• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM Hotmail blockannut koko palveluntarjoajan verkon. Jos et saa vahvistusmailia, mailaa mike at pakkotosto.com nimimerkkisi

Parisuhteesta eroaminen

Menee nyt taas aiheen vierestä, mutta onko teidän teini-iässänne vanhemmat sitten neuvoneet johonkin suuntaan teitä näissä asioissa? En ite muista äidiltä saaneeni kuin yhden neuvon: ”Pistä sitten vaikka kolme kondomia päällekäin! Niitä lapsia tulee niin herkästi!” Isältä en muista saaneeni mitään neuvoja tai ohjausta, mutta setäni sanoi: ”Jos joskus löydät jonkun tarpeeksi sinisilmäisen reppanan, niin kyll sää voisit sen tänne näytille tuoda”. Muutoin en kyllä muista nuorena saaneeni mitään ohjausta ihmissuhteissani.
YO-lakkiaispäivänä kaverin isä pyysi pojat koolle, ja antoi meille elämänohjeen:

"Kun janottaa, juokaa. Kun kusettaa, kuskaa. Ja kun panettaa, pankaa."

Aika lailla tähän jäi asia, muuten ollaan ns. oman onnen ja oppimisen varassa toimittu.

Ferya

VIP
Kositko sä nyt jo seuraavaa? Miten jotkut etenee näin nopeaan en ymmärrä.
Joo, itsellä ikää jo reilusti yli 30v enkä oo tohon vaiheeseen ehtiny kertaakaan ja toiset taas saattaneet mun iässä aviotua jo monesti :LOL: toisille se vissiin on vähän kevyempi juttu, kun ainahan voi vaikka erota.. :X3:

Wombut

VIP
Kositko sä nyt jo seuraavaa? Miten jotkut etenee näin nopeaan en ymmärrä.
Koska seksiä voi harrastaa vasta kun pappi on sanonut "Aamen". Kerran ollut "teinikihloissa" eli mentiin kihloihin lapsen äidin kanssa mutta ei varsinaisesti ollut missään vaiheessa juttua että se etenisi naimisiin menoon. Ehkä aikaisemmin tietyt tulevaisuuden visiot elämästä vaimon kanssa oli itsestäänselvempiä, nykyiseltään en juuri keksi kummoistakaan syytä mennä naimisiin. Se on jopa hiukan surullista. Tosin joo, edellinen vkloppu kyllä osoitti että turha kai mistään naiivista lapsuuden parisuhdeajatuksista on haaveilla (ei siis liity omaan parisuhteeseen, vaan tuttavien joita näin)

julein

VIP
Ikä
35
Joo, itsellä ikää jo reilusti yli 30v enkä oo tohon vaiheeseen ehtiny kertaakaan ja toiset taas saattaneet mun iässä aviotua jo monesti :LOL: toisille se vissiin on vähän kevyempi juttu, kun ainahan voi vaikka erota.. :X3:
Mä olen toista kertaa naimisissa. Erottu tavallaan on mutta siten ei kuitenkaan kun elämä ilman toista on vaan liiah kovaa. Voihan se olla että avioliitto on jollekin kevyt juttu. Voi olla että joku pystyy rakastumaan hetkessä. Ero ei ole ikinä mitenkään helppo. Paitsi ehkä jos ei ole lapsia eikä tunteita

Toi nopeuskin on toisaalta suhteellista. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tämän kosineen tyypin edellinen liitto oli alkanut teini-iässä ja vanhimmat lapset siinä ovat jo melkein aikuisia. Miksi nyt pitäisi haluta lennellä ympäriinsä, jos ei huvita?

Mä oon aatellut, että jos mun joskus tulee hämmästyttävästi pidettyä joku peräti muutaman kuukauden, niin mahtaa olla kyllä ihan satumainen helmi kyseessä. Normaalisti kun ihmiset alkaa veetuttaa jo pian sen jälkeen, kun ekan kerran avaavat suunsa, mutta viimeistään kahden viikon kohdalla :giggle:

julein

VIP
Ikä
35
Jatkan vielä koska mua vaan vituttaa niin lujaa tuo ajatus keveydestä.

Mä olen poikani lähivanhempi. Kun minä eroa niin minun pitää myös katsoa niitä "happy mothersday" mukeja jne. Minun pitää kertoa mikset voi sitä antaa. Koittakaapa miettiä miltä se tuntuu kun tulee äitienpäivä mukia vastaan ja sanotte että muista ottaa mukaan, ni ei se olekaan äidille. Toista äitiä käydään katsomassa ja toisen kanssa eletään. Kumpi kevyesti repästiin pois?

On niin vitun kevyttä mennä naimisiin ja aina pääsee vittu eroon.

No onhan se ihan just niin kevyttä kuin siitä tekee. Eihän se käytänössä mikään mieletön ponnistus ole avioitua, eikä myöskään erota. Muutama allekirjoitus paperiin.

Eron vaikeus ei välttämättä liity mitenkään siihen, onko naimisissa vai ei. Varmasti eniten vaikuttavat tekijät ovat suhteen pituus, onko lapsia, yhteistä omaisuutta yms.

Varmasti on raskasta katsella äitienpäivämukeja, mutta kyllä mä uskon, että suurin osa pareista eroaa syystä, ja se ratkaisu on myös usein lapsille parhaaksi.

Mitä tulee siihen, että joku kosi "helposti" / nopeasti, niin musta se on ihan hienoa, että joku ylipäänsä tänä päivänä vielä suunnittelee avioliittoa. Thumbs up sille jätkälle!

Kaupunki
Oulu
Mun mielestä Raamatussa lukee, että hamaan tappiin asti yhdessä aviossa kituen.. No ei vaan :LOL:

On se siinä mielessä vaikea ymmärtää, kun on itse niin hitaasti lämpenevää sorttia ja vaikea päästää lähellä niin jotkut onnistuu siinä parissa viikossa/kuukaudessa. Hienoahan se on, että joillain tapahtuu nopeaa. Mietin vain, että tunnetko toisen todella noin lyhyessä ajassa. Kun on naimisissa niin ainakin itse arvostan sitä niin suuresti, että sitten täytyy kyllä toisen sekä itse sietää niitä toisen negatiivisiä puolia. Ne voivat näyttäytyä vasta siinä 3 kuukauden paikkeilla. Siinähän se sitten äkkiä testataan.

Toisaalta ainut syy miksi joskus haluaisin naimisiin olisi, jos miehellä olisi hieno sukunimi.

Jake1978

VIP
Ei kosiminen ja lupaus avioitua mikään kevyt juttu minulle ole ja ero pitkästä avioliitosta ei todellakaan ollut kevyt enkä minä sitä eroa myöskään alulle pannut.

Tuntuu hieman oudolta, että random ihminen arvostelee ja väittää suoraan minun suhtautuvan kyseisiin asioihin kevyesti. Onneksi tiedän itse paremmin millä vakavuudella asioihin suhtaudun:)

Jake1978

VIP
Mun mielestä Raamatussa lukee, että hamaan tappiin asti yhdessä aviossa kituen.. No ei vaan :LOL:

On se siinä mielessä vaikea ymmärtää, kun on itse niin hitaasti lämpenevää sorttia ja vaikea päästää lähellä niin jotkut onnistuu siinä parissa viikossa/kuukaudessa. Hienoahan se on, että joillain tapahtuu nopeaa. Mietin vain, että tunnetko toisen todella noin lyhyessä ajassa. Kun on naimisissa niin ainakin itse arvostan sitä niin suuresti, että sitten täytyy kyllä toisen sekä itse sietää niitä toisen negatiivisiä puolia. Ne voivat näyttäytyä vasta siinä 3 kuukauden paikkeilla. Siinähän se sitten äkkiä testataan.

Toisaalta ainut syy miksi joskus haluaisin naimisiin olisi, jos miehellä olisi hieno sukunimi.
Noh voin helpotukseksesi sanoa, että on tässä nyt oltu yhdessä hieman kauemmin kuin mainitsemasi aika ja yhdessä olo on ollut tiivistä:whistle:

Elämä, pitkä avioliitto ja sen päättyminen on myös kasvattanut/opettanut minua ja uskon nyt tietäväni paljon paremmin mitä elämältä ja parisuhteelta kaipaan ja sen mitä en ainakaan kaipaa(y)

Noh naimisiinhan mennään (tai ainakin mina menen) sillä ajatuksella, että yhdessä ollaan sitten ns. ikuisesti:heart:. Aina näin ei käy, mutta jos ei uskalla niin ei mitään koskaan myöskään saa.

Ferya

VIP
Tuntuu hieman oudolta, että random ihminen arvostelee ja väittää suoraan minun suhtautuvan kyseisiin asioihin kevyesti. Onneksi tiedän itse paremmin millä vakavuudella asioihin suhtaudun:)
Missäänhän en viitannut juuri sinuun, ihan yleisellä tasolla totesin että toiset ehtii naimisiin useamman kerran jne. Vastasin vain FantaZeron viestiin.

Wombut

VIP
Noh naimisiinhan mennään (tai ainakin mina menen) sillä ajatuksella, että yhdessä ollaan sitten ns. ikuisesti:heart:. Aina näin ei käy, mutta jos ei uskalla niin ei mitään koskaan myöskään saa.
Jäin miettimään kohtaa "jos ei uskalla niin ei mitään koskaan myöskään saa" eli... Mitä sellaista koet saavasi pelkästään sillä että menee naimisiin vs että olisi muuten vain yhdessä rakastuneena? Uskonnollinen tausta, ei jaksa kutsua aikuista naistaan "naisystäväksi" vaan "vaimo" on helpompi? Itse olen järkiliiton kannattaja, kun on paljon yhteisiä vuosia, paljon yhteistä omaisuutta, lapsia yms niin avioliitto on valitettavan pakollinen suoja. Mutta ei tässä nyt ollut tarkoitus avioliittoa instituutiona kommentoida, jäin vain miettimään tuota harmitonta sanontaa että oonko mä nyt ikuisesti ilman jotain jos en ole ihan varma sanotaanko minulle koskaan Tahdon.