PC Parhaat RPG pelit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

MTM1977

WTF
Mode
Viimeaikoina on taas ollut aika kova innostus pelata roolipelejä PC:llä, mutta tällä hetkellä koneelta löytyvät pelit alkavat olla pikkuhiljaa puhkipelattuja.

Eli nyt olisi hakusessa hyviä pelejä RPG genrestä.

Saa suositella ihan mitä peliä tahansa, mutta jos on joku tuntemattomampi peli kyseessä niin olisi hyvä saada vähän perusteluja, että miksi se on hyvä.

Ja näiden olisi tarkoitus olla nimenomaan yksinpelejä, eli mitään WoWia yms. ei kannata tarjota...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuulemma tuo Oblivion on aika ok RPG (ei ole online). Itse en ole kokeillut kyseistä mutta kuullut positiivista ja tietty negatiivistä palautetta.

Sitten on toki Warhammer online, Guild Wars, Runescape:whip:

Mutta et vissii ollut online pelejä etsimässä.

Baldurs gate (1 ja 2), neverwinter nights (1 ja 2) ja icewind talet (1 ja 2) ovat varmaan parhaat RPG mitä pclle on tehty

(Tosin melko perehtymistä vaativia)

Joku hieman panttasi ensimmäistä postaustaan? :D

Mutta asiaan:
MTM1977, millaista RPG:tä oikeastaan etsit?

Olethan pelannut Knights of the Old Republicit ja Jade Empiren jo? Vai etsitkö enemmän esim. Heroes of Might and Magic -tyylistä peliä (strategia-RPG)?

ign-predicts-the-future-2006-pt-2-20060110064235598-000.jpg

Ok,

helpotetaan hommaa vähän ;)

Oblivionia ja Morrowindiä on tullut pelattua jo "tarpeeksi", samoin Fallouteja, myös KOTOR:it ja Jade Empire on useaan otteeseen läpipelattu.

Baldurs Gate on kiinnostanut, koska olen kuullut siitä paljon hyvää, mutta en ole pelannut.

Millainen peli tuo Heroes of Might and Magic on?

Icewind Tale ei sano mulle yhtään mitään...

Myös, jos teillä on tiedossa, että mistä ko. pelejä saisi ostaa ladattavina versioina niin laittakaa tietoa.

Pelityypillä ei muuten ole niin paljon väliä, mutta Hack & Slash pelit eivät niin paljon kiinnosta (mulla on tällä hetkellä Titan Quest ja Loki koneella ja niitä tulee pelattua vähän kerrallaan, mutta eivät isommin ole koukuttaneet).

Heroes of Might and Magic
http://www.mightandmagic.com/HeroesV/uk/home.php

Arvostelu:
http://www.peliplaneetta.net/arvostelut/690/ (90/100)

b_12.jpg

Peli on vuoropohjainen strateginen RPG. Lue tuo arvostelu, peliä on todella vaikea selittää. Se pitää kokea :D Peli kylläkin nojaa ehkäpä enemmän tuohon strategiaan kuin RPG:hen, mutta ei silti ole todellakaan mikään puhdas strategia vaan onnistunut symbioosi näiden kahden genren väliltä. Suosittelen tutustumaan pelisarjaan!

Heroes on ns strategia RPG, eli saat linnan josta saat ostettua itsellesi joukkoja, sitten liikuskelet ympäri karttaa ja tapat mobeja (itse en sitä lue edes RPGksi)

Icewind tale on lähellä baldurs gatea, tosin uudempi julkaisu samalta tekijältä

kannattaa tarkistaa: http://www.planetbaldursgate.com/ (löytyy juttua baldureista ja icewindistä)

Ja NWN on 3 persoonasta kuvattu RPG jossa voit customoida hahmoa todella paljon. Pelaat yhdellä hahmolla ja saat pari kumppania pelin kuluessa mukaan

Juma, petos krondorissa on kyllä yks kaikkien aikojen kovimmista ropeista, vaikka se parrakas haltia ja ne h*lvetin arkkupuzzlet kysyki ajoittain hermoja :D

Ja itse aiheeseen: Ultima VII: Black Gate ja jatko-osa Serpent Isle, Falloutit, Dark Sun: Shattered Lands ja jatko-osa Wake Of Ravager, Lands Of Lore.. ohan näitä. Noi kaikki saa nykyään abandonwarena tai windows-käännöksinä ilmaiseksi, eli ei muutaku nauttimaan ysärin alusta!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli laitettua nyt alkuun nämä tilaukseen:
http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/product_info.php?products_id=14195

http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/product_info.php?products_id=14196

Tuossa pitäisi riittää hetkeksi tekemistä...

Lisää vinkkejä otetaan vastaan ;)

Jos tykkäät baldursgateistä ja icewind dalesta, niin Planetscape: Torment on sinun pelisi myös. Mielestäni parempi kuin BG, kun maailma on oikeasti erilainen ja mielenkiintoinen. Lisäksi tykkään et omilla valinnoilla on vaikutusta pelin kulkuun. Tuo BG/ID on enemmänkin strategianaksu / kevyt puzzleilu / putkijuoksu fantasiamaailmassa.

Heroes 3 ja Diablo 2 lord of destruction on ylivoimasesti parhaita.

en kyllä tiiä voiko tuota heroesta luokitella rooliipeliksi. heroes on varsinkin kaverin kanssa loistava.

Mulla on itseasiassa sellainen hämärä muistikuva, että olisin joskus muinaisessa historiassa pelannut sitä ensimmäistä HoMM:ia... Tuli latailtua tuo HOMM 3, kun sen helposti ja nopeasti sai hankittua...

Sen perusteella voi sitten katsella, josko ostaisi nelosen tai vitosen tai molemmat :D

Planescape: Torment. Edelleen parasta genressä näkemääni, tosin Falloutit tulevat lähelle. Pyörii myös ikivanhalla koneella.

HOMM ei kyl mikään RPG ole vaikka miten yrittäisi, lähempänä lautapeliä :) Vähän sama Diablojen kanssa, ei ne mitään RPGitä ole.

Monen mielestä paras roolipelisarja eli Gothic 1-3. Ainakin tuo viimeisin oli varsin mukava rpg, pitkäkin oli kuin nälkävuosi. Helposti saa menemään sen 100-150 tuntia yhteen peliin.

Toinen kokeilemisen arvoinen sarja on Neverwinter Nights. Pelattavaa löytyy paljon ja vielä suht hyvällä juonella varustettuna.

Vanhatkin pelit käy ihan hyvin, mutta sillä oletuksella, että pyörivät XP koneessa ilman ylimääräisiä softia. Ei jaksa alkaa kikkailemaan liikaa ;)

:wtf: Kaksi sivua jo pelejä eikä kukaan ole vielä maininnut Nethackia.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom