Paras massanlisääjä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sphinxi
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin käyttäjille tässä ois kysymys...

Mikä teidän mielestänne paras massanlisääjä?

Itse söin juuri loppuun tuon Stacker G:n, oli ihan ok. Nyt alotin Finnmaxin Aminomaxin ja siihen lisäksi popsin Black testoa. Painoo n. 100kg, pitäs vielä 10kg saaha lisää.. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paras massanlisääjä on kiinteä safka. Kun teet ruokaa käytä tummaa makaronia, täysjyväriisiä jne. Ne toimii. Ongelmahan usein on ettei jaksa syödä niin paljon, kuin tarve olisi. Silloin tulee vasta kyseeseen weightgainerit. Itse shoppasin juuri Sci-MX Lean Grow MRF 5 kilon pötikän. Suht pätevä välipalaksi. Erinomainen koostumus. Halpa perusratkaisu on massbast. siinäkin noin 5kg ja hintaa ~45e, joten ei todellakaan paha pentti perustreenaajalle, joka massaa haluaa eikä kaikkea jaksa ruuasta syödä.

Joo, oonhan mie jo 3,5v treenannut mutta alkaa jo keinot ja ideat loppua kesken kun ei enää kiinnosta käyttää vanhaa "tyyliä". Testattu on kyllä kaiken maailman massagainerit ja progainerit ja syönki kyllä kun hullu. Nyt se paino on vaa stopannu tohon 100kg.. Ajattelin sen takia kysyä että jos joltakin löytyis jotain uutta niksiä tähän :)

Joo, oonhan mie jo 3,5v treenannut mutta alkaa jo keinot ja ideat loppua kesken kun ei enää kiinnosta käyttää vanhaa "tyyliä". Testattu on kyllä kaiken maailman massagainerit ja progainerit ja syönki kyllä kun hullu. Nyt se paino on vaa stopannu tohon 100kg.. Ajattelin sen takia kysyä että jos joltakin löytyis jotain uutta niksiä tähän :)

miten olet treenannut ja syönyt viimeajat kun painonnousu pysähtynyt?

Antaisitko hyviä esimerkkejä? :)

No syö reilusti yli kulutuksen normia kotiruokaa ja näitä "perus punttaajan" välipaloja.
Tästä aterian kokonaisuudesta sitten vaikkapa puolet hiilareita.
Unohtaisin kaikki pillerit ja boosterit, ja keskittyisin palkkariin, kreatiiniin ja lisäprotskuun. Muuta en suosittele. Sitten näitten lisäksi pelkkää sapuskaa leipäluukkuun!!

Hiilarithan ovat massanlisääjän parhaita ystäviä.. :rolleyes:

Lisäksi tuli mieleen että mitä tarkoitat tällä: "Pitäis saada 10 kiloa lisää.."
Eli minkälaista massaa sen tulisi olla?

Lisäenergiaa voi saada helposti lisäämällä hyviä rasvoja ruokavalioon, kuten esim. rypsäri ja kylmäpuristettu oliiviöljy...siis ellei jaksa sitä sapuskan määrää.
Pari kulausta aamulla ja ennen nukkumaanmenoa + sitten hieman lisäystä ruokaan. AVOT!

No syö reilusti yli kulutuksen normia kotiruokaa ja näitä "perus punttaajan" välipaloja.
Tästä aterian kokonaisuudesta sitten vaikkapa puolet hiilareita.
Unohtaisin kaikki pillerit ja boosterit, ja keskittyisin palkkariin, kreatiiniin ja lisäprotskuun. Muuta en suosittele. Sitten näitten lisäksi pelkkää sapuskaa leipäluukkuun!!

Hiilarithan ovat massanlisääjän parhaita ystäviä.. :rolleyes:

Lisäksi tuli mieleen että mitä tarkoitat tällä: "Pitäis saada 10 kiloa lisää.."
Eli minkälaista massaa sen tulisi olla?

Hiilareista sen verran, että niiden tulisi omata suht matala glykeeminen indeksi eli olla ns. hitaita hiilareita. Nopsat menee helposti vyörärölle muulloin kuin reenin jälkeen nautittuna, jolloin ne tulevattarpeeseen maksan ja lihasten glykokeenivarastojen täyttäjänä ja kunnon insuliinipiikin laukaisemisessa, jotta saadaan ravinteet tehokkaasti lihassoluihin kun keho on vastaanottavassa tilassa

Lisäenergiaa voi saada helposti lisäämällä hyviä rasvoja ruokavalioon, kuten esim. rypsäri ja kylmäpuristettu oliiviöljy...siis ellei jaksa sitä sapuskan määrää.
Pari kulausta aamulla ja ennen nukkumaanmenoa + sitten hieman lisäystä ruokaan. AVOT!

tarkoitit varmaan kylmäpuristettu rypsiöljy ja oliiviöljy :)

Paras massanlisääjä on kiinteä safka. Kun teet ruokaa käytä tummaa makaronia, täysjyväriisiä jne. Ne toimii. Ongelmahan usein on ettei jaksa syödä niin paljon, kuin tarve olisi. Silloin tulee vasta kyseeseen weightgainerit. Itse shoppasin juuri Sci-MX Lean Grow MRF 5 kilon pötikän. Suht pätevä välipalaksi. Erinomainen koostumus. Halpa perusratkaisu on massbast. siinäkin noin 5kg ja hintaa ~45e, joten ei todellakaan paha pentti perustreenaajalle, joka massaa haluaa eikä kaikkea jaksa ruuasta syödä.

Toivottavasti tää ei oo sääntöjen vastaista mutta mistä löysit Sci-MX Lean Grow tohon hintaan?

Kovat massakaudet vaativat myös paljon lepoa rakentaakseen lihaa. Joten kokeileppa vaihtaa ohjelma neljäjakoiseen..?

Esimerkiksi:
1) Rinta, ojentajat, vatsa
2) Selkä, hauikset, forgut
3) Olkapäät, epäkkäät, vatsa
4) Jalat, pohkeet

Kauanko olet tuolla 5pv:n ohjelmalla vetäny?

Tuota ohjelma olen jo vetänyt n. puolivuotta.. vaihdoin aikoinaan 3pv:n ohjelmasta tähän 5pv.. Mutta perkele, pitääpäs harkita tuota 4-jakoista, voisi toimiakkin!

Tuota ohjelma olen jo vetänyt n. puolivuotta.. vaihdoin aikoinaan 3pv:n ohjelmasta tähän 5pv.. Mutta perkele, pitääpäs harkita tuota 4-jakoista, voisi toimiakkin!

Itse ehdottaisin joko 1)
-Rinta, hauikset, forkut
-Jalat
-Lepo
-Olkapäät, ojentajat
-selkä
-Lepo
-Lepo

Tai jos esim painopiste jaloissa 2)
-Rinta, Selkä
-Etureidet
-Lepo
-Olkapäät, kädet
-Takareidet
-Lepo

PAri hyvää esmimerkkinelijakoista. Tosin treenijako määräytyy myös liikevalintojen, palautumistarpeen yms asioiden perusteellakin. Tosin nyt menee reenipuolen asiaan, joten ei enempää tästä.

No jos olet pumpannu tuolla ohjelmalla jo puoli vuotta ilmaan minkäänlaista vaihtelua, on jo KORKEA AIKA vaihtaa ohjelmaa!!
Siis ohjelmaa tulisi vaihtaa useampaan otteeseen (ei sit liian usein). Itse vedän 6 viikon settejä, jonka jälkeen vaihdan ohjelmaa tai treenimenetelmää (pakkotoistoja/pudotussarjoja/normi treeni).
Joidenkin mielestä vaihdan varmaan liiankin usein, mutta toimii hyvin mulla, eikä sit kyllästy helpolla.

Sanoisin että voisi vetää samaa treeniä joku 2-3 kk ja sit vaihtaa...eli 4-6 uutta ohjelmaa/menetelmää vuodessa. Eikä koko ohjelmaa tartte muuttaa, mutta kunhan antaa lihaksille uusia ärsykkeitä.
Pitää muistaa että lihas tottuu.. :rolleyes:

Eli niinku monet on todennutkin, niin anabolian huippu on kalorit. Ilman niitä ei mitään tapahdu. Ja kalaöljy+kreatiini on myös semmonen kombo mitä suosittelisin varsinkin natutreenareille vahvasti. Ohjelmasta vielä, vaikka yleensä noita useampi jakoisia ohjelmia parjataankin paljon, niin itse sain melko hyvää kehitystä 4-jakosella.
Mutta massaa jos treenaisin niin menisin luultavimmin seuraavalla:
1. Rinta/selkä 2.Jalat. 3.lepo 4.olkapäät/kädet 5.lepo. 6. Alusta.

Antaisitko hyviä esimerkkejä? :)

Kyllä jos OIKEASTI olet 3.5 - 4 vuodessa nostanut painoasi (muutenkin kuin läskiä kasaamalla) 55/60 kg:sta 100 kg:oon (kuten eräässä postissasi kerrot) niin mä ainakin haluan sulta hyviä esimerkkejä, varmaan muutkin. Ei toisin päin.

No jos olet pumpannu tuolla ohjelmalla jo puoli vuotta ilmaan minkäänlaista vaihtelua, on jo KORKEA AIKA vaihtaa ohjelmaa!!
Siis ohjelmaa tulisi vaihtaa useampaan otteeseen (ei sit liian usein). Itse vedän 6 viikon settejä, jonka jälkeen vaihdan ohjelmaa tai treenimenetelmää (pakkotoistoja/pudotussarjoja/normi treeni).
Joidenkin mielestä vaihdan varmaan liiankin usein, mutta toimii hyvin mulla, eikä sit kyllästy helpolla.

Sanoisin että voisi vetää samaa treeniä joku 2-3 kk ja sit vaihtaa...eli 4-6 uutta ohjelmaa/menetelmää vuodessa. Eikä koko ohjelmaa tartte muuttaa, mutta kunhan antaa lihaksille uusia ärsykkeitä.
Pitää muistaa että lihas tottuu.. :rolleyes:

ITSEASIASSA amatöörien keskuudessa yleinen ongelma on se että vaihdetaan ohjelmaa LIIAN usein. Kun jotain ohjelmaa aletaan tekemään kannattaa sitä vähintään tehdä se kuukausi, että huomaa toimiiko se vai ei. Jos ei toimi, vaihda toiseen ja samalla tutki ravitsemustasi ja lepoasi. Mutta jos se toimii ÄLÄ vaihda ohjelmaa. Tee sillä niin pitkään kuin se toimii. Liian usein ohjelmaa vaihdetaan vain psykologisista syistä. Saman ohjelman pitämisessä on etuna progression helppo seuraaminen ja sen ylläpitäminen (mikä toisaalta usein epäonnistuu usein vaihdettaessa surullisen usein)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom