Pastasta kysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bronzzi
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä on matalakalorisin pasta/makaroni/spaghetti mitä olette löytäneet ja jos vielä kerrotte mistä olette löytäneet olisin kiitollinen! :) Tykkään kovasti pastasta ja tällä hetkellä syön pastaa jossa on 330 kcal / 100g. Jos tiedätte/löydätte jostain matala kalorisemman kertokaa ihmeessä! Kiitos!

Kalorilaskuri näyttäisi, että jossain makaronissa pitäisi olla 95kcal / 100g. Pariin kertaan olen käynyt citymarketin ja prisman makaroni- / pastahyllyt läpi, mutta valitettavasti mitään alle tuon 300kcal niistä ei ole löytynyt. Itse tykkään myös pastasta ja nyt dietillä tein suosiolla silleen, että syön lounaalla wokkia tai salaattia niin päivällisellä saa sitten syödä makaronai tai riisiä.

Kalorilaskuri näyttäisi, että jossain makaronissa pitäisi olla 95kcal / 100g.

Niin, keitetyssä makaronissa onkin 95-100kcal / 100g, kun taas keittämättömässä luonnollisesti toi yli 300kcal.
Noin 25-30g keittämätöntä makaronia muuttuu keittämisen jälkeen sadaksi grammaksi makaronia, koska se makaroni imee vettä itseensä.

Onko sellaista edes olemassa??

Jos haluaa pysyä tiukassa kunnossa, niin tulee hieman vaihtaa ajattelumaailmaa siihen suuntaan että kaikki vain ei ole sallittua..
Silloin kun itse joskus pastaa syön, niin riittää kyllä tuo noin kahvikupillinen kuivana = 100 g vaikka kahdelllekin aterialle..

Back
Ylös Bottom