Paras pitkänmatkan uintityyli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bulkki
  • Aloitettu Aloitettu
Niin, Jos pitää uida tosi pitkä matka niin mikä on se paras uintityyli: sammakko, kroooli, selkä? Tosin jos ei tarkoiteta uimallas olosuhteita, niin aallkkoa voi vaihdella paljon. Mutta jos ajetellaan että jos lähtis ylittämään pohjanlahtea niin mitä uimatyylejä käyttäysitte?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, Jos pitää uida tosi pitkä matka niin mikä on se paras uintityyli: sammakko, kroooli, selkä? Tosin jos ei tarkoiteta uimallas olosuhteita, niin aallkkoa voi vaihdella paljon. Mutta jos ajetellaan että jos lähtis ylittämään pohjanlahtea niin mitä uimatyylejä käyttäysitte?

Vapaauintia ja välillä selkäuintia vaihtelun vuoksi.

Mä uin mielellään rintaa jos on pakko valita yks tyyli ja vetää tosi pitkä matka. Mut vaihtelu on tosiaan hyvä matkan aikana: rintauinti, selkäuinti, krooli ja sit se pelastusuinti ku vedetää kyljellää ni noilla mä oon kiskonu:D

Jos nyt puhutaan oikeaoppisesti uidusta lajista niin silloin paras uintityyli on ehdottomasti vapaauinti (krooli). Se kuluttaa vähiten energiaa ja on nopein laji uida.
Ja jos nyt lähdettäisiin ylittämään pohjanlahtea, niin vapaauinti olisi ehdoton, sillä näkisit minne uisit, ja osaisit välttää suuremmat aallot sukeltamalla. (tosin vaparia ja selkää vaihtelemalla säästettäisiin voimia)

ME merellä uitu matka ilman räpylöitä taitaa olla alle 200km, joten voisi se Pohjanlahti jäädä ylittämättä.

edit: ilman räpylöitä tietenkin

ME merellä uitu matka ilman räpylöitä taitaa olla alle 200km, joten voisi se Pohjanlahti jäädä ylittämättä.

edit: ilman räpylöitä tietenkin

Tuohonkin menee aikaa se 1.5 vrk vähintään. Joku hulluhan yritti uida atlantin yli hinaamalla jotain lepuutuslauttaa mukanaan. Pääsi kai muutama sata km ja keskeytti...:)

Funky on oikeassa. Vaparia ja ehdottaisin "joka kolmannella vedolla happea"-rytmitystä.
Rintauinti oikeaoppisesti pitäisi olla sen verran räjähtävää, ettei sillä mitään älyttömän pitkiä matkoja jaksa uida.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom