Parhaat polvisiteet?

Alkaa taas itsellä lähestyä se aika, kun kokeilen paljonko kyykystä menee vyön ja siteiden kanssa.

Kertokaapas muut, että mitkä polvisiteet ovat mielestänne parhaimmat? Toisin sanoen mistä siteistä olette saaneet parhaan hyödyn! Näitä kun riittää eikä oikein raaskisi kaikkia itse ostaa ja kokeilla:

Crains Genesis Power Wrap
FRANTZ TP 5000 XL
Metal 3-Blackline
Metal All Black
Metal Black Line
Titan Mega Wrap
Titan Red Devil
Titan THP
Titan Titanium
Titan Titanium+
FAST light
FAST heavy
Inzer Iron Z Wraps
...

Itse olen päässyt vertailemaan 2 eri sidettä. FAST light ja Inzer Iron Z Wraps. Inzerin siteillä nousi enemmän.

Toi on kyllä aika makuasia ja riippuu paljon nostajasta, oikeastaan todella paljon.

Itselläni kaikkien aikojen parhaat siteet ovat olleet Marathonin tuplakeltaraitaiset, mut nykyäänhän niitä ei saa enää kisoissa käyttää. Korvaavana käytän Metallin Black line siteitä, jotka ovat mielestäni lähimpänä tuplakeltaraitaisia.

Tämä oli mun mielipide.

Vain kokeilemalla löydät oikeat siteet. Määrittele tavoitteesi, tekniikkasi ja mahdolliset muut varusteet. Sitten voit alkaa etsimään sopivia siteitä. Siteistä sitten tarvii tietää, tarvitsetko pysäyttävät vai "pompauttavat" siteet. Raven osaa varmasti hiukan antaa lisätietoa.

TheGreatOne sanoi:
Vain kokeilemalla löydät oikeat siteet. Määrittele tavoitteesi, tekniikkasi ja mahdolliset muut varusteet. Sitten voit alkaa etsimään sopivia siteitä. Siteistä sitten tarvii tietää, tarvitsetko pysäyttävät vai "pompauttavat" siteet. Raven osaa varmasti hiukan antaa lisätietoa.

Osaatko sanoa mitä laatua nuo FAST light ja Inzer Z Iron wraps ovat? Pysäyttävät vai pompauttavat? En itse tosiaankaan tiedä kumpia ovat vaikka olen niitä testannut.

Isoperse sanoi:
Itselläni kaikkien aikojen parhaat siteet ovat olleet Marathonin tuplakeltaraitaiset, mut nykyäänhän niitä ei saa enää kisoissa käyttää.

Itsekin tykkäsin/tykkään nostaa noilla. Mistä syystä ne kiellettiin?

Titanin THP:t on ainakin aivan hemmetin jämäkät ja potkaisevat hyvin kun ne vetää kireälle. Tosin mielestäni ne ovat ehkä jopa liian jämäkät melko aloittevalle nostajalle. Se on makuasia sanoi lepakko kun persettään nuoli. Ite testaan tässä ennen vuoden vaihdetta Titan Titanium+, Titan Titanium ja Metal All Black -siteet. Ennakkoon odotan Titanium+ siteiden olevan parhaat, mutta sittenpähän sen näkee.

Itseäni näin varusteurheilijana oikein hävettää, kun ei ole tullut testattua, kuin jotain vanhoja tuplakeltaraitaisia ja Titanin Red Devilejä, joista samaa paria olen käyttänyt viimeiset neljä vuotta. Onhan ne joo vähän kulahtaneet... :D

Kun vertailette eri siteitä, laitatteko ne puhtaasti järjestykseen niillä nostettujen kilojen mukaan vai arvosteletteko myös sitä miltä nostaminen tuntuu? Testaatteko useampia siteitä samoissa treeneissä? Siksi utelen, koska mielestäni noin 10 kilon ero on vielä selitettävissä hyvällä tai huonolla päivällä. Pari viikkoa siteiden välillä ja muutama kilo selittyy kehityksellä, varsinkin, jos ollaan tekemässä nousua.

N.O.Kummonen sanoi:
Kun vertailette eri siteitä, laitatteko ne puhtaasti järjestykseen niillä nostettujen kilojen mukaan vai arvosteletteko myös sitä miltä nostaminen tuntuu? Testaatteko useampia siteitä samoissa treeneissä? Siksi utelen, koska mielestäni noin 10 kilon ero on vielä selitettävissä hyvällä tai huonolla päivällä. Pari viikkoa siteiden välillä ja muutama kilo selittyy kehityksellä, varsinkin, jos ollaan tekemässä nousua.

Laitan sekä nostettujen kilojen ja nostotuntuman mukaan. Kun koekilin Inzerin siteitä, kaikki nostot meni täysin läpilaskuksi, siinä sekä tuntuma että raudan määrä kertoivat totuuden. Tietenkin osa tuosta menee sen piikkiin, että jokaisella uudella varusteella pitäisi harjoitella jotta sitä osaisi käyttää ja myös osaisi käyttää varusteita oikein (esim. siteet tietylle kireydelle, sidontatapa yms.) Mutta tässä tapauksessa ero oli niin suuri, ettei siinä ollut epäselvyyksiä sen suhteen että olisi ollut huono päivä. Taisin muutaman kerran jälkeen jo samassa treenissä kaivella vanhat siteet takaisin käyttöön.

Mutta kuten aikaisemmin sanoin, toiselle sopii toiset siteet ja toiselle taas ihan toisenlaiset. Ei muuta kuin kokeilemaan.

Itse testasin sillä tavalla, että ekalla viikolla kyykkäsin maksimit niillä FAST light siteillä. Vedin ne niin kireälle kuin sain ja niistä lähtikin "kaikki löysät" pois. Eli enempää ne ei venyneet ainakaan itse laitettuna. Treenin aikana kirjoitin ylös lämmittelyt yms hyvin tarkkaan. Sitten seuraavalla viikolla tasan samat lämmittelyt pyörällä, samat lämmittelynostot ja Inzerin siteet jalkaan. Kyykkäsin saman painon kuin edellisellä viikolla ja eron huomasi ihan selvästi. Inzerin siteillä sama paino oli huomattavasti kevyempi nostaa, joten lisää painoa tankoon ja +10kg enemmän nousi. Enkä silloin vetänyt edes niin kireälle kuin olisin saanut.

Tuossa on vaan se vika, että jos paljon testailee uusia vehkeitä niin varsinaista perustreenausta ei ehdi tehdä niin paljon. Ja kyllähän ne siteet maksaakin. Äkkiä laskettuna noin 500€ saa pulittaa jos kaikki ostaa ja kokeilee. Siksi kysyinkin teiltä. Ajattelin, että jos vaikka 20 nostajaa vastaa niin lasken mikä side sai eniten kehuja ja ostan sitten vain sen :)

Muut nostajat, millä siteillä nostatte?

Mulla on kokemusta 2 siteistä, Inzerit ja THP:t. THP:t potkaisivat paremmin. En tiiä oliko nuo Inzerit sitten pysäyttävät vai miten, mutta THP:illä saan kuitenkin paremman lähdön pohjasta.

Ostin juuri Titan Signature Gold 2,5m polvisiteet onko kukaan kokeillut tollasia? Hyviltä vaikuttivat pikaisesti kun tutkailin. :D
Eivät kylläkään vissiin IPF hyväksytyt mutta eipä tässä nyt vielä hetkeen olla kisaamaan lähdössä (jos koskaan).

titanin red devil valkoset kahella punasel raidal, mut sit semmoset mustat signature red devilit, niitä ei kait enää valmisteta(?) tai ei googlella löytyny ainakaan, helvetin hyvät jokatapaukses.

#%&§ !!! :curs:

Kokeilin sitten noita siteitä. Tässä syklissä testasin uudestaan kaikki omistamani siteet. Tulokset:

FAST light 170.0kgx1
Inzer Iron Z wraps 175.0kgx1
Titan THP 180.0kgx0 :curs:

Testien perusteella FAST light on selvästi huonoin. Inzerin ja Titanin siteet tuntuivat about yhtä hyviltä. Sekin tosin vaikuttaa tuloksiin, että tuo THP on jäykempää materiaalia kuin Inzerin siteet jonka vuoksi sitä on vaikeampi venyttää ja vetää kireälle. Ehkäpä olisin saanut revittyä THP sidettä tiukemmalle jos olisin hampaat irvessä yrittänyt.

Joka tapauksessa kaikki siteet antoivat hyvää "potkua" aivan kyykyn alaosasta. Vaikein kohta itselle oli 10-20cm pohjasta noustuani. Siihen tuo 180kg nostokin tyssäsi. Voi olla, että tuon heikon kohdan korjattuani ja sitomista harjoiteltuani THP osoittautuu parhaaksi.

Paskapaperia Kärsyltä...

Pitäsköhän tosiaan kiinnittää rahaa vähän parempii siteitiin? Ostin tuosta Oulu Kärkkäiseltä 15€:lla jotku vitun puolitoista metriset paskapaperit, joita oon koittanu kääriä sitte polviin. Ensinnäkin eivät ole tarpeeksi pitkät, toiseksi osaako kukaan kertoa mistä Oulusta löytys näitä "kunnon" siteitä???

:rock:

Olakinte sanoi:
Pitäsköhän tosiaan kiinnittää rahaa vähän parempii siteitiin? Ostin tuosta Oulu Kärkkäiseltä 15€:lla jotku vitun puolitoista metriset paskapaperit, joita oon koittanu kääriä sitte polviin. Ensinnäkin eivät ole tarpeeksi pitkät, toiseksi osaako kukaan kertoa mistä Oulusta löytys näitä "kunnon" siteitä???

Tilaa Sakelta tai Anolta. Kunnon siteet maksaa noin 40-50 € ja niistä on jotain iloakin.

Back
Ylös Bottom