SUPERCARB 1kg -40%

Pari Ixus 500:lla otettua..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sam68
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
56
The Sami taitaa tietää mistä otettu ;) Parvekkeen lasi pilaa tuon iltamaiseman. En ole mikään normaalikäyttäjää kummempi mut tuo iltamaisema on erikoinen:

Liitteet

• IMG_2220 (Large).webp
    IMG_2220 (Large).webp
    87,7 KB · Katsottu: 161
  • merimaisema_2 (Large).webp
    merimaisema_2 (Large).webp
    53 KB · Katsottu: 187
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Jep! Siellä tuli 9 kerroksessa asuttua jonkin aikaa ja maisemat oli kohdallaan.
Tuosta ilta-auringosta olis varmaan taitava kuvaaja saanut hienon kuvan aikaiseksi. Usein syksyllä oli hieno taivaanranta mut ei tuollaista. Mitä tuossa voi perusdigillä tehdä paremmin? Itse räppäsin ihan automaattiasetuksilla tuon..

sam68 sanoi:
Mitä tuossa voi perusdigillä tehdä paremmin? Itse räppäsin ihan automaattiasetuksilla tuon..

Teknisestihän nuo on varsin hyviä, eli et sen suhteen paljon mitään. Sommittelulla ja kuvan ottoajalla voi sitten vaikuttaa kuvan laatuun muuten.

Maisemakuvat on hyvä ottaa illansuussa, kun taivas ei ole niin kirkas. Jos se ei ole mahdollista, ja taivas uhkaa palaa puhki (mitä tässä ei ole tapahtunut), voi ottaa kaksi kuvaa ja yhdistää ne ihan vaikka vaan gradienttimaskilla kuvankäsittelyohjelmassa.

Sommittelulla taas voi hakea maisemaan syvyyttä ottamalla esimerkiksi etualalle jotakin mielenkiintoista. Molempia olisit voinut kokeilla myös pystykuvana. Tosin ensimmäisessä se vaatisi etualalle jotakin kivaa kohdetta, toisessa kuvassa olisi voinut siten saada lisää maata kuvaan. Vaihtoehtoisesti olisit tuossa ekassa voinut jättää etualan häiritseviä katonpalasia pois pikku zoomauksella, ja tehdä kuvasta perinteisemmän maisemaotoksen, niinkuin liitteessä.

Liitteet

• IMG_2220 (Large).webp
    IMG_2220 (Large).webp
    62,6 KB · Katsottu: 178
sam68 sanoi:
Jep! Siellä tuli 9 kerroksessa asuttua jonkin aikaa ja maisemat oli kohdallaan.

Vähän :offtopic: mutta kaverin porukat asui/asuu siellä ylimmässä kerroksessa, onko se nyt 13. vai 15. kerros. Kuitenkin joskus lukioaikana otettiin siellä viinaa ja minä tietenki ympärikännissä oksensin sieltä ylimmästä kerroksesta :)

Back
Ylös Bottom