sittemmin sai jättää remmit pois ja jatkaa taas normaalisti.

Mulla leikattiin napsusormi alkuvuodesta. 2kk olin kokonaan salilta pois, sen aikaa kesti että sormi alkoi toimia kunnolla.
Tankoa en voinut vielä puristaa joten otin hissukseen vielä 1kk ajan vetoremmeillä.
Sittemmin sai jättää remmit pois ja jatkaa taas normaalisti.

Helpottava kuulla joltain toiselta kokemuksia.. Koititko tuota leikkausta ennen mitään muita hoitomuotoja? Tai meinaan että pitäisikö minun mennä seuraavaksi vaan "suosiolla" leikkaukseen.

Molemmissa käsissä on tosiaan tuo riesa.

Mulla tuntui ihan selvästi se ongelma ihon alla, sellainen rustottuma mikä oli kasvanut jänteeseen.
Osaava lääkäri sen etsi ja esitteli mulle jonka jälkeen vasta itse älysin mistä on kyse.
Ei siinä mikään akupunktio olisi auttanut, jänteessä on epämuodostuma ja that´s it.
Toisille kasvaa elämänsä aikana jokaiseen sormeen, toisille ei koskaan mihinkään.
Sairaalassa sitten avattiin kämmen ja leikattiin siitä ruston kohdalta kiinnikkeitä poikki jotta jänne sai enemmän liikkumatilaa.
Tunnen sen rustottuman vieläkin kämmentä painaessa ja sormea liikuttaessa mutta ei se mitään haittaa, normielämässä sitä ei huomaa.
Itsellä oli niin paha lukko että laitoin käden nyrkkiin ja avasin niin sormi jäi niin tiukkaan kiinni että kahvikuppi, veitset, haarukat, ym. jäivät nyrkin sisään.
Omassa tapauksessa ei olisi mitään iloa ollut mitään kynttilähoidoista tai muista shamaaneista, ihan sama miten paljon sitä hinkkaa mutta 6mm pallo ei mahdu ilman avartamista 3mm reikään.

Back
Ylös Bottom