Paras energiajuoma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin, mikä on mielestäsi paras energiajuoma treenin aikana nautittavaksi?

Itsellä toimii parhaiten malto DE6 sekoitettuna omatekemään viinimarjamehuun. Tosin olen koittanutkin vain dexalin energyjuomatiivistettä ja tätä nykyistä.
Dexalissa oli liian vähän hiilareita, ei antanut tarpeeksi energiaa. Ei niillä mineraaleilla mitään tee rasituksen aikana... Kai. :D

Originally posted by Saapas
Niin, mikä on mielestäsi paras energiajuoma treenin aikana nautittavaksi?

Varmaan tarkoitat kysymyksellä kamppailulajitreeniä, kestoltaan noin tunti. Parasta on juoda vettä, ravinnon tankkaaminen tapahtuu ennen suoritusta ja palautuminen sen jälkeen.

Joo, pitkäkestoisempaa aerobista harjoitusta.
Hääh? Ei ollenkaan nopeita hiilareita rasituksen aikana?

mä en juo mitään energiajuomia treenin aikana.. pelkkä vesi on ihan jees. ainoo mitä huolehdin on hiilarien määrä ennen treeniä. joskus vetelin dexalia, mut tuli reikiä hampaisiin niin vitusti, et en suosittele sitä kenellekkään.

Originally posted by Saapas
Joo, pitkäkestoisempaa aerobista harjoitusta.
Hääh? Ei ollenkaan nopeita hiilareita rasituksen aikana?

Joo ei. Eivät ne tankit ehdi 1-1,5 tunnin treeneissä vielä tyhjentyä, jos olet vain syönyt kunnolla edellisenä päivänä/aamulla. Harjoituksen aikana tankkaamiset ovat mielestäni maratonjuoksijoiden hommia.

Mulle ainakin tulee vaan huono ja heikko olo jos ennen treeniä tai treenin aikana jotain hiilareita tankkaan. Pari huikkaa vettä toimii täällä parhaiten.

Treenin jälkeen sitten vaikka banaani tms. treenikassista ja kotona normaali ruoka.

Originally posted by IronMind
Joo ei. Eivät ne tankit ehdi 1-1,5 tunnin treeneissä vielä tyhjentyä, jos olet vain syönyt kunnolla edellisenä päivänä/aamulla. Harjoituksen aikana tankkaamiset ovat mielestäni maratonjuoksijoiden hommia.

Mulle ainakin tulee vaan huono ja heikko olo jos ennen treeniä tai treenin aikana jotain hiilareita tankkaan. Pari huikkaa vettä toimii täällä parhaiten.

Treenin jälkeen sitten vaikka banaani tms. treenikassista ja kotona normaali ruoka.
Parasta muistaa kunnon palautumisjuoma banaanin lisäksi.

Originally posted by NoPain=NoGain
Parasta muistaa kunnon palautumisjuoma banaanin lisäksi.

Riippuu hieman tavoitteista.

Jos haluaa välttää kaiken mahdollisen lihasten palamisen matkalla salilta kotiin syömään niin sokerijuoma on toki ihan paikallaan.

Jos taas haluaa maksimoida rasvan palamisen ehkä hieman lihastenkin kustannuksella niin sokerilitkun tankkauksesta ei mielestäni ole isommin hyötyä, vaan banaanista tai parista saatava ~50g hiilihydraatteja on ihan riittävästi pitämään koneet käynnissä kotona odottavan proteiinipitoisen aterian äärelle.

Vai mitä ajoit takaa tuolla palautumisjuomalla heti aerobisen jälkeen?

Mulla tippuu paino kovan n.1h-1h15min treenin aikana n.1.5-2.5 kiloo vaikka hörpin välillä vettä muutaman suullisen ,joten jonkinlainen laimea palautumisjuoma on pakollinen kovan treenin päälle. Vanha kansa ravisteli vissystä hiilihapot ja lorautti mehutiivistettä sekaan. Sekin toimii ! :thumbs:

Aika mielenkiintoinen pudotus...mitä ja miten harjoittelet..? Multa kun ei lähde kuin ehkä parisen sataa grammaa kunnon 1h puntin aikana...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by maxmussel
Aika mielenkiintoinen pudotus...mitä ja miten harjoittelet..? Multa kun ei lähde kuin ehkä parisen sataa grammaa kunnon 1h puntin aikana...

Kilo tippuu helposti. Treenin jälkeen pakko puristaa nesteet paidasta pois koska se kastelisi laukun muuten kokonaan.

Puntti- ja kamppailulajitreenit ovat hikoilemisen kannalta täysin eri maailmaa. Tai minä en ainakaan saa puntilla samoja tehoja irti.

en menisi noinkaan sanomaan...

Joo, punttiakin voi treenata alle 2min palautuksilla. Kyllä mulla t-paita+college menee läpimäriksi selästä, kun vetää vaikka 30s palautuksilla pitkiä sarjoja (10-15) rinnallevetoa tai kyykkyä, ja tommosilla treeneilläkin on paikkansa.

Originally posted by hURJA
Joo, punttiakin voi treenata alle 2min palautuksilla. Kyllä mulla t-paita+college menee läpimäriksi selästä, kun vetää vaikka 30s palautuksilla pitkiä sarjoja (10-15) rinnallevetoa tai kyykkyä, ja tommosilla treeneilläkin on paikkansa.
luulin että tarkoitit tätä: "puntissa ei saa hikeä, esim. kickboxingissa saa."

Suositut

Back
Ylös Bottom