Parhaat liikkeet olkapäiden kasvattamiseen..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lentoemo
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Eli mitä liikkeitä ja millä sarjoilla kannattaisí tehdä olkapään lihaksiin kohdistuvaa treeniä?? Käytössä on käsipainot(2,5kg, 4kg, 8kg ja 12kg), ja tietty oma paino:)..että myös liikkeitä ilman irtopainoja otetaan vastaan!..ehkä punnerrukset toimii?!...
Niin ja kuinka usein olkapäätreeniä kannattaa tehdä?..kaksi kertaa/viikko??...

Tai ehkä voisi puhua olkapäiden muokkauksesta, mutta voimatreenillähän ne lihakset kasvaa ja sitä kautta muokkautuu..

Pystypunnerrukset käsipainoilla istuen! Ehdottomasti kannattaa tehdä jotain pystypunnerrusta, joko tangolla tai sitten käsipainoilla ja itse suosin nimen omaan tuota käsipainoilla tehtävää liikettä, liikerata on jotenkin luonnollisin. Siihen sitten päälle jotain vipunostoja eteen, sivulle ja taakse.

Etunojapunnerrukset kohdistuvat pääasiassa rintalihaksiin ja käsivarren ojentajiin, toki sekundäärisesti myös etuolkapäihin. Hyvä liike kyllä, joten kannattaa pitää ohjelmassa!

Puhtaasti olkapääliikkeitä ovat sitten pystypunnerrus ja vipunostot (eteen, sivulle ja taakse). Miksei myös pystysoutu.

Mielestäni olkapäätreeni, kuten muutkin lihaskuntotreenit, kannattaa tehdä vain kerran viikossa, vaikka "vain" kotona treenaatkin, kunhan teet treenisi tehokkaasti. Levossahan se lihas nimittäin kasvaa... :)

EDIT: mä oon hidas :D

Back
Ylös Bottom